Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 59 ... 182 183
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wie heeft er een concurrent bij ??? ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
SEG is nu een duidelijke concurrent voor RDT. SEG is druk doende om renners uit hun stal onder te brengen bij diverser teams, waaronder TLJ.
RDT heeft tot nu toe steeds de Nederlandse renners voortgebracht, die nu door jou bewierookt worden en ook jongens, die het bij andere WT-ploegen goed doen.;)

Laatst gewijzigd
Tutu888

'@kelderfan
Dat vind ik verrassend. Het is zijn eerste seizoen bij RDT en valt in de buitenlandse koersen minder op dan Oomen en Hofstede (of Godrie met zijn nationale titel).
Opvallend dat TLJ twee jongens voor stage neemt die niet uit de RDT school komen.

kelderfan

'@Tutu888
Dat is ook heel verrassend. Van Steven Lammertink leek mij dat niet verkeerd. Hij blinkt tot nu toe uit als tijdrijder. Maar Twan Castelijns vond ik ook heel opvallend. Dat lijkt mij gezien de resultaten toch een renner voor Roompot. Ik dacht moet RDT zijn renners elders gaan onderbrengen, want ook Tusveld is met Tinkhoff op stap geweest voor een hoogte-stage .
Rahimns is nu ambassadeur van TLJ. Misschien kan hij de reden van deze move bij 't team navragen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan tijden zijn natuurlijk veranderd. In de tijd dat mannen als Kelderman, Gesink en Mollema daar reden was het de opleidingsploeg voor de grote broer en haalde ze daar ook echt hun talenten vandaan. Nu is dit niet meer het geval en zijn er oa met SEG nieuwe opleidingsploegen ontstaan. Verder zeggen stageplaatsen mij niet zoveel... in heel veel gevallen loopt dit niet meteen uit op een contract.

kelderfan

'@rahimns
De vraag zou je ook aan de ploeg kunnen stellen toch.
En dat stageplaatsen jou niks zegt, dat begrijp ik, maar dat klopt natuurlijk niet. Veel teams hebben stagiaires en halen daaruit nieuwe teamleden,
Want al die jonge renners, die naam maken de laatste tijd komen uit stage of opleidingsploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan laat ik het dan anders formuleren, het is niet zo dat stageplaatsen automatisch een contract betekend. In het geval van Lammertink is dit eigenlijk gewoon gratis gebruiken maken van een renner die je per volgend jaar al aan je gebonden hebt, maar in heel veel gevallen zie je dat stagaires gewoon weer terug gaan naar hun eigen ploeg en uiteindelijk elders een contract tekenen.

S. Morgenstern

En dat stageplaatsen jou [s]niks[/s] niet zo veel zeggen, dat begrijp ik, maar dat klopt natuurlijk niet.

Wie liepen de laatste twee jaar stage bij deze ploeg?

nafnikleb

'@vlek, Goos is de laatste die het daarna ook tot het echte team heeft geschopt. Daan Olivier, Ivar Slik en Tusveld alle 3 niet.

ghostwriter

Als Oomen het straks goed doet in de Tour de L'Avenir zal hij zeker een paar aanbiedingen krijgen. Vorig jaar reed Oomen al een goede Tour de L'Avenir met een etappe overwinning (toen nog een 2e plaats trouwens) en had hij maar één slechte dag (etappe 6) waarin hij uitzicht op een top klassering verloor. Hopelijk kan hij dit jaar meedoen om een podiumplaats in het algemeen klassement.

Vraag: Is het mogelijk voor Mathieu van der Poel om de veldritten voor BKCP te rijden maar de rest van het jaar voor een andere (WT) ploeg op de weg uit te komen? Als dat zou mogen van zijn ploeg natuurlijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Toch Koentje Bouwman 21 jaar en renner van SEG nu 6e. ak van de Tour Alsace {Sam Oomen nu 1e. AK}.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bulgac zal niet van start gaan in de Clasica ciclista San Sebastian, omdat hij ziek is.

