De Afvalkoers: Tour 2018 !

1 2 3 4 ... 13 14
jnb01

Doe graag mee dus zet me maar op de reservelijst

Gerrit Glomser

Volgens mij kan je vrij eenvoudig 2 complete spelen draaien als we kijken naar de hoeveelheid spelers die nog willen meedoen, maar niet op tijd waren...

Guillaumao

Ook interesse...

Reyn

Een rat race van 30 min. Al afgevallen voor de TdF nog maar is begonnen.

MvL

Owh... alweer te laat. Studeren werkt lastig als je mee wilt doen blijkbaar.

Onbekende gebruiker

Graag bij! Reservelijst dan

Queso

Shit ook weer te laat....

Is er de mogelijkheid om een tweede divisie te draaien? Zoals Rahims ook doet met zijn spel.
De afvalkoers is duidelijk te populair

Bode80

"Voor de Tour sta ik wel open om het anders aan te pakken, om andere spelers ook de kans te geven (terug) mee te spelen.
Hoogst waarschijnlijk een constructie met poules die de laatste 10 dagen samen komen tot de eigenlijke competitie – zo’n constructie heeft mijn voorkeur. Ik ben niet 100% voorstander, maar ik wil het een kans geven. Na de Tour kunnen we dan met de spelers evalueren hoe dit beleefd werd.

Dus als je het niet erg vindt, wordt de Giro nog even toekijken van aan de zijlijn, de Tour staat vervolgens open voor iedereen."

Quote van Silent Hill tijdens de Giro. Maar wellicht dat zijn gedachtes ondertussen veranderd zijn...

Silent Hill

Ja, klopt. Een poulesysteem heb ik ook bekeken, maar met enkel maar vlakke ritten in het 1ste deel van de Tour, zou alles onevenwichtig worden en krom lopen als poules samen komen. Wat Queso voorstelt, maakt de Afvalkoers weer groter, en 100% zeker dat daardoor spelvreugde verloren gaat. Het kleine groepje spelers maakt het spel net tot wat het is. En twee spelen totaal los van elkaar (evt zelfs een andere organisator) is gewoon weird.

Toegegeven, ik vind het zelf jammer dat bepaalde spelers uit vorige edities er deze keer niet bij zijn, evenals ik heel blij ben met het vers bloed van de 'onbekende' nieuwe spelers. Mee kunnen spelen zal met een gelukje moeten gebeuren.

Elke editie zullen we dezelfde discussie hebben, vrees ik, maar in functie van het spel en het spelplezier ben ik gewoon overtuigd dat het zo het beste is (of zo zit het toch in mijn hoofd). Wat ik wel kan doen is het spel voor de Vuelta bijvoorbeeld eens 's avonds openen. Dat biedt misschien mogelijkheden aan andere spelers.

ezra

Ik bevestig bij deze ook mijn deelname!

Gerrit Glomser

Ik begrijp zelf niet zo goed wat er weird is aan twee spelen, eventueel los van elkaar eventueel als divisies. Het spel verandert er niet door en evenmin bijt het elkaar. Bij divisies is de winnaar van de hoogste divisie ook gewoon de winnaar en mocht het los staan, dan zie ik wederom niet in, waarom de winst nu opeens minder is geworden vanwege een andere speler die eveneens wint. Dan zou de winst ook even vreemd zijn als de winnaar bij een ander Tourspel hier op dit forum.

Of het spelvreugde kost weet ik niet. Aangezien we net geconstateerd hebben dat het spel in wezen niet veranderd zal er volgens mij ook niets veranderen in spelvreugde. Slechts het leedvermaak dat je wel mag deelnemen en anderen niet, zou inderdaad een stuk verandering in je spelvreugde kunnen zijn, maar dat is dan niet vanwege de veranderingen in het spel zelf. Het spel blijft onveranderd qua regels, ongeacht de hoeveelheid deelnemers.

Het enige wat er werkelijk veranderd is de exclusiviteit van het spel. Die verandert inderdaad wel als je meer mensen toelaat, maar het spel zal zelf niet veranderen.

Ceramiche Ariostea

Het is wat het is jongens. Ik weet het ik heb als deelnemer makkelijk praten maar ook ik heb de Vuelta vorig jaar zonder morren gemist. Zorg er svp voor dat het leuk blijft voor organisatoren om met initiatieven van nieuwe spellen en het organiseren van spellen op vrijwillige basis. Uit eigen ervaring kost een spel organiseren best wel wat vrije tijd zoals ik ook meemaak met de CLofC. Ik ben er van overtuigd dat dit bij Silent Hill ook zo is en daarnaast zijn jullie niet op de hoogte van de tijd die SH beschikbaar heeft. SH is zich nu bij de Giro en ook de Tour aan het verantwoorden over de opzet van zijn unieke spel. Wees er voorzichtig mee want ook een organisator heeft positieve energie nodig om het vrijwillig te organiseren. Zorg er met zijn allen voor dat het leuk blijft!

