Wielerflits toertocht nr 10

« 1 2 3
Bulcke

Wat later in het jaar dan gebruikelijk het topic waarvan je wist dat het ging komen:

Veenendaal-Veenendaal 2018
Op zaterdag 7 april a.s. organiseren de AXA Valleirenners voor de zoveelste keer de toerklassieker Veenendaal – Veenendaal. Deze schitterende voorjaarsklassieker is gebaseerd op het parcours van de Wielerklassieker ‘Arnhem-Veenendaal Classic (voorheen Dutch Food Vally Classic en Veenendaal – Veenendaal) en biedt een grote uitdaging voor sportieve en prestatiegerichte fietsers. Deze voorjaarsklassieker is een goede voorbereiding op bijvoorbeeld de Amstel Gold Race, cyclo’s en andere (toerfiets)evenementen.

Deelname
Iedereen die lid is van WielerFlits is van harte uitgenodigd om op 7 april gezamenlijk deze tocht (105 of 135km) te gaan rijden! Je leert de gezichten achter de ‘nicknames’ kennen en je maakt wellicht ook waardevolle contacten. Dankzij de voorgaande WielerFlits-toertochten zijn er al verschillende WielerFlitsers geweest die met elkaar fietstochtjes, -weekends en vakanties hebben georganiseerd.

Locatie: Clubhuis AXA-Valleirenners, gelegen aan de Waardgelder 3 in Veenendaal.
Starttijd: 07:00 tot 10:00. Als WielerFlitser verwachten we je om 08:45 bij de verzamelplaats, zodat we, rekening houdend met eventuele vertragingen, in elk geval om 09:15 kunnen vertrekken. Inschrijven is alleen doormiddel van voorinschrijving mogelijk! Met een deelnemerslimiet van 3000, zorg dus dat je je op tijd inschrijft.
Verzamelplaats: Er wordt afgesproken bij het elektriciteitskastje. Op deze kaart bevindt zich dit kastje bij de rode pijl rechts. Links op de kaart zie je de startlocatie, het clubhuis aan de Waardgelder 3.
Inschrijven: De inschrijving kost €7,- (NTFU-leden betalen €5,-). Nogmaals, enkel inschrijving mogelijk via de website van de organisatie.

Parcours
Het parcours van Veenendaal-Veenendaal is heuvelachtig en overbrugt ongeveer 1000 hoogtemeters. Het parcours gaat met 2 afstanden (105 en 135 KM) over onder andere de Amerongse Berg, Defensieweg, Autoweg, Wageningse Berg, Italiaanseweg, Zypenberg, Emma Pyramide, Posbank, Holleweg, Grebbeberg, Koerheuvel en diverse andere beklimmingen rondom Oosterbeek, Doorwerth en Arnhem.

Koers
Uiteraard zijn er ook veel deelnemers die hun krachten willen meten met hun forumgenoten. Dit is toegestaan, maar het is de bedoeling dat we tot het eerste rustpunt zoveel mogelijk bij elkaar blijven. Daarna laten we het wat meer op zijn beloop en zoeken de mensen met een gelijkwaardig niveau elkaar vanzelf op. Voorheen werden de krachten gemeten tot de top van de Grebbeberg waar ‘de streep’ lag bij hectometerpaaltje 40,6 (Onderaan de berg staat hectometerpaaltje 41,2). Vervolgens werd er gewacht op de eerste binnenkomers en reed men gezamenlijk terug naar Veenendaal. Afgelopen jaren hebben we vanwege een niet al te grote groep deelnemers op de verschillende heuvels gesprint voor “bergpunten”. Om zo als groep de tocht te voltooien maar onderweg wel de krachten te meten.
Maar let op: je bent deelnemer in het verkeer en het respecteren van de verkeersregels gaat ALTIJD voor het wedstrijdelement. Mochten er zich gevaarlijke situaties voordoen, anticipeer hier op en laat alsjeblieft je drang om de ander af te troeven gaan. Het sociale aspect is het belangrijkste op deze dag!

