Veldrit Spel Vrouwen 2018-2019

« 1 2 3 4 5
Sagan=hulk

Het is eindelijk tijd voor de eerste editie van het veldrit spel voor vrouwen. Voor de spelregels verwijs ik naar het topic Veldrit Spel 2018-2019 van Verweggistan. De kalender voor dit spel is een beetje anders, omdat de vrouwen iets meer verspreid rondrijden. De deadline voor je team is bij de start van de eerste wedstrijd.

Kalender:
16-sept Geraardsbergen Los 5
16-sept Baden EKZ 5
23-sept Waterloo WB 20
28-sept Unicov Toi Toi 5
29-sept Iowa WB 20
07-okt Ronse Los 5
07-okt Aigle EKZ 5
14-okt Gieten Superpestige 10
Wisselmoment
20-okt Boom Superprestige 10
21-okt Bern WB 20
27-okt Slany Toi Toi 5
28-okt Ruddervoorde Superprestige 10
1-nov Oudenaarde DVV 10
4-nov Rosmalen EK 15
10-nov Niel DVV 10
10-nov Kolin Toi Toi 5
11-nov Gavere Superprestige 10
Wisselmoment
17-nov Tabor WB 20
18-nov Hittnau EKZ 5
18-nov Hamme DVV 10
25-nov Koksijde WB 20
8-dec Essen Los 5
9-dec Eschenbach EKZ 5
9-dec Overijse Los 5
15-dec Antwerpen DVV 10
15-dec Mlada Boleslav Toi Toi 5
16-dec Zonhoven Superprestige 10
Wisselmoment
23-dec Namen WB 20
26-dec Zolder WB 20
28-dec Loenhout DVV 10
30-dec Diegem Superprestige 10
1-jan Baal DVV 10
2-jan Meilen EKZ 5
6-jan Brussel DVV 10
6-jan La Mezière Los 5
13-jan NK's NK 5
20-jan Pont Chateau WB 20
27-jan Hoogerheide WB 20
Wisselmoment
3-feb Bogense WK 40
9-feb Lille DVV 10
10-feb Hoogstraten Superprestige 10
16-feb Middelkerke Superprestige 10
23-feb Leuven Los 5
24-feb Oostmalle Los 5

Renners:
Sanne CANT 120
Maud KAPTHEIJNS 80
Katherine COMPTON 70
Nikki BRAMMEIER 70
Marianne VOS 60
Ellen VAN LOY 60
Helen WYMAN 50
Loes SELS 50
Kaitlin KEOUGH 50
Laura VERDONSCHOT 40
Annemarie WORST 40
Alice Maria ARZUFFI 30
Ellen NOBLE 30
Eva LECHNER 30
Lucinda BRAND 30
Katerina NASH 20
Ceylin DEL CARMEN ALVARADO 20
Evie RICHARDS 20
Pauline FERRAND-PREVOT 20
Sophie DE BOER 20
Kim VAN DE STEENE 10
Christine MAJERUS 10

Puntentelling:
De telling volgt de regels van Verweggistan.
PS:
Het zou kunnen dat de resultaten soms iets langer op zich laten wachten dan bij Verweggistan ;)

Verweggistan

Top dat je het wil organiseren :).

Verweggistan

Verweggistan
Kaitlin KEOUGH 50
Elle ANDERSON
Yara KASTELIJN
Fleur NAGENGAST
Pavla HAVLÍKOVÁ

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik doe denk ik ook wel mee, al weet ik niet of het vrouwenveldrijden zich leent voor zo'n spel. Maar we gaan het zien. Ik vind de kalender wel tamelijk vaag en onsamenhangend. Er staan wel wat kleine crossjes tussen maar klassementscrossen als Ruddervoorde, Niel, Diegem, Loenhout ontbreken. C1 van Essen ontbreekt ook, beetje lullig als Overijse een dag later dan wel mee telt. Eerste weekend met EKZ Baden en Brico Geraardsbergen sla je over? Coupe de France bij de dames is erg nationaal en redelijk dramatisch qua niveau, die kan je beter weglaten denk ik. En La Mezière (staat op 6 december) is op 6 januari, en is geen CDF, geldt ook voor de mannenversie overigens.

Sagan=hulk

'@Imbatido
Bedankt voor de feedback. La Mezière zal ik dan laten vallen of veranderen door een andere cross. Ik heb een tijdje nagedacht over de kalender en heb dan besloten om maximaal 1 cross van elk klassement op te nemen per periode (M.u.v. de langere vierde periode). De reden hiervoor is omdat de vrouwen veel verspreider rondrijden dan de mannen. Enkel op de Wereldbeker komt de wereldtop samen aan de start. En als je dan meer Belgische crossen neemt, waar de puntenverhouding sowieso al hoger is, dan zouden de rensters die daar scoren veel interessanter zijn en zouden de teams te gelijklopend zijn. Het is dus gedaan om te proberen dat er meer verschillende teams zijn. Maar het blijft natuurlijk de eerste editie en we zullen na afloop veel leren over hoe we de kalender, puntentelling e.d. beter kunnen maken naar volgend jaar toe.

