Voor Guy Niv was de uitslag vandaag niet belangrijk, 167e op 1:49 zegt niet zoveel. Het was voor hem heel mooi om te debuteren in een Grote Ronde en dan nog wel in eigen land, waar familie en vrienden hem in actie konden zien; dat gebeurt niet zo vaak en vooral niet in belangrijke koersen. Dan is het best logisch dat je daar wat langer van geniet. Morgen maar proberen in de aanval te gaan. Hoewel overmorgen hem misschien wel beter ligt.
Vandaag is Stake Laengen exact 100e geworden in het peloton. Het levert hem de 70e plaats op achter Pantano (dus andermaal). Het belangrijkste was echter dat kopman Aru geen tijd zou verliezen en dat is gelukt.
Giro voor Stake Laengen
Etappe / Plek / AK /Ptn / Berg
1/ 86e / 86e/ NG/ NG
2/ 100e / 70e/ NG/ NG
NG = Nog niet Geklasseerd
Paolo Simion heeft een geweldige sprint gereden in etappe 2. Achter het grote geweld van de heren Viviani, Bennett en Mareczko, vond zich nog een gevecht plaats. Hierbij werd Danny van Poppel geklopt door Simion. Dan ben je een hele grote.
Trots mogen wij allen zijn, na de 13de plek van Paolo
Guy zat er klaar voor vandaag, mee met de kopgroep van de dag. Maar de eerste aanval is zelden de goede, dus dat mocht Boivin doen, die zat gisteren al twee keer mee, dus als die de eerste doet, kon hij met het volgende groepje meespringen. Zul je altijd zien dat de eerste aanval raak is. Jammer, overmorgen maar proberen.
Manuel Senni heeft een paar rustige dagen in Israel gehad. Ploegmaat Barbin reed in de aanval en pakte de bergtrui waardoor de ploeg tevreden is. Senni zelf wist de top 100 nog niet te behalen maar dat is nu ook nog niet belangrijk. Hij zal wanneer we in Italië gaan koersen wel de aanval opzoeken.
Hij reed al twee keer eerder de Giro dus ga ik kijken of hij zijn resultaten kan verbeteren
- Jaar - Top 100 - AK plaats - Beste rituitslag -
- 2016 - 8 keer - 76e - 34e
- 2017 - 9 keer - 79e - 38e
- 2018 - 0 keer - 127e - 121e
Ik vind dit een leuk idee, maar om eerlijk te zijn vind ik het een beetje jammer dat zoveel mensen het nodig vinden om na elke dag een update te geven over hun renner. Is dit de bedoeling? Want op deze manier vind ik het persoonlijk echt niet interessant ...
Het lijkt me leuker dat wanneer een van de renners die geadopteerd is echt iets mee maakt tijdens een etappe, of een dag in de aanval is geweest, een opvallende uitslag reed of wat dan ook. Dan is het nog leuk om te lezen. Het interesseert me weinig dat Laengen 70e wordt in de 2e etappe etc...
Kan aan mij liggen hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.