Veldrit Spel Vrouwen 2018-2019

1 2 3 4 5 »
Verweggistan

Wereldkampioen en nog tweede in de stand. Mooie resultaten.

Sagan=hulk

Middelkerke:
Hele kleine verschillen tussen de deelnemers, Alvarado geeft de doorslag en bezorgt Sagan=hulk de overwinning. Een mooie afsluiter voor de laatste klassementscross.
1 Sagan=hulk 22 + 5
2 Imbatido 20
billi 20
CeRo 20
Verweggistan 20
6 rahimns 19
runner_123 19
8 Poeksel 18
9 Coolietje 17
drikkes 17
11 Silent Hill 13

Eindstand Superprestige:
Weinig veranderingen na Hoogstraten en Middelkerke. Imbatido pakt de eindwinst voor CeRo en Sagan=hulk.
1 Imbatido 187
2 CeRo 168
3 Sagan=hulk 160
4 Verweggistan 131
5 runner_123 128
6 billi 109
7 drikkes 105
8 coolietje 100
9 Silent Hill 83
10 rahimns 76
11 Poeksel 64
12 Gerrit Glomser 43
13 thombvb 7

Sagan=hulk

Algemeen Klassement:
De eerste vier plaatsen liggen vast, dagwinnaar Sagan=hulk is nu wel zeker van de derde podiumplaats. Voor de vijfde plaats zal het een strijd blijven tussen runner_123, rahimns, billi & CeRo tot de laatste twee crosjes in Leuven en Oostmalle.

1 Imbatido 698
2 Verweggistan 642
3 Sagan=hulk 601
4 Silent Hill 565
5 runner_123 535
6 rahimns 535
7 billi 532
8 CeRo 528
9 drikkes 423
10 coolietje 384
11 Poeksel 358
12 Gerrit Glomser 236
13 thombvb 109

Sagan=hulk

Leuven:
De combinatie Betsema/Worst zorgt voor 8 punten bij de meeste deelnemers. Poeksel echter is de enige met Sels en dit bezorgt hem de overwinning.

1 Poeksel 9 + 5
2 Imbatido 8
Silent Hill 8
Verweggistan 8
CeRo 8
billi 8
runner_123 8
Sagan=hulk 8
9 rahimns 5
drikkes 5
coolietje 5

Oostmalle:
Zelfde verhaal in Oostmalle: Ditmaal zorgde de combinatie Betsema/Worst voor 9 punten, runner_123 bezit ook Verdonschot, wie hem de laatste overwinning van het seizoen bezorgd en 5 belangrijke bonuspunten.

1 runner_123 10 + 5
2 Imbatido 9
Silent Hill 9
Verweggistan 9
CeRo 9
billi 9
Sagan=hulk 9
8 Poeksel 8
9 rahimns 5
drikkes 5
coolietje 5

Sagan=hulk

Algemeen Klassement:
Imbatido pakt de eindzege. Verweggistan is een mooie tweede, organisator Sagan=hulk is derde. De onbesliste strijd om de vijfde plaats eindigt in het voordeel van runner_123.

1 Imbatido 715
2 Verweggistan 659
3 Sagan=hulk 618
4 Silent Hill 582
5 runner_123 558
6 billi 549
7 rahimns 545
7 CeRo 545
9 drikkes 433
10 coolietje 394
11 Poeksel 380
12 Gerrit Glomser 236
13 thombvb 109

Sagan=hulk

Om te beginnen wil ik de 13 deelnemers bedanken! Hopelijk hebben jullie ook genoten van de vrouwen editie. Het was leuk dat zo goed als iedereen zo enthousiast wisselde tot de laatste wisselperiode.

Voor de eerste editie te zijn, vond ik het zeker een geslaagde. Zelf ging ik het vrouwen veldrijden een stuk meer volgen en ik was zelfs teleurgesteld als iemand van m'n team pech had. Bij de vrouwen editie zal het volgens mij altijd een stuk moeilijker zijn om de startwaarde te bepalen, het is daar veel onregelmatiger dan bij de mannen. Zelf had ik voor het seizoen nog nooit gehoord van Betsema, terwijl ik het toch behoorlijk goed volgde. Maar volgend jaar gaat dit al een stuk makkelijker zijn denk ik, want dit jaar was echt wel een afwisseling van de wacht.

De kalender vond ik ook behoorlijk goed gebalanceerd. De Toi Toi Cup was wel geen succes, die zal er zeker en vast niet meer inzitten volgend jaar. Wereldbeker, Superprestige, DVV, Brico, Soudal en EKZ lijken me de beste wedstrijden.

Volgend jaar ga ik wel een semester in het buitenland studeren, maar dat lijkt me geen probleem om het spel te blijven organiseren, dus bij deze kondig ik alvast de tweede editie aan. Hopelijk tot volgend jaar!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dank voor de organisatie! Ook ik volgde het vrouwenveldrijden beter door dit spel. Nog niet goed genoeg, getuige mijn score, maar volgend seizoen hopelijk beter...

CeRo

Toporganisatie Sagan=hulk! Bedankt om de vrouweditie te organiseren. Vond het zelf ook zeer leuk door de brede top en de vele verschillende teams. De vrouwencross was al spannend maar nu nog meer met dit spe!
Proficiat Imbatido, oververdiende winnaar!

Verweggistan

Zoals in het andere topic al aangegeven: Bedankt Sagan=hulk voor de organisatie. En ik vind dit spel een leuke meerwaarde hebben, om zo het vrouwenveldrijden ook wat meer gaat volgen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Bedankt voor de organisatie Sagan=hulk. Was erg leuk. De fout om Brand te verkopen voor de kerst omdat ze niet alles reed was niet de beste zet, maar werd me gelukkig niet fataal. Ik had eigenlijk nog bedacht om Vos-Arzuffi te verkopen voor Neff-Van der Heijden, maar dat uiteindelijk vergeten. Dat was nog een stukje beter geweest in the end. Maar wel leuk om winnend af te sluiten.

Als tip is het misschien wat om nog een wisselmoment in te lassen in het nieuwe jaar, nu was het wel een lange ruk met vier wereldbekers in een periode. Voor teams met een mindere start is het ook wel leuk als ze hun budget dan kunnen besteden. Waardes bepalen is wel lastig, omdat het startveld in de België (waar Sels en Van Loy vaak voorin zitten) nogal verschilt van de Wereldbekers, en je met parttime crossers zit. En iedereen moet wel verleidelijk zijn. Daar wil ik wel mee helpen meedenken.

Edit: Iets anders wat ik nog had bedacht was dat het misschien wat kan zijn om ook punten toe te kennen voor het WK beloften, maar dan geen dagzege. Nu was het nadelig om Alvarado te hebben bijvoorbeeld. Daarom had ik haar ook al eerder verkocht om een vol team op het WK te hebben.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Benieuwd naar de kleine lettertjes van dit spel ;)

Sagan=hulk

De organisator gelooft op dit moment nog in de onschuld van Denise Betsema. Indien het om een misverstand gaat dan is dit heel erg wat ze moet meemaken. Indien ze doelbewust de boel heeft belazerd dan ben ik enorm teleurgesteld, want wat was ze toch een sympathieke dame deze winter. Indien het onbewust maar effectief in haar lichaam zat (wat me de optie met het meeste kans lijkt te zijn) dan is dit een enorm spijtige zaak voor haar sportieve carrière en haar privé leven.

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.