Ploegenpresentaties: Wat wil jij weten?

« 1 2
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het is inmiddels de periode waarin de team hun selectie voor 2019 presenteren. Ik bezoek heel wat van deze persbijeenkomsten namens WielerFlits. Aangezien wij dit forum hebben, wil ik experimenteren door met jullie (de Wielerflits community) in gesprek te gaan over wat mogelijk interessante onderwerpen en thema's zijn, en wat jullie graag willen weten. Ik ben benieuwd wat wij met elkaar kunnen bedenken. Het eindresultaat publiceer ik op de site.

Bij welke ploegpresentaties zijn wij aanwezig? (voorlopige planning)
- Bahrain Merida
- Team Jumbo-Visma
- Team Sunweb
- Deceuninck-Quick-Step
- Roompot-Charles
- Wanty-Groupe Gobert

aru123

Ik zie voorlopige planning, hoe groot is de kans dat jullie ook bij quickstep langs gaan?

Romāns Vainšteins

En als jullie dat doen, kunnen jullie Wilfried Peeters dan even vragen hoe hij aan zijn bijnaam 'de Fitte' komt ?

Avatar of
Maxim Horssels
admin

De kans dat wij bij Quick-Step zijn is aanwezig. Nog niet definitief.

kelderfan

Leuke onderwerpen lijken mij. Hoe Team Jumbo zijn GT's gaat invullen? De ontwikkeling van de talenten. Hoe wordt 't plaatje van Wout Van Aert ingevuld. Krijgt hij bijv. alle gelegenheid om 't veldrijden volledig te doen?

aru123

'-rol van teunissen na de klassiekers sluit hij aan bij groenewegen of van poppel?
-kennismaken met vingegaard lijkt me leuk
-is dumoulin tevreden met de versterkingen
-ziet soren kragh andersen het vertrek van theuns en teunissen als een aderlating of kans voor zichzelf

petoi

Programma van de toppers en vooral de subtoppers bij de WT-ploegen.

Dus naast "verplichte nummers" Dennis, Colbrelli, Nibali, Pozzovivo en Teuns (die je toch overal leest), ook de programma's van Bauhaus, Caruso, Mohoric, Padun,

En bij Sunweb en Lotto veel talenten zijn met Bol, Hitschi, Kamna, Nieuwenhuis en Power voor Sunweb en Tolhoek, Bouwman, Kuss, Powless, De Plus, Teunnissen etc. bij Lotto. Hoe zien zij en de staf hun volgende jaar wat zijn de doelstellingen? Bij vooral Lotto zitten sommige jongens wel in een jaar waarin ze moeten laten zien dat ze het waard zijn om met ze door te gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoe ziet Teunissen de komst van Van Aert (in 2019 of 2020) en wat dat voor zijn rol betekent.

xistnc

Lijkt me stug dat jullie bij LottoNL zijn.

Javier

Hoe gaat het bij Sunweb verdeelt worden dit seizoen?

Alle toppers naar de Tour ter ondersteuning van Dumoulin?

Javier

'@Rahimns

Zeer interessante vraag inderdaad!

Laatst gewijzigd
tdola

Enkele punten zoals al aangegeven wat mij betreft interessant. En als Nederlander specifiek van team jumbo.

-welke kopmannen gaan welke grote rondes rijden en grofweg welk traject er naartoe?
-welke wedstrijden van hele team staan er op het programma?
-welke renners worden er aan elkaar gekoppeld? Welke treintjes voor de sprint en evt bergop?
-waar mikken de mannen net onder de kopmannen op, waar mogen zij hun kans gaan?
-wanneer horen we meer over Clement?
-wat zijn de speerpunten van het team dit jaar en welke wedstrijden staan extra omcirkeld/zijn een hoofddoel (naast de grote rondes).

kelderfan

Nu Yorkshire een upgrade naar HC heeft ondergaan en er daarnaast meer moet worden geklommen, is mijn vraag:
Doet TJB weer mee in 2019? Lijkt mij naast de sprintmannen ook mooi voor de heuvelmannen bij 't team.