S. Morgenstern

Vervelend voor Bulgac.

kelderfan

'@vlek
Oliver Naesen heeft de Poly Normandie gewonnen; ik heb al eens eerder gezegd, dat hij een aanwinst kan zijn voor TLJ;
Van Winden tot mijn verbazing een 4e. plek in Polen. Die wil toch ook laten zien, dat hij een plek verdiend binnen dit team.
Wat denk jij moet 24 opgehoogd worden tot 27/28 rijders voor TLJ?

xistnc

Van Winden tot mijn verbazing een 4e. plek in Polen. Die wil toch ook laten zien, dat hij een plek verdiend binnen dit team.

Volgens mij deed hij in de eerste plaats de leadout voor Van Asbroeck, die weer eens liet lopen. Uit arren moede zelf maar meegesprint en niet onverdienstelijk.

S. Morgenstern

Oliver Naesen heeft de Poly Normandie gewonnen; ik heb al eens eerder gezegd, dat hij een aanwinst kan zijn voor TLJ

Dat kan hij vast wel zijn inderdaad. Net als een hele zwik andere renners. De noodzaak om dat soort renners voor deze ploeg als interessante gespreksstof te beschouwen ontgaat me echter. Volgens mij is het eerder een doel van deze ploeg om jonge Nederlandse talenten een kans op het hoogste niveau te geven. Alleen als die niet te vinden zijn, of er is sprake van specifieke kwaliteiten bij de bewuste Van Cauwenhoven die elders ontbreekt, zou ik daar mogelijk anders over gaan denken.

Van Winden tot mijn verbazing een 4e. plek in Polen. Die wil toch ook laten zien, dat hij een plek verdiend binnen dit team.

Hij had beter een shirtje van Topsport aan kunnen trekken, dan was 'wil' in deze zin vast 'heeft' geweest.

Wat denk jij moet 24 opgehoogd worden tot 27/28 rijders voor TLJ?

Niet noodzakelijk, maar dat wist je volgens mij al....

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Die jongens van TSV hebben inmiddels meer overwinningen geboekt dan TLJ! En Naesen en Campenaerts zijn twee nieuwe jongens, die aan de weg gaan timmeren.
Tot nu toe heb ik Van Winden nog niet veel gezien en dat hij na zijn hoogte-stage zich in de 1e. rit in Polen laat zien, vind ik knap.
Dus laat hij 't maar zien in deze ronde van Polen in 't shirt van TLJ.
Hopelijk vallen zij niet een tweede keer in dezelfde valkuil.
@xistnc
Ik heb de rit in Polen niet gevolgd {door 't mooie weer}; maar ik begrijp niet dat Van Asbroeck het weer laat lopen.

kelderfan

Koen Bouwman is nu ook officieel door TLJ als trainee binnengehaald.
Twan Castelijns heeft 't als trainee ook niet verkeerd gedaan met een 18e. plek

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Die jongens van TSV hebben inmiddels meer overwinningen geboekt dan TLJ! En Naesen en Campenaerts zijn twee nieuwe jongens, die aan de weg gaan timmeren.

Dat zijn prima constateringen. Ik betwijfel alleen de relevantie binnen dit topic. Regelmatig zou je je berichten eerder verwachten in het Team Topsport Vlaanderen 2015 topic.

moker

Het dag ploegenklassement in de Ronde van Polen en drie top 10 plaatsen in Londen. Helaas net geen overwinning, maar zo gaat er weer snel een komen.

Jacco van Stierop

'@moker

Mooi, ik ga alvast de slingers ophangen.

wolfje

Niet te cynisch worden Jacco, gisteren hebben ze gewoon goed gereden (muv v Asbroeck)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik hoor her en der wat geruchten over Reichenbach, hij zou de overstap maken naar TLJ. Dit is echt een gerucht en verder nergens op gebaseerd. Heb ook geen directe bron hiervoor.

Poeksel

Een renner die nooit wint, past goed bij TLJ ;)

Maar als knecht voor klassementskoersen zou hij voldoen.

kelderfan

'@rahimns
Ik zie ook nergens een link wat betreft Reichenbach.
Maar het wordt wel leuk met Lammertink, Bouwman {denk ik}, T.J. Slagter {gerucht cyclingfever}, Boy van Poppel {gerucht}, Danny van Poppel {gerucht} en Groenewegen {als gerucht cyclingfever}. Dan komen er ca. 6 renners bij en verlaten Markus en Bulgac het team.
Dan kom ik op ca. 28 renners!

1 2 ... 59 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.