Waar ik wel van overtuigd bent, dit spel gaat volgens mij moeilijker zijn om te spelen dan de mannenversie, omdat het bij de vrouwen toch vaak verschillende namen zijn die voorop treden en dus vooral omdat de toppers niet altijd samen rijden.

De reden waarom ik het eerste weekend openlaat is omdat niet iedereen volgens mij het vrouwen veldrijden volgt. En als ze die twee wedstrijden dan als info hebben, zouden ze toch kunnen meedoen met het spel. Misschien niet zo eerlijk t.o.v. de trouwere volgers die dan potentiële verrassingen voor in hun team zien verdwijnen als verrassing. Er zullen altijd keuzes blijven die je moet maken. Maar als er hier veel animo is voor die wedstrijden, dan kunnen ze uiteraard altijd toegevoegd worden :)

Edit: Heb La Mezière vervangen door Essen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Valt wat voor te zeggen, maar het hart van de cross ligt nu eenmaal in België. En veel buitenlanders als Brammeier, Wyman, Arzuffi rijden daar een heel seizoen. Het startveld is daar ook het beste. En dat zit denk ik ook al in de prijzen meegerekend.

Je zou natuurlijk ook de WB nog wat zwaarder kunnen laten tellen. Of de SP en DVV net iets minder dan in de mannenversie. Daar heb je natuurlijk de vrije hand in. Misschien kan je het best het onderscheid C1-C2 laten vallen. Dus simpel drie groepen maken: WB, Belgische klassementen, de rest. Maar ik zou eigenlijk niet binnen zulke wedstrijden gaan snoeien. Ik zou dan eerder kleine losse crossjes als Neerpelt, Mol, Leuven afvoeren.

De crossen van Diegem en Loenhout liggen ook in het hart van het crossseizoen en hebben juist een heel internationaal veld.

Vooral in een dubbel weekend (met twee crossen van hetzelfde niveau) is het wel lullig als jouw renners dan in Essen podium te rijden, en dat dan niet meetelt, terwijl een dag later Overijse wel meetelt. En in een ander weekend wel Neerpelt maar geen SP Ruddervoorde is gewoon onlogisch. Het is nu een beetje of Europa League duels (Superprestige) niet meetellen, maar wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie (Coupe de France) wel.

Verder zou ik de eerste drie periodes een week langer maken, dan zijn ze allemaal wat gelijker.

Laatst gewijzigd
runner_123

Verwijderd ;)

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Na overleg met Imbatido, nogmaals bedankt voor de hulp!, en overige feedback komen er twee wijzigingen. Om te beginnen wijzigt de kalender op enkele plaatsen. Ik heb de crossen ingedeeld in drie categorieën: WB (20), SP/DVV (10) en EKZ + hoogstaande Belgische losse crossen + Toi Toi (enkel degene die C1 zijn) + één Franse cross C1 (Dit allemaal voor 5). De nieuwe kalender kan je bovenaan vinden. Dus opletten voor Franse rensters, hun wedstrijden komen nauwelijks aan bod. (Chainel is trouwens gestopt en Mani woont in de VS)

Ten tweede haal ik Jolien Verschueren van de lijst. Jolien is op dit moment herstellende van een kwaadaardig gezwel en ondergaat nog steeds chemotherapie. De focus deze winter bij haar zal dus liggen op de ziekte overwinnen ipv te crossen. Nogmaals wens ik veel moed voor Jolien.

Verweggistan

Ik zou er vooral op letten dat je niet te veel hooi op je vork neemt in het eerste jaar; het zou zonde zijn als je halverwege moet afhaken. Vandaar ook de kalender die ik je stuurde. Ik ben ook maar met een beperkte kalender begonnen (WB, SP, DVV en C1 crossen in Belgie).