Ben jij er ook bij op 7 april?
Laat dat dan hieronder weten middels een reactie. Bevestig dit alsjeblieft nog één of twee dagen voor de tocht, zodat we zeker weten op wie we moeten wachten.

Hopelijk tot dan!

Bulcke

Heb zelf net mijn fiets van de fietsenmaker gehaald. Dit weekend de eerste kilometers van het seizoen maken :-)

xistnc

Tjonge, is het alweer zo ver? Dan mag ik wel eens wat uurtjes gaan maken :p

Bulcke

Zo te horen is de achterhoede al bekend ;-)

Bulcke

Vandaag mijnog eerste kilometers gemaakt. Is nog Wel wat werk te verzetten :-)

lnnrt

Helaas, helaas, ik moet die dag werken. Ik kijk al wel uit na de wedstrijdverslagen!

Bulcke

Jammer lnnrt. Voor volgende keer vasturen reserveren die datum :-)

Onie

Mogelijk dat ik er na een jaar afwezigheid weer bij ben, maar moet dan voor die tijd nog wat regelen qua conditie en materiaal.

Pizzi

Mooi plan en lijkt me leuk om mee te fietsen, maar rijd dat weekend al Granfondo Golfe de Saint Tropez.

Bulcke

Misschien kan je je ticket nog verkopen :-p

Greenride

Ik schuif aan jongens, ik heb er weer zin in :)

Bulcke

Gezellig greenride

Bulcke

Nu mag de kou wel weg trekken. Heb deze winter wel de hoeveelheid kracht per kilo verhoogd, maar duurvermogen is wat achtergebleven :-)

Spartacus

Uiteraard ben ik weer van de partij! Moet toch mijn titel verdedigen haha.

Bulcke

Gisteren het parcours vast wat verkend. Waren ook mijn eerste hoogtemeters van het seizoen. Erg goed bevallen en kan niet wachten om je het vuur aan de schenen te leggen spartacus ;-)

Laatst gewijzigd
Vigiroso1

Sportvrienden,

Ben er dit jaar ook weer bij, om gezellig met jullie deze mooie toertocht te rijden.

Groeten
John

Greenride

Klasse Vigi!

Hey mensen, wakker worden! Kijk eens naar de weersvoorspellingen van volgend weekeinde en zeg hier dat je er ook bij bent (en kom dan dus ook ;))

Spartacus

Met de prachtige koers en overwinning vandaag van Niki en de vooruitzichten op mooi weer, begint het bij mij wel te kriebelen voor Veenendaal-Veenendaal!
Kom op mensen, er kunnen nog wel wat WF'ers aansluiten!

We hebben nu:
Bulcke
Greenride
Spartacus
Vigiroso
Xistnc
(Onie) misschien?
janwillem92 .... niets van vernomen?
Redacteur TiesW rijdt ook, maar weet niet of hij met ons mee rijdt of met anderen.

Grand Nagus

Zojuist ingeschreven voor de 105, het bollenklassement laat ik weer lopen. Wil iemand die link naar het verzamelpunt nog een keer plaatsen?

Laatst gewijzigd
Bulcke

'@ gn: hier de link naar een oud topic. Daar staat de link in. Ben niet zo handig dat ik de link naar de kasrt apart gekopieerd krijg. En maar net iets minder lui dan jij, dus dat ziek ik ook niet op ;-)

http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/wielerflits-toertocht-8#new-post

xistnc

Nog even onder voorbehoud. Ben niet helemaal fit. Sowieso is de conditie matig, dus meer dan de 105 km zal het zeker niet worden.

Bulcke

Het indekken is begonnen. Toch fijn dat sommige dingen gewoon nooit zullen veranderen

Greenride

Daar gaan we idd. En over drie dagen zitten we allemaal huilend en piepend achter een Eyserbosweg trui aan te jagen.

Grand Nagus

Dan doe ik ook maar mee; nog niet vaak begin april zo weinig buitenkilometers gemaakt als dit jaar.

lnnrt

Tjongejonge, wat ben ik jaloers! Het wordt zaterdag geweldig weer! En ik sta de hele dag binnen, in de Jaarbeurs, snik.

Veel plezier!

Ennuh, John for the win?

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.