Sportpools eendagskoersen

« 1 2
Milanos Kateros

Hallo allemaal,

Zelf doe ik weer mee aan de sportpools eendagskoersen en ik vroeg me af of er nog meer van jullie zijn? Ik vind het toch altijd wel leuk om er over te discussiëren =]

Zelf heb ik nu Lutsenko, Juul-Jensen en Wisniowski als 0 punters voor Strade Bianchi, hebben jullie nog andere op het oog? Ik vind ze vooralsnog zeer schaars..

Jori

Doe zelf niet echt mee, maar zat eventjes zo te kijken:
Wisniowski staat niet op de voorlopige lijst van SKY
Küng lijkt me nog wel een interessante, verder zag ik Dillier, Oss, Thwaites/Vermote, SKA, V Aert (lijkt me te zwaar voor hem, maar toch..), Polanc. Goncalves, Moreno Moser,

Arry1337

Ik heb Oss, Lutsenko, Moser, Van Aert en Juul-Jensen als 0 punters.
Edited: Geen Wisniowki op de startlijst, dus de vergelijking loopt mank.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Aah toch geen wisniowski? Jammur. Oss en Moser zat ik ook aan te denken inderdaad. Veel van deze jongens moeten toch een absolute kopman als Sagan of van Avermaet voor zich dulden, vandaar mijn twijfels

Connotador

Hallo allemaal,

Zelf doe ik weer mee aan de sportpools eendagskoersen en ik vroeg me af of er nog meer van jullie zijn? Ik vind het toch altijd wel leuk om er over te discussiëren =]

Zelf heb ik nu Lutsenko, Juul-Jensen en Wisniowski als 0 punters voor Strade Bianchi, hebben jullie nog andere op het oog? Ik vind ze vooralsnog zeer schaars..

Juul-Jensen nog opgesteld?
Ik helaas wel, zie nu pas dat hij gisteren van de startlijst is afgehaald door Michelton-Scott. Enig idee waarom? Kan zelf geen info daarover vinden.

Laatst gewijzigd
Vazilii

Niet op gelet of hij op de startlijst van Strade stond, maar hij start wel zondag met Parijs-Nice.
Volgens mij niet veel die na Strade daar starten

Connotador

Niet op gelet of hij op de startlijst van Strade stond, maar hij start wel zondag met Parijs-Nice.
Volgens mij niet veel die na Strade daar starten

Klopt, daar hij is hij uiteindelijk aan toegevoegd, maar tot gisteren stond hij al enige tijd voor de Strade op de lijst.

Milanos Kateros

Klopt, had hem er ook in staan op basis van de startlijst van donderdag, Balen. Ik denk toch tactische keuzes binnen de ploeg. Zijn ploegmaat Power heeft het niet onaardig gedaan btw.

Onbekende gebruiker

Heren, een groot deel van de toppers voor MSR verschijnt niet aan de start of is ziek (Gaviria, Bouhanni, Kristoff, Cav) en ik ben benieuwd naar jullie mening. Krijgen we überhaupt een sprint? Wie gaan er rijden om de ontsnapping bij te halen en een massasprint te garanderen? Ontbind Sagan op de Cipressa al zijn duivels? Ik kom er niet uit.

Ab Normaal

Heeeeeeejjj Sammy, je bent er weer.

Sagan ontbindt zijn duivels sowieso, maar voor de Poggio.
Denk dat Gilbert ook echt wel iets gaat proberen. Welke ploeg gaat er achter aan rijden?
Geloof niet dat Matthews in zijn toestand kan winnen, Kristoff is ook niet fit, Quick Step rijdt er zeker niet achteraan, BMC is ook niet gebaat bij een sprint, Trentin is niet sterk genoeg, blijft over FDJ, maar die hebben weer niet genoeg helpers.

Ik zie een situatie zoals vorig jaar als het meest realistische. En dan Gibert ipv Alaphilippe denk ik.

KJP

Trentin niet sterk genoeg op basis van? Ik zie Trentin de poggio veel eerder overleven dan Demare. Colbrelli zie ik ook nog wel als een uitdager als zijn bronchitis meevalt en als Mohoric/Nibali de afdaling kunnen doen van de Poggio gaat Sagan daar niet verder uitlopen. Ook een Astana zou ik dienst van Cort Nielsen nog wel eens belang kunnen hebben bij een sprint als ze Sagan niet kunnen volgen. Met Fraile, Lutsenko, LL Sanchez, Valgren, Gatto en Villella zouden die best wel eens heel veel knechten in de finale kunnen hebben.

Er zullen genoeg ploegen zijn die dus wel gaan spelen op een sprint na de Poggio verwacht ik. De vraag is of er één sterk genoeg is om Sagan bij te houden. Gilbert oogt nog niet echt goed vind ik, dus die zie ik alleen het peloton sowieso niet voorblijven.

Ab Normaal

Trentin niet sterk genoeg in de sprint.
Deed het prima in de Vuelta, ook omdat er verder geen sprinters waren, maar als je kijkt naar zijn resultaten tot nu toe in de sprint denk ik niet dat er ook maar één sprinter denkt als ie omkijkt: "oei, Trentin zit er nog bij, dat kon wel eens lastig worden".

