Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 172 ... 182 183
ghostwriter

'@oscarito1908
Ik ben ook geen fan van LottoNL dus hoezo is dat hypocriet?

xistnc

'@oscarito1908
Dan heb je het over die ploeg waar Boogerd voor reed en Breukink ploegleider was? Verder snap ik overigens niet wat dit allemaal met elkaar te maken heeft.

oscarito1908

Niet? Gesink reed voor Rabo, Boom, Mollema, Tendam (al is hij weg) Martens, Niermann, Tankink, allemaal Rabello boys.
Dekker, de grootste parasiet is daar ploegleider. Helaas niet het lef om toe te geven. Anders was hij zijn baantje kwijt.

En dan heb ik het niet over de tijd dat de Breuk ploegleider was. Maar daarvoor ook. Ene Sorensen die stond stijf van de dope.

xistnc

Maar wat is je punt precies?

IljoKeisseFan

'@LuckyLoek1 Cyclingnieuws1 is wel de meest onbetrouwbare bron die je kunt gebruiken.

Loek de Rooij

'@IKF, daarom zeg ik ook "Op Twitter weet cyclingnieuws1 te melden dat...". Hoeveel waarde je daar aan hecht mag je zelf weten. Twitter is dan ook niet echt een betrouwbare nieuwsbron. Hoogstens als men linkt naar een bron.

WieVis

Voor volgend jaar is het duidelijk dat kruijswijk, gesink en kelderman klassementen mogen rijden. Hofland en Groenewegen mogen sprinten. Vanmarcke is kopman in de vlaamse klasiekers, maar wie van kelderman, gesink, battaglin of martens is kopman in heuvelklassiekers?

of moet je ze allemaal uitspelen met vroege aanvallen, zoals kelderman vorig jaar in agr

tendam

'@wievis
Vroeg aanvallen in de Ardennen heeft geen zin, of het moet zijn om 'in beeld te rijden'. Ik denk eigenlijk dat het voor die ploeg het slimst zou zijn om Gesink niet de Giro te laten rijden, maar Tirreno-Baskenland-Ardennen-Zwitserland. Meer kans op succes, en dan hebben ze gelijk een kopman in de Ardennen. Battaglin kan misschien wel iets in die klassiekers, maar dat is nu nogal een vraagteken.

@oscarito
Er valt geen touw vast te knopen aan je verhaal. Je lijkt Michael Boogerd wel ;)

Laatst gewijzigd
Spruch

'@oscarito
Je kan ook zeuren om het zeuren. Doet Boogerd ook vaak trouwens, als het om zijn dopingverleden gaat. Wat dat betreft alweer een overeenkomst naast hetgeen tendam al opmerkte.

Hakkie2

In de Ardennen hebben ze gewoon een aantal renners die top 10 kunnen rijden, maar winnen zullen ze normaal gesproken geen van allen doen. Dat is geen schande, er is een beperkt groepje renners dat daar kans op maakt: Valverde, Purito, Gilbert, Matthews, Kwiatkowski, Sagan, Alaphillipe, Dan Martin, Costa. Al deze renners zijn kopmannen met een bijbehorend salaris. Misschien Alaphillipe niet, maar die zal bij het rijke Ettixx zeker niet weinig verdienen.

Dus is het hopen op een scenario zoals bij Kreuziger met bijvoorbeeld Kelderman en anders gewoon tevreden zijn met top 10 klasseringen. Gesink zijn programma afstellen op kopmanschap in de Ardennen lijkt me weinig rendabel. Als het in zijn programma past moet hij dat natuurlijk gewoon zijn, maar ik zou eerst kijken welke grote ronde hij gaat rijden en daar het programma op af stellen.

tendam

'@hakkie
5-6 jaar geleden reed Gesink altijd een programma rond de Ardennen en kleine rondes (in het voorjaar tenminste), daar scoorde hij veel WT-punten mee. Dat zal nu ook nodig zijn, als de dragende figuur binnen z'n ploeg. Waarom je dit weinig rendabel noemt begrijp ik dan ook niet helemaal.

In een seizoensopbouw rond de Giro zijn er toch een stuk minder punten te vergaren. Tenzij hij daar podium rijdt, maar goed.. dat gaat niet gebeuren.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

WT-punten zijn toch helemaal niet interessant, zolang er elk jaar minder dan 18 ploegen interesse hebben in de WT?

Edit: sterker nog, het hele promotie/degradatie systeem is net door de UCI afgeschaft. Net als de WT ranglijst. Die bestaat vanaf komend jaar niet meer voor individuele renners of voor landen, alleen nog voor ploegen. Maar er komen ook rankingen voor sprinters, klimmers, eendagsrenners en klassementsrenners. Die WT ranking voor ploegen gaat dus denk ik niemand echt meer interesseren.

Laatst gewijzigd
tendam

Voor een renner als Gesink zijn WT-punten natuurlijk wel interessant. Aan overwinningen kun je zijn succes niet afmeten, dat is er gemiddeld een per jaar.

