De Afvalkoers: Tour 2018 !

1 2 ... 5 ... 13 14
Silent Hill

Inderdaad heel goed gezien, Baiskeli. Slim. Zou er dat echt iemand bewust durven doen ? :p
Het lijkt onwaarschijnlijk, maar het is een hiaat in de regels inderdaad. Laten we het er in dat geval op houden dat het eerst ingeleverde team doorgaat. Een Prt Sc kan dat dan bevestigen. Even invoegen bij de regels. Bedankt om me er op te wijzen en Fondista geen PB te sturen ;)

En terwijl we bezig zijn met regeltjes: voor de Vuelta wil ik ook de eerdere reserves een kans / meer kans geven:
- de Top 5 van de Tour gaat door naar de Vuelta
- de overige deelnemers aan de Tour slaan de Vuelta over (met pijn in het hart, maar het zij zo)
Een iets minder leuke beslissing voor de forumtijgers, die zullen voor de Top 5 moeten gaan.

Het is nog geen vaste regel, herevaluatie na de Vuelta.

Bode80

'@SH: nr 6-21/22 kunnen zich bij de Vuelta wel aamelden toch? Wellicht is er nog plek voor een enkeling...

tvm

Dag Silent Hill,

Hoewel ik het zeer waardeer dat je dit spel organiseert en hier moeite in steekt, vind ik het toch jammer dat je je woord niet hebt gehouden.
Net als nu waren er tijdens de giro ook vele mensen teleurgesteld dat ze niet mee konden doen aan dit spel.
Toentertijd opperde ik daarom dat ik een parallelle competitie wilde organiseren. Jij kon dit niet echt appreciëren.

Welnu, dit begreep ik op wel, vooral omdat je met name ook omdat je te kennen gaf dat je het voor de tour anders wilde aanpakken:

30 april 2018 om 00:09
Voor de Tour sta ik wel open om het anders aan te pakken, om andere spelers ook de kans te geven (terug) mee te spelen.
Hoogst waarschijnlijk een constructie met poules die de laatste 10 dagen samen komen tot de eigenlijke competitie – zo’n constructie heeft mijn voorkeur. Ik ben niet 100% voorstander, maar ik wil het een kans geven. Na de Tour kunnen we dan met de spelers evalueren hoe dit beleefd werd.
Dus als je het niet erg vindt, wordt de Giro nog even toekijken van aan de zijlijn, de Tour staat vervolgens open voor iedereen.

Ook in een PB heb je naar mij expliciet aangegeven dit te willen proberen.

Ik snap wel dat je wilt vasthouden aan een patroon als dat goed bevalt, maar ik snap niet zo goed dat je dan op voorhand wel toezeggingen doet en hier niet op terugkomt.

Ps. Nogmaals, ik heb waardering voor je inzet in en energie die je in de organisatie van dit spel steekt.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dat lijkt me niet want dan begrijp je het woord "overslaan" verkeerd. (Reactie op Bode80).

Laatst gewijzigd
Silent Hill

'@tvm:

29 juni 2018 om 21:11
Ja, klopt. Een poulesysteem heb ik ook bekeken, maar met enkel maar vlakke ritten in het 1ste deel van de Tour, zou alles onevenwichtig worden en krom lopen als poules samen komen.

Een poulesysteem is wel degelijk bekeken en overwogen, maar het lijkt me geen goede optie als ik het rittenschema bekijk. Vandaar dat ik het toch terug op het oude hou. Dat er voor de Vuelta meer kansen zijn voor eerdere reserves, lijkt me een goede toegeving slash alternatief.

Laatst gewijzigd
Fondista

https://web.archive.org/web/20171224232757/http://www.cqranking.com:80/men/asp/gen/cqRankingRider.asp

Linkje om bij de CQranking te kunnen komen zolang die site eruit ligt :)

Edit: Het lijkt erop dat de archiefpagina's onbetrowbaar zijn...beter dus even wachten totdat de website weer online is.

Laatst gewijzigd
Diever

Ik heb op CF ook het spel georganiseerd en die raakt niet vol. Dus heb je een Cyclingfever account, join in. Wel net wat andere regels!

http://tour.cyclingfever.com/forum.html?_p=forum_mesg&id=4555&forum_id=9

Sorry voor de spam

Ab Normaal

Heb flink wat discussie gemist hier.
Allereerst betekent dit dat iedereen het een geweldig spel vind en graag mee wil doen.
Niet mee kunnen doen is niet fijn en ik snap dat mensen teleurgesteld zijn.
Afgeven op de organisator is echter nooit terecht. Ik vind het ook jammer dat ik nu niet aan de Vuelta mee kan doen (tenzij ik in de top van de tour eindig), maar ik snap dat wel.
Zo is er de mogelijkheid voor meerdere deelnemers.