Cort is niet slecht, maar ga je daar je ploeg voor opofferen?

Arry1337

Toevallig heb ik dit ook geopperd in een ander topic (Milaan San Remo), ik bedacht me dat de Quick Step ploeg best al eens vroeg oorlog kon gaan maken in dienst van Gilbert. Toen stond Gaviria nog op de deelnemerslijst, dus was het met hem en Viviani minder waarschijnlijk.

Nu er inderdaad meer ploegen zijn die hun troefkaart om een of andere niet uit kunnen spelen, lijkt het me ook dat er meer ploegen vroeger zouden kunnen beginnen. Katusha bijvoorbeeld, waar Kittel 'een vrije rol' heeft in een ploeg met voornamelijk punchers en knechten. LottoNL-Jumbo zal ook niet alles op van Poppel durven gooien, en bij Trek staat Degenkolb niet eens op de huidige startlijst. Nizzolo heeft een rustige koers nodig en Stuyven gedijt het best bij een langere finale. Bij Bahrein maken Nibali en Mohoric 'kans' in het geval van een goede afdaling en daar kan Colbrelli zich laten mee liften in de achtervolgende groep. Bij een zwaardere koers kan ook Colbrelli voordeel hebben tegenover Viviani en andere mindere klimmende sprinters, dus ook hier potentie voor een afmattende race. AG2R, Astana, Sky en Dimension Data hebben geen pure sprinters mee (Cavendish verwacht ik niet en Boasson Hagen hard uit vorm) dus ook zij zullen baat kunnen hebben bij uitputting. Ik ben benieuwd!

KJP

Als Kwiatkowki je na bijna 300 kilometer kan kloppen in een sprint dan kan Trentin dat zeker. In een pure sprint wint Trentin het van geen enkele topsprinter dat ben ik met je eens. Na bijna 300 kilometer en met de Poggio in de benen is er denk ik niemand in het peloton die heel graag met Trentin naar de meet fietst.

Wat Cort betreft, op voorhand niet natuurlijk. Maar als ie nog goed zit op de Poggio en de overige Astana's ook niet met de kop mee zijn is de kans groot dat een LL Sanchez ofzo echt het gaatje wel dicht gaat probeert te rijden. Dat is natuurlijk vaak zat het verhaal van San Remo.

En ik reken er echt totaal niet op dat er nu voor de Cipressa al zwaar koers gemaakt gaat worden.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Ik kan geen renners van Nippo Vini Fantini selecteren. Zie ik ze over het hoofd of missen ze idd?

Ab Normaal

Nee King, dat klopt, ik ook niet.
En ik wil er eigenlijk ook een nemen.
Aart, kun je die toevoegen?

Milanos Kateros

Een sprint met een grote groep wordt het denk ik niet. Veel te veel capabele gasten die wat willen gaan proberen en de koers hard gaan maken met hun ploeg. Gilbert en GvA willen denk ik heel graag, evenals Sagan natuurlijk. Kwiat, alaphillipe, Astana ploeg..

Veel sprinters zijn natuurlijk ook afwezig en de sprinters die wat heuvels kunnen hebben willen Kittel en Greipel (Viviani?) er wel af hebben lijkt me?

Ben erg benieuwd!

Woolf

Hi! Ik doe ook aan sportpools mee en zou graag deelnemen aan de wielerflits subleage. Weet iemand hier toevallig het wachtwoord van de league.

Onbekende gebruiker

Lippuner volgens mij

Ab Normaal

Zo, twee twijfels nog voor de Ronde.
Sagan of GvA, heb maar plaats voor 1 van beide. Gevoel zegt voorlopig toch Sagan.
En Moscon of Nibali.
Nibali kan winnen, Moscon niet. Maar Nibali kan ook helemaal niks zijn en Moscon verwacht ik zeker in de punten.

Kingstown

Ik ben een fan van Moscon en al een paar keer (succesvol) opgesteld dit jaar, maar ik denk dat dit te lang voor hem gaat zijn. Zat afgelopen week al op zijn tandvlees in de kopgroep en dat was ruim 50 km korter, dus deze keer sla ik hem over.

Niels22

Hier Moscon en Sagan in de ploeg, met pijn en moeite veel mooie namen moeten strepen.
Het zoeken naar mooie nulpareltjes viel ook niet mee zeg

Peter Post Forever

Ik heb volgens mij wel leuke nul punters gebonden. Zal na de race laten weten of het echt leuke waren!!

Connotador

Welke heb je gekozen, Peter Post Forever?

Behalve Van Aert, evt Laporte, SKA (is die hersteld?) en mss Haussler of Senechal zag ik er niet veel... Waarbij de laatste twee in dienst rijden.
Longshots misschien T. Martin, Lutsenko of knecht(en) X/Y van GVA en/of Sagan.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb uiteraard WvA gekozen. Verder Haussler omdat ie beschermd is en Lutsenko.
Ik had een 4e nodig en heb uit armoede maar Erviti genomen. Ik zie ze echt niet hoor, die interessante nullers.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.