Ploegenpresentaties: Wat wil jij weten?

1 2 »
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Morgen is de teampresentatie van Jumbo-Visma. Mooie gelegenheid om een tussenstand op te maken. Youri en ik zullen morgen o.a. op pad gaan om verhalen te maken over onderstaande thema's:

- Wedstrijdprogramma Jumbo-Visma
- Selecties voor de grote rondes. Welke renner heeft welke grote ronde op de planning.
- Opleidingsploeg. Wat is de tussenstand?
- Talentontwikkeling. Wat zijn de plannen en ambities van de talenten (Tolhoek, Teunissen, Eenkhoorn etc.)
- Plannen voor klassiekervoorjaar
- Kennismaking Vingegaard

Komend weekend ga ik proberen alle vragen te beantwoorden die wij wel gecheckt hebben, maar niet in een artikel zijn verwerkt.

Een aantal vragen zijn inmiddels beantwoord:
-wanneer horen we meer over Clement?
https://www.wielerflits.nl/nieuws/stef-clement-zet-punt-achter-carriere/

- Wanneer is de ploegenpresentatie van Sunweb?
3 januari.

-welke kopmannen gaan welke grote rondes rijden en grofweg welk traject er naartoe?
Kruijswijk Tour, Roglic Giro

Laatst gewijzigd
aru123

Weten jullie al of je ook bij quickstep langs gaat?

kelderfan

Ik ben benieuwd naar de reacties. Zeker nu Wout Van Aert binnen is gehaald, wordt 't leuk om de plannen voor het Vlaamse voorjaar te horen. Wordt er een ploegske gebouwd om Wout Van Aert?

jeroen13

Graag zou ik weten wie bij Sunweb de honneurs in de Vlaamse klassiekers waarneemt. Krijgt Kragh Andersen volop zijn kans of zal hij toch vooral Michael Matthews moeten helpen?

Avatar of
Maxim Horssels
admin

'@aru123 Ja, ben ik bij aanwezig!

aru123

'@Maxim oke top!
Een interview met vakoc zou wel mooi zijn verder zou ik wel willen weten wat het programma wordt voor jakobsen. Welke ronde gaat mas doen? Ook zou ik lefevere wel willen horen over het vertrek van de plus en schachman.

En nog 1 vraag over de presentatie van jumbo visma, is het nog gelukt om vingegaard te spreken?

Ab Normaal

'@Maxim
Ik zou wel eens willen weten, met name van ploegen die niet echt een favoriet voor de eindzege in een GT in de line up hebben, waarom de bergtrui nooit tot doel wordt gemaakt.
Is toch best een prestigieus ding. Het komt vaak tijdens een ronde als iemand uit een ontsnapping veel punten overhoudt maar waarom gaat Wanty bijvoorbeeld niet eerst een jaartje met Martin voor de bollen om een jaar later voor het AK te gaan.

Bever

Sunweb:
* Het programma van Kelderman en Oomen in 2019.
* Kelderman: begin 2018 heeft hij zijn contract mede verlengd omdat ‘ bij deze ploeg al maanden van te voren bekend is welk programma je rijdt en dat geeft rust’. Dit jaar werd het programma plots omgegooid omdat Dumoulin de Tour ging rijden. Kelderman zou dan opeens van vrijbuiter tot knecht worden gebombardeerd; dat had gevolgen kunnen hebben voor zijn eigen hoogste doel dit jaar, nl een goed klassement in de Vuelta. Komend jaar gaat Dumoulin mss wéér de Tour rijden dus is er weer een onzekere factor. Vindt hij dat gezien zijn reden voor verlenging niet vervelend? Vindt hij niet dat hij zich te veel moet plooien naar Dumoulin ten koste van zijn eigen doelen?
* Kämna: heeft hij zijn problemen overwonnen en gaat hij weer een volledig seizoen rijden?
* Hirschi en Kanter: Sunweb stuurt altijd een jonge onervaren ploeg naar de Vuelta. Gaan wij hen daar zien?
* Curvers: wat wordt zijn laatste race? Is hij in staat om net zo ontspannen van zijn ‘afscheidstournee’ te genieten als Bram Tankink of ligt dat niet in zijn aard?
* Nieuwenhuis: wat is het programma van zijn wegseizoen? Wanneer duikt hij het veld weer in?

Bever

Sunweb:
Spekenbrink: gaat die alternatieve WK Ploegentijdrit er komen in 2019?

user26796

Is de ploegenpresentatie van Wanty al geweest? Ben benieuwd of er gesproken is met Eiking over zijn seizoensvoorbereiding. Ik heb gelezen dat hij voor het eerst de decembermaand door heeft getraind in plaats van terug te gaan naar Noorwegen. Gaat dit dan het seizoen van zijn echte doorbraak zijn nu hij zich meer lijkt te focussen? Verder, wat zijn zijn doelen voor 2019?

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Niet perse ploegenpresentatie; maar een interview met Mathijs Paasschens (neo bij WB-Aquaprotect) zou mij interessant lijken.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Vandaag is de teampresentatie van Team Sunweb. Binnenkort dus weer antwoorden op vragen.

KJP

Volgens mij zijn er toch júist heel veel renners die de OS in Rio reden op super compensatie vanuit de Tour? Of vergis ik me nu enorm?

KJP

Cancellara reed precies 1 dag korten in de Tour rond dan Dumoulin. Froome die derde werd won de Tour. En ook de wegrace die eerder werd gereden werd volgens mij vooral gedomineerd door mannen die ook de Tour hadden gereden.

Jetlag kan natuurlijk wel een nadeel zijn in Japan, maar als je piekt richting week 3 van de Tour kan je denk ik ook in topvorm naar Japan afreizen.

jeroen13

Ik zou graag willen weten wat de voornaamste doelen zijn van Timothy Dupont. Zal hij alle voorjaarsklassiekers rijden als kopman aangezien hij hier vorig jaar toch een ferme stap voorwaarts heeft gezet. Zo reed hij in de Tour vlotjes mee in de kasseirit.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.