BigApple

Helemaal mee eens park ! (en ik was ook te laat voor dit spel - maar het is gewoon veel werk - respect voor de inspanning die SilentHill levert).

pirazzi

Silent Hill zou kunnen overwegen om (gezien de soms zure reacties van degenen die de boot gemist hebben) de kandidaten die van alle drie de grote ronden op de reservelijst hebben gestaan een persoonlijke uitnodiging te sturen voor de Giro van volgend jaar.

WCEendT

'@Pirazzi
Of mensen moeten gewoon een week van te voren om 12:00 op het forum kijken? Silent doet deze tijd standaard en zeker niet voor niets.

Zelf was ik deze keer ook te laat, maar heb ik het geluk dat ik de Giro gewonnen heb.

Allemaal niet zo moeilijk doen, het is maar een spelletje, de volgende keer zit je er wel bij en zitten andere er niet bij, that's life.

Bode80

'@Silent hill
Ik heb de eerste keer tijdens de Vuelte meegedaan en vond toen het spel erg leuk. Dus 2x er net buiten vallen is dan balen maar ook bijna niet te voorkomen als het deelnemersveld binnen een half uur gevuld is. Het zijn eigenlijk 2 spellen in 1. ;-)

Een groot compliment voor het spel zoals eerder gezegd.

Het uitbreiden met divisies zou ik ook niet doen als ik jou was. Dan ben je in feite 2 spellen aan het runnen. Ik zou zeggen dat een poulesysteem wel een mooi oplossing zou zijn om meer teams toe te laten (als je dat zou willen), zelfs met wat meer vlakke ritten aan het begin van het schema (de onevenwichtigheid daarin is dezelfde dynamiek als alleen voor 21 spelers). Als laatste alternatief zou je ook met 2 afvallers per etappe kunnen werken. Het spelletje blijft hetzelfde alleen nu vallen er 2 af ipv 1.

No hard feelings als je het laat zoals het nu is. Wellicht is het een idee om de volgende keer aan te kondigen wanneer de inschrijving open gaat. Dan hebben de mensen die niet continue op het forum aanwezig zijn ook wat meer kans om mee te doen. ;-)

Bode80

'@WCEendt: alleen bij de Giro was het 12.00 dus standaard was het nog niet ;-)

BrackenRidgeCycling

oei te laat, wat een dagje offline wel niet kan doen met een mens.
Veel plezier aan alle deelnemers, hopelijk in de vuelta weer va de partij

Reyn

Heb altijd waardering voor de organisatoren van de wielerspellen hier. Voor de tijd en moeite die ze hier vrijwillig aan besteden.
De organisator bepaalt ook de regels. Dus als in dit geval Silent Hill het spel wil laten zoals het is, is dit prima.
Wat je je kunt afvragen, gezien de reacties, is of misschien een andere manier van deelnemers toelaten niet beter zou zijn.

Silent Hill

We kunnen het hier nog uren over hebben, maar ik zou die discussie toch graag afsluiten. Enkelen verwoordden het reeds erg goed.

Kennen jullie de beroemde rapper Loud Mountain ? Die had een super coole song geschreven en ging ermee naar zijn producer. Leuk gedaan, maar als je wil dat het een grote hit wordt, moet je dit stukje aanpassen, die lyrics veranderen en wat backing vocals toevoegen. Wacht, ik mix het even. Het resultaat klonk wel goed, maar het is niet zoals Loud Mountain het voelde, niet zoals hij het wou overbrengen naar het publiek. Hij paste. Dat de producer achter de rug van de rapper toch zijn song zou uitbrengen, nee, dat kon hij niet maken.

Amen.

Jeetje ... een parabel ... dat is al even geleden. Maar zo voelt het aan bij me, en ik hoop dat de afvallers (whats in a name) zich hiermee kunnen verzoenen.

@Reyn: ik kan je best volgen in je reactie. Als je een suggestie hebt (zoals Pirazzi het voorstelt ?), hoor ik het graag. Liefst in een pb, zodat we het hier terug over de Tour kunnen hebben. Puzzle time, jongens !

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Om mijn duit dan nog even in het zakje te doen. Je zou de top 3 garanderen op een deelname aan de volgende grote ronde en de 18 andere verplichten 1 ronde over te laten slaan. Dan heb je in ieder geval in 1 jaar minimaal 40 deelnemers verzekerd van een keer meespelen. Dat zou de pijn enigszins kunnen verlichten. Dan zit er ook meteen nog wat meer spanning op.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Dat is nog eens een goed voorstel ...

Queso

'@Silent Hill, het is jou spel dus je moet vooral doen wat je zelf wilt. Het aantal reacties in zo'n korte tijd is vooral een groot compliment naar jou en het spel dat je bedacht hebt.

Het idee van Rahims is inderdaad niet verkeerd, uiteraard wel erg zonde als je het dan niet tot de top-3 schopt maar zoals Rahims zegt, dan is er echt wat om voor te strijden!

Platje

Of de top 5 en dan maar 1 deelname per jaar..
Gewoon laten zoals het is kan natuurlijk ook. Kritiek zal je altijd houden, er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn, ondanks je goede bedoelingen

Fondista

Rahimns je bent me net voor. ik wilde ook net hetzelfde zeggen... :)

1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.