Sportpools darten

1 2 »
Ab Normaal

Eerste analyse van het dartspel:
Erg geslaagd, waardevolle toevoeging voor sportpools, alleen vind ik de invloed van de dartpijlen te groot.
De nummer 1 heeft op dit moment met de halve finale en finale nog te gaan, 391 punten.
Met dartpijlen zijn er nog bijna de helft van dat punten aantal te vergeven.
180 punten voor het voorspellen van de winnaar is erg fors.

Er zijn altijd een aantal managers die all in gaan en dus 180 punten op dezelfde hebben gezet. En dat zal in dit geval MvG of Gary Anderson zijn.
De factor geluk, of ordinair gokken zo je het wilt noemen is daardoor m.i. veel te groot.

Dat betekent dat, om deze pool te kunnen winnen, je altijd all in moet voor 1 darter (tenzij natuurlijk een totale verrassing wereldkampioen wordt, maar dat gebeurt bijna nooit).
Dat zou wat mij betreft dus aangepast mogen worden.
Het systeem van de dartpijlen is leuk, en een toevoeging, maar de hoeveelheid punten zijn, in verhouding tot de overige punten, te hoog.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Zoals gezegd: in de top 15 zitten 14 spelers met 180 dartpijl punten en 1 met 120.
Te grote invloed.

Robin5887

Ben het hier wel deels mee eens.
Uiteindelijk door deze dartpijlen van de vierde naar de eerste plek gestegen maar had dit ook gehad als er minder punten per pijl waren gegeven omdat het redelijk dicht bij elkaar stond.
Door vooraf alles te gokken op een favoriet weet je dat je goede zaken doet als hij ook echt wint. Maar alles vooraf op een darter zetten is natuurlijk wel een groot risico.
Door het toevoegen van die dartpijlen breng je wel een leuk onderdeel aan het spel waardoor het t/m de finale leuk blijft. Eventueel zou je hier iets minder punten aan toe kunnen kennen, aflopend van 40 bijvoorbeeld.

elrio

Als de persoon met de hoogste score van de wielerflits subpool :), ben ik het ermee eens dat de invloed van de dartpijlen te groot is. Wat volgens mij leuker is dat je met je dartpijlen de score van een bepaalde darter een keer extra kan verdienen (exculsief de 50 punten die je krijgt voor de winst, want anders is het weer min of meer hetzelfde). Dit zorgt ervoor dat als je een goede 0-punter als Aspinal had gekozen voor je dartpijl dat je meer punten extra had gekregen dan voor MvG, ook Michael Smith had meer gescoord. Als deze tot het einde geheim blijven dan is het verrassingseffect ook nog aanwezig.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.