Sagan=hulk

Sagan=hulk
Ellen NOBLE 30
Ceylin DEL CARMEN ALVARADO 20
Maghalie ROCHETTE
Pavla HAVLIKOVA
Nikola NOSKOVA

Laatst gewijzigd
billi

billi

Kaitlin ANTONNEAU-KEOUGH 50
Maghalie ROCHETTE
Joyce VANDERBEKEN
Pavla HAVLIKOVA
Elle ANDERSON

drikkes

Team drikkes
Christine MAJERUS 10
Sophie DE BOER 20
Katerina NASH 20
Alicia Franck
Pavla Havlikova

Laatst gewijzigd
billi

'@drikkes
Jolien Verschueren is momenteel buiten strijdt, hopelijk kan ze nog terug keren in het veldrijden.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/kwaadaardig-gezwel-ontdekt-en-verwijderd-bij-jolien-verschueren/

drikkes

howla, bedankt Billi!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Rahimns
Marianne VOS 60
Ceylin DEL CARMEN ALVARADO 20
Christine MAJERUS 10
Lucinda BRAND 30
Denis BETSEMA

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik heb het team per PM verstuurd.

thombvb

Thombvb

Katerina NASH 20
Christine MAJERUS 10
Sophie DE BOER 20
Alicia FRANCK
Elle ANDERSON

Gerrit Glomser

Ga het eens proberen:

Alice Maria ARZUFFI 30
Katerina NASH 20
Pavla HAVLÍKOVÁ
Caroline MANI
Maghalie ROCHETTE

coolietje

DE BOER Sophie 20
NASH Katerina 20
VAN DE STEENE Kim 10
HAVLIKOVA Pavla 0
ROCHETTE Maghalie 0

runner_123

Laura Verdonschot 40
Pavla Havlikova
Caroline Mani
Denise Betsema
Manon Bakker

CeRo

CeRo

Sophie de Boer (20)
Ellen Noble (30)
Maghalie Rochette
Elle Anderson
Pavla Havlikova

Sagan=hulk

Geraardsbergen:
Niemand heeft de relatief goedkope Eva Lechner in zijn of haar team staan. Waardoor Gerrit Glomser aan de tweede plaats van Arzuffi genoeg heeft om de overwinning te pakken. Ceylin Del Carmen Alvarado bezorgt Sagan=hulk, de organisator, z'n eerste drie punten van het seizoen.
Uitslag:
1 Gerrit Glomser 4 + 5
2 Sagan=hulk 3

Baden:
Havlikova zorgt ervoor dat bij alle deelnemers, behalve thombvb, de nul van het scorebord wordt geveegd. Maar de must-have voor de winst was de winnares van de cross, Elisabeth Brandau. Zij staat enkel bij Imbatido in het team, waardoor hij afgetekend z'n eerste overwinning van het seizoen pakt.
Uitslag:
1 Imbatido 9 + 5
2 runner_123 7
3 Verweggistan 4
4 Sagan=hulk 4
5 billi 4
6 team drikkes 4
7 rahimns 4
8 Silent Hill 4
9 Gerrit Glomser 4
10 coolietje 4
11 Poeksel 4
12 CeRo 4

Stand:
In de stand nemen Imbatido en Gerrit Glomser een kleine kloof op de rest.
1 Imbatido 14
2 Gerrit Glomser 13
3 Sagan=hulk 7
4 runner_123 7
5 Poeksel 4
6 Verweggistan 4
7 billi 4
8 drikkes 4
9 rahimns 4
10 Silent Hill 4
11 coolietje 4
12 CeRo 4
13 thombvb 0

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Waterloo:
Uitslag:
Nash bezorgt heel wat spelers een mooie score van 16 punten, Noble en Richards schenken enkele teams ook punten. Maar de enige met twee rensters (dik) in de punten is Imbatido. Hierdoor pakt hij afgetekend zijn tweede overwinning.
1 Imbatido 32 + 5
2 Sagan=hulk 18
2 CeRo 18
4 drikkes 16
4 rahimns 16
4 thombvb 16
4 Gerrit Glomser 16
4 Coolietje 16
9 Silent Hill 14
Stand:
Imbatido neemt al een serieuze voorsprong op de rest. Maar als we iets kunnen leren van deze eerste wereldbeker, dan is het wel dat de plaatsen in dit spel rap kunnen fluctueren.
1 Imbatido 51
2 Gerrit Glomser 33
3 Sagan=hulk 25
4 CeRo 22
5 drikkes 20
6 rahimns 20
7 Collietje 20
8 Silent Hill 18
9 thombvb 16
10 runner_123 7
11 Poeksel 4
12 Verweggistan 4
13 billi 4

Laatst gewijzigd
Imbatido

Goede start voor mijn team. Was overigens al de tweede overwinning. Hopelijk in Iowa opnieuw een mooie score. Wordt wel een uitdaging straks wie je moet gaan wisselen en wie wat rijdt, wie een rustperiode neemt en wie er naar Europa komt.

Sagan=hulk

'@Imbatido
Aangepast ;) Denk dat het voor iedereen een uitdaging wordt. Lechner bijvoorbeeld won in Geraardsbergen en kwam er in Waterloo niet aan te pas. Een pure klimster duidelijk.

« 1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.