Verweggistan

Bij die presentaties geloof ik die quotes van de toppers en de managers wel. Niet zo interessant meestal. Ik ben wel benieuwd naar de verwachtingen en de doelen van de nieuwkomers, talenten en knechten. Wat voor rol zien zij voor zichzelf, wat verwacht het team van hen, weten ze hun programma al of zullen ze vooral 'gaten vullen' in selecties. Welke wedstrijd hebben ze (stiekem) al omcirkeld in hun agenda om zich daar te laten zien? Wanneer is het seizoen geslaagd voor hen?

tdcbolide

Wanty Groupe Gobert: Hoe zien zij hun kansen op de Tour en misschien de Giro, Waarom kreeg Jasper De Laat geen contract? Hoe gaat het met Bart De Clercq? Rijdt Baugnies de Vlaamse klassiekers dit jaar? Het belang van jongens als Minnaard, Kreder, Degand, Van Melsen, ...
Zijn jullie overigens niet te laat voor Roompot Charles?

EmPeHa

Met welke Cervelo's gaat Sunweb fietsen op de weg (vlak+bergen) en in het veld? (Joris Nieuwenhuis + Lucinda Brand)
Wie gaan er op de Sunweb campus wonen of wonen er al?

horsm

Zou Gesink niet weer eens een klassement willen proberen in een grote ronde? De tendens was dit jaar dat de zwaardere renners (Dumoulin, Thomas, Froome) in de klassementen komen bovendrijven. Toen Gesink besloot om rittenkaper te worden was dat omdat hij vond dat hij daar te zwaar voor was.

JoaJoch

Gaat Jumbo-Visma nog met een opleidingsploeg komen ergens de komende jaren?

Bever

Wanneer is de ploegenpresentatie van Sunweb?

Blaudzun

Hoeveel frikandellen kan Robert Gesink op achter elkaar?

petoi

Maar 2 artikelen van de presentatie bij Bahrein?

S. Morgenstern

De belangrijkste zaken worden waarschijnlijk tijdens de presentaties al bekend gemaakt. Of zelfs in de aanloop ernaartoe, zoals we de afgelopen dagen hebben gemerkt.

Qua (semi-)kopmannen en hun hoofddoelen blijven dan nog over:
- Waar gaan Kelderman en Oomen de kansen voor zichzelf krijgen? Kelderman was dit jaar bijvoorbeeld naar eigen zeggen nog niet toe aan kopmanschap in de Tour de France, nu wel? Of blijft het bij mikken op de Vuelta?
- Waar gaat Tolhoek eigen kansen krijgen? Wordt hij bijvoorbeeld kopman in de Ardennen? Gekoppeld daaraan misschien nog de onvermijdelijke vraag naar de plannen van TLJ in die week.
- Gaat Groenewegen zijn debuut maken in Sanremo (zoals dit jaar min of meer werd voorspeld)? Of kiezen ze daar volledig voor Van Poppel? Daarnaast uiteraard de vraag naar het doorselecteren in zijn trein.
- Waar liggen de speerpunten van Van Poppel buiten de klassiekers? Welke grote ronde gaat hij rijden?

Qua pure niche-vraag zou ik verder benieuwd zijn naar de plannen van/met Eenkhoorn in zijn tweede seizoen. Dat lijkt me binnen zijn ploeg de enige renner waarvan het niet direct duidelijk is in welke rol en in welke koersen hij het best kan worden ingezet. Tenslotte is het misschien nog interessant om met Olivier zijn ideeën over zijn aanstaande 'seizoen van de waarheid' te bespreken, met Teunissen zijn rol in de ploeg buiten de klassiekers en met Hofstede en Vingegaard hun perspectief op hun eerste seizoen bij hun nieuwe ploeg.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vraag eens aan Roglic in hoeverre hij zich echt een buitenstaander voelt en hoe hij daa mee omgaat. Zou het voor hem een doorslaggevend argument zijn om na afloop van zijn contract naar een andere ploeg te gaan.

jeroen13

Eens vragen wie Bahrein-Merida zal uitspelen als troefkaart in de Vlaamse Klassiekers. Rekenen ze op Sonny Colbrelli of op iemand anders voor de kasseiklassiekers?

Bever

Had een vraag geplaatst waarop al een antwoord is.

Laatst gewijzigd
« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.