Ik ben oprecht blij dat SH de moeite wil doen om anderen zoveel plezier te bezorgen en ben hem daar echt dankbaar voor!

Intussen flink aan het puzzelen, het is lastig en iedereen zal serieuze concessies moeten doen.
Het lastigste is om in te schatten wat mijn concurrenten doen.
Als je echt wilt winnen moet je op elk terrein uit de voeten kunnen en dat maakt het heel erg lastig. Ik ben er in ieder geval nog lang niet uit!

Fondista

CQ ranking site is weer live

pirazzi

Nog tot zaterdag 7 juli 12 uur de tijd gelukkig, startlijst compleet en de CQ site weer bereikbaar.

Fondista

'@Ab: ik ga in ieder geval niet inschatten wat de anderen doen, dat heeft geen enkele zin, is niet te voorspellen...het is al moeilijk genoeg om een degelijk team op de been te krijgen dat op alle vlakken bestendig is met deze CQ-tarieven.

Bode80

'@pirazzi
Aan je reactie te zien begrijp je mijn opmerking niet goed. Mijn suggestie is bedoeld voor de situatie dat de huidige reserves niet alle plekken opvullen. Dan lijkt me dat de open plekken ingevuld kunnen worden door Tour-deelnemers buiten de top 5. Toch?

pirazzi

Aha op die manier bedoelde je het Bode80. Maar dan nog zou ik als Tour deelnemer eerst een paar dagen afwachten na de opening van de Vuelta variant om me aan te melden.

Laatst gewijzigd
Bode80

Of je kan bepalen dat bij te weinig aanmeldingen ook de nummer 6, 7 etc van de Tour mee mag doen. Dat is minder verwarrend.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Zo ik heb al een top 5 team ingeleverd nog 4 wild cards voor de Vuelta blijven er voor jullie over !.

rimenno

Team verzonden.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Nu is de CQ ranking site weer onbereikbaar.

Silent Hill

Als de CQ ranking niet bereikbaar is, is die ook terug te vinden op [URL=http://www.wielerprono.be/rennerscompact.php?taalcookie=nederlands]Wielerprono[/URL].
Een account aanmaken hoeft niet.

De eerste 4 teams zijn intussen ingeschreven - zie post 1. Top !

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Fondista
Voor mijn gevoel zitten er een paar renners tussen die heel veel wel zullen nemen. Verder verwacht ik een enorme diversiteit aan teams met deze grote hoeveelheid kleppers die aan het vertrek zijn en allemaal zo duur zijn dat je ze simpelweg niet kan nemen.
Sagan en Valverde en je bent al 60% van je budget kwijt.

Mijn geraamte staat, nu nog op zoek naar de laatste aanvulling.

Fondista

'@Ab: Klopt, maar als je er van uit gaat dat 80% een bepaalde renner heeft, is het dan verstandiger om deze niet te nemen of om deze dan maar ook te nemen? M.a.w. die renners zullen de meesten niet voor niets selecteren (enorm goede verwachting van prijs-kwaliteitverhouding). Ga jij jezelf zo'n renner dan ontzeggen? Of accepteer je dat je hem neemt in de wetenschap dat ie je de noodzakelijke punten gaat opleveren om in ieder geval geen verlies op te lopen en je met die renner het verschil helaas niet zult gaan maken? (De M.A. Lopez'en van de Giro, zeg maar :) )

Laatst gewijzigd
Poeksel

Een goed onderwerp om na de deadline te bespreken, Fondista.

Maar erg lastig is het dit keer wel.

Ab Normaal

'@Fondista
Zie PB.

Niels22

Wat een serieuze opgave was dit, ben erg benieuwd naar de verschillende teams en de opbouw van deze.

Fondista

Zeg dat wel Niels.

Ik kan blijven schaven, maar het is goed geweest nu. Mijn team is ook ingezonden.

Rust!

Silent Hill

Met Fondista hebben ongeveer de helft van de deelnemers hun team ingezonden: 10.
Het reserveteam van Chrisabels staat ook al klaar, dus opletten ...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.