Hakkie2

'@tendam: alleen bestaat er straks geen WT ranking voor renners meer.

ghostwriter

Gesink en Kelderman zullen misschien geen favorieten zijn voor een overwinning in de heuvelklassiekers maar met een sterke ploeg om ze heen kunnen ze op een goede dag misschien wel meedoen om de overwinning. Met bijvoorbeeld Tankink, Martens, Gesink, Keizer, Battaglin, Kelderman, Campenaerts en Roosen zou LottoNL een prima ploeg voor de heuvelklassiekers hebben.

tendam

'@hakkie
Wat is je punt eigenlijk? Noch voor de ploeg, noch voor Gesink zelf maakt het iets uit wat hij presteert, je kunt toch niet degraderen?

Hakkie2

'@tendam: nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je eerst moet kijken naar de indeling van de grote rondes, ook rekening houdend met de OS. Pas als je die hebt gemaakt zou ik gaan kijken naar de andere wedstrijden. Als blijkt dat Gesink dus het beste de Giro kan rijden, dan volgt daar uit dat hij de Ardennen over zal moeten slaan. Maar om nu de keuze van de grote rondes aan te passen aan de Ardennen gaat veel te ver volgens mij. Je vult eerst de Tour (rekening houdend met de OS) en daarna de Giro en eventueel al de Vuelta en dan pas alle andere koersen.

Tuurlijk maakt het voor Gesink uit wat hij presteert. Maar dan met name in zijn hoofddoelen van het seizoen. Dat zal komend jaar de OS en een grote ronde zijn. En misschien ook de Ronde van Lombardije, zoals uit dat interview na Lombardije een beetje bleek.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Ja, en de OS en een grote ronde (de Giro) als hoofddoelen nemen vind ik dus wat raar voor de dragende renner van LottoNL. Van hem zullen de prestaties/punten/hoe je het ook wilt noemen moeten komen.

Ik snap het vanuit Gesink zelf wel, natuurlijk wil je op de Spelen actief zijn, en hij zal daar ook misschien wel de sterkste Nederlander zijn. Maar z'n ploeg heeft er niks aan als hij z'n seizoen daar omheen bouwt. Want op de Spelen gaat het echt alleen maar om de eerste drie plaatsen, en dat wordt toch moeilijk.

xistnc

Gesink heeft begin dit jaar nogal duidelijk aangegeven, dat hij alleen nog voor zichzelf fietst. En hij rijdt in een ploeg waar hij daar ook invulling aan kan geven, wellicht tegen een salaris onder zijn intrinsieke marktwaarde.

Als Gesink de Giro wil rijden, zal hij zijn voorbereiding daarop aanpassen. Daar zal allicht een klein rondje in passen, misschien zelfs meer dan één, misschien zelfs een Ardennenklassieker. Maar dan zal hij geen doel maken van 'WT-punten scoren'.

Hakkie2

'@tendam: en die prestaties van Gesink kunnen er toch prima komen met een programma als Tirreno, Catalunya, Giro, vrije rol in de Tour, OS en najaar? Ook presteren op de OS is voor het team gewoon reclame. En misschien past de Amstel daar inderdaad nog wel bij.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Volgend jaar is een vreemd jaar door de Olympische Spelen maar de jaren daarop kan Gesink proberen te pieken tussen de Tour of the Basque Country en de Tour de Romandie (waar tussen de heuvelklassiekers vallen), tijdens de Tour en tijdens de (semi-)klassiekers in het najaar.

ti-raleigh

Eens met Ten Dam. Als Gesink OS wil rijden zal hij daar het hele seizoen op aanpassen. En dat heeft ook weer gevolgen voor het programma voor Kruiswijk en Kelderman. Dat is zo'n OS niet waard.

S. Morgenstern

De belangrijkste keuze wordt gewoon die tussen gaan voor een klassement in Giro of Tour. De rest is daar makkelijk omheen te bedenken. Overwegingen over WT-punten zijn daarbinnen totaal irrelevant. Kopmanschap in klassiekers en OS zullen meewegen, maar zijn in beide gevallen in te passen en daarmee geen doorslaggevend element.

tendam

'@hakkie, vlek
Ik denk dat het 'ouderwetse' Gesink-programma Tirreno-Baskenland-Ardennen-Zwitserland-Tour hem gewoon beter ligt. En dus meer kansen op succes biedt. Het gaat mij niet om de punten an sich, wel om het succes wat ze reflecteren. En na een aantal kwakkelseizoenen wordt het toch wel eens tijd voor een echt goed seizoen, dan kun je m.i. beter op een succesvol concept teruggrijpen.

Daarna kunnen trouwens ook gewoon de Spelen.

S. Morgenstern

Ik denk dat hij genoeg kwaliteit heeft om ook een echt goed jaar te rijden met een ander programma. Ik maak me daar niet zo'n zorgen om. De uitkomst van de keuze voor Giro en/of Tour geeft hoe dan ook iets om naar uit te kijken.

1 2 ... 172 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.