Adopteer een Girorenner 2018

1 2 3 4
pirazzi

Mads Pedersen werd 84ste vandaag.

Adrianus en Patrick

Baptiste Planckaert is vandaag op een verdienstelijke 106e plek geeindigd en blijft o.a. Guy NIV en Novak Domen voor.

Ook was hij sneller dan de "twee broers van" namelijk Antonio Nibali en Dayer Quintana.

jsprunk

Vandaag een 8e plek voor adoptierenner Maximillian Schachmann. Dat betekent dat hij na zijn eerste etappe in een grote ronde het podium op mag om de witte trui aan te doen!

hofsje

Jack Haig op een verdienstelijke 174ste plek gereden lol (alleen Guardini deed het nog slechter

ZwartebroekengeIetrui

Senni reed vandaag rustig aan. Hij kwam binnen op een 164e plaats op 1:45 van de winnaar.

EmPeHa

Maurits Lammertink startte vandaag bij de eersten. Omdat hij er een hekel aan heeft om de hele dag te moeten wachten, had hij een verzoek ingediend om vroeg te starten. Hij klasseerde zich op een niet onverdienstelijke gedeelde plek 83, op 1 minuut en 5 seconden.

Verweggistan

Voor Guy Niv was de uitslag vandaag niet belangrijk, 167e op 1:49 zegt niet zoveel. Het was voor hem heel mooi om te debuteren in een Grote Ronde en dan nog wel in eigen land, waar familie en vrienden hem in actie konden zien; dat gebeurt niet zo vaak en vooral niet in belangrijke koersen. Dan is het best logisch dat je daar wat langer van geniet. Morgen maar proberen in de aanval te gaan. Hoewel overmorgen hem misschien wel beter ligt.

Rawolf

Ruben Fernandez

Rawolf

Fernandez is vandaag 41e geworden. De klim paste vast goed bij hem. Nu komen er voor Ruben een aantal oninteressante vlakke etappes. De eerste ritten in Italië zijn mooi om een voorsprong te pakken in het klassement!

ezequiel

Vendrame begint zijn opwarmertje van deze Giro met een 67e plek op precies 1 minuut van de winnaar. Niet belangrijk, vandaag start zijn Giro pas echt.

RetroRoel

Eugert heeft gisteren 10 km rustig aan gedaan, omdat hij vandaag in de aanval wil zitten. Dat is tenslotte zijn handelsmerk.

moker

Vandaag is Stake Laengen exact 100e geworden in het peloton. Het levert hem de 70e plaats op achter Pantano (dus andermaal). Het belangrijkste was echter dat kopman Aru geen tijd zou verliezen en dat is gelukt.

Giro voor Stake Laengen
Etappe / Plek / AK /Ptn / Berg
1/ 86e / 86e/ NG/ NG
2/ 100e / 70e/ NG/ NG

NG = Nog niet Geklasseerd

Rutgerca

Paolo Simion heeft een geweldige sprint gereden in etappe 2. Achter het grote geweld van de heren Viviani, Bennett en Mareczko, vond zich nog een gevecht plaats. Hierbij werd Danny van Poppel geklopt door Simion. Dan ben je een hele grote.

Trots mogen wij allen zijn, na de 13de plek van Paolo

Verweggistan

Niv heeft gisteren geen kans gezien om aan te vallen. Ploegmaat Boivin was hem tweemaal voor. Dan vandaag maar.

Rutgerca

Simion vandaag weer een geweldige sprint, en rijdt weer stevig de top 15 in. Kan gewoon goed volgen

moker

Stake Laengen werd 112e op 31 seconden en staat nu 90e in het AK, maar goed niet zijn type parcours. Het belangrijkste was dat kopman Aru weer geen tijd heeft verloren.

Verweggistan

Guy zat er klaar voor vandaag, mee met de kopgroep van de dag. Maar de eerste aanval is zelden de goede, dus dat mocht Boivin doen, die zat gisteren al twee keer mee, dus als die de eerste doet, kon hij met het volgende groepje meespringen. Zul je altijd zien dat de eerste aanval raak is. Jammer, overmorgen maar proberen.

EmPeHa

Maurits Lammertink gaf na de tweede etappe aan dat het gevoel goed is!

WCEendT

Zou ik Nibali nog mogen adopteren?

Na twee dagen op achterstand te zijn binnen gekomen verwacht ik hem eerdaags in de aanval.

Adrianus en Patrick

Baptiste is 9e en 8e geworden in de 1e en 2e etappe.

Het gevoel is goed, en we hebben de stijgende lijn te pakken. Nu hopen op een kansje de komende weken!

Baptiste is niet zo interessant voor de media dat ik een foto of interview kan plaatsen..

EmPeHa

'@LBV117
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/1.3192212?playlist=7.39499
Helaas kan ik hem niet afspelen

ZwartebroekengeIetrui

Manuel Senni heeft een paar rustige dagen in Israel gehad. Ploegmaat Barbin reed in de aanval en pakte de bergtrui waardoor de ploeg tevreden is. Senni zelf wist de top 100 nog niet te behalen maar dat is nu ook nog niet belangrijk. Hij zal wanneer we in Italië gaan koersen wel de aanval opzoeken.

Hij reed al twee keer eerder de Giro dus ga ik kijken of hij zijn resultaten kan verbeteren
- Jaar - Top 100 - AK plaats - Beste rituitslag -
- 2016 - 8 keer - 76e - 34e
- 2017 - 9 keer - 79e - 38e
- 2018 - 0 keer - 127e - 121e

Adrianus en Patrick

MPH, leuk dankjewel

Arry1337

Ik vind dit een leuk idee, maar om eerlijk te zijn vind ik het een beetje jammer dat zoveel mensen het nodig vinden om na elke dag een update te geven over hun renner. Is dit de bedoeling? Want op deze manier vind ik het persoonlijk echt niet interessant ...
Het lijkt me leuker dat wanneer een van de renners die geadopteerd is echt iets mee maakt tijdens een etappe, of een dag in de aanval is geweest, een opvallende uitslag reed of wat dan ook. Dan is het nog leuk om te lezen. Het interesseert me weinig dat Laengen 70e wordt in de 2e etappe etc...
Kan aan mij liggen hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Een terugkerend item op de foto's van Maurits Lammertink op Twitter: een miniatuur rennertje.
https://pbs.twimg.com/media/DcMF3wwXkAAqf0q.jpg
2 mei

https://pbs.twimg.com/media/DccrT6AWsAI3rSG.jpg
5 mei

https://pbs.twimg.com/media/DclqfvmWkAE-pMX.jpg
7 mei

Laatst gewijzigd
1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.