Scorito budget klassiekerspel 2018 (Gratis)

1 2 3 4 ... 14 15
WCEendT

Iedereen wel ff rekening ermee houden dat je max. 4 renners van hetzelfde team mag ;).

Knalerwtensoep

Het spel kan beginnen!

Spelregels:
– Het budget is vastgesteld op 30 miljoen.
– 20 renners waarvan maximaal 4 per ploeg
– 3 kopmannen per koers
– Teampunten gelden voor renners die gestart zijn aan een koers.
– Insturen van een team gaat via een PB en niet in dit topic. Deadline zaterdag 24 februari 11:45!
– Inschrijving van een team bevat: Renners, Ploeg en Kopmannen voor iedere koers.
– Tijdens het spel kunnen kopmannen nog veranderd worden.

Wijzigingen ten opzichte van Scorito:
– Het budget uiteraard. ;)
– Kopmanfactor is 2,5 / 2 / 1,5 (tenzij hier toch nog discussie over bestaat)

Succes!

WCEendT

Helemaal prima en nogmaals bedankt, altijd hyped voor het budgetspel.

Kopmanfactor maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, [3 / 2.5 / 2] [2.5 / 2 / 1.5] of [2 / 1.7 / 1.4] allemaal prima.

Laatst gewijzigd
JimKro

Top, bedankt voor het opzetten Knalerwtensoep!

rimenno

Doe graag mee.

sandercool01

Ik ook

Matt89

Ik ben al even aan het puzzelen gegaan maar het budgetspel is wel enorm uitdagend zeg. Ik weet nog niet wat een goede tactiek is maar het lijkt mij praktisch onmogelijk om Van Avermaet, Sagan of Gilbert in je team te fietsen. Zeker als je ook nog wat zekerheid wilt inbouwen in de overige koersen (oa Scheldeprijs, AGR, WP en LBL).

kschiffmacher

Ik doe graag mee!

Pietje Precies

Ja, daarom moeten we ook zeker niet lager gaan dan 30m Matt (en eerder hoger). Anders verdwijnt de rol van tactiek en wordt het puur gelukszoekertje.

Bazing

Misschien dat we ook nog de regel kunnen invoeren van 16-20 renners nu we het toch in Excel bijhouden. Persoonlijk vond ik dit altijd een erg leuke regel.

WCEendT

'@Matt
Dat is juist het leuke, je krijgt niet 90% dezelfde teams met alle toppers. Jij hebt de mogelijkheid één hooguit twee van de toppers te kiezen, je wordt gedwongen tot het maken van keuzes.

Matt89

Dat is zeker leuk. Op deze manier moet je toch een stuk creatiever omgaan met je budget en beter nadenken over teampunten en speuren naar pareltjes.

Ik zie trouwens dat Scorito ons 'helpt' door het vermelden wie er op de startlijst staat per koers en wie er niet rijdt.

Knalerwtensoep

'@Matt89 Ideaal dat is een van de dingen die mij nog dwars zat aangezien startlijsten niet altijd even makkelijk te vinden zijn.

WCEendT

'@Matt89
Zou ik mogen vragen waar je dat ziet?

Matt89

Als ik naar 'wedstrijd 1' ga dan staan er groene en rode bolletjes achter de namen van de renners. Ik zie overigens dat dit bij KBK nog niet is verwerkt.

JimKro

Helaas niet erg kleurenblind vriendelijk :p

WCEendT

bump :)!

Silenzio31

Mooi zeg, ik doe ook mee. Team opgestuurd per PB. Hulde voor het initiatief.

Knalerwtensoep

Volgens mij gaan we al richting de 20 deelnemers. Top!

De echte koopjes houden jullie nog graag achterwegen zie ik. Snap ik ook wel in een budgetspel. ;)

Silenzio31

Misschien volgende keer budget iets kleiner 😁.

WCEendT

'@Silenzio31
30 miljoen niet klein genoeg?

Silenzio31

Lijkt me wel. Ik kan me tactisch flink vergissen maar dat je wel ruimte hebt voor een paar toppers die je kopman maakt, maakt volgens mij dat de kruimelpuntjes van een paar goed gevonden getalenteerde parels minder invloed hebben. Wordt het toch weer benoot vs matthews ipv coquard vs van aert.

Mss zou een mooie clausule zijn dat renners van meer dan 2M niet toegestaan zijn.

Maar goed, dit is ook leuk.

Poeksel

Ik was eigenlijk niet van plan om mee te doen omdat ik het te veel gedoe vond met kopmannen en zo, maar inmiddels heb ik zoveel 'pareltjes' gevonden dat het toch begint te kriebelen... dus wie weet.

Knalerwtensoep

Ik verwacht nu gewoon een team van je hoor Poeksel ;)

WCEendT

'@Knalerwtensoep
Je bent echt niet de enige!

1 2 3 4 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.