Sportpools Giro 2019

1 2 3 4
Vic413

Pozzovivo als kluns nemen niet aan te raden , vorig jaar deze grote fout gemaakt.

kevinraar

heb bij de ad poule nu dit team
roglic
dumoulin
yates
lopez
nibali
landa
jungels
formolo
majka
mollema
hart
o connor
ulissi of battaglin
viviani
garvia
ewan
ackerman
nizzolo
demare
beletti

pirazzi

Dat zijn er 20.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik twijfel als kluns tussen Pozzo en Oomen.
Ga toch nog eens het parcours bestuderen.
Dacht eerst dat er veel zware bergetappes voor de echte klimgeiten waren, maar het lijkt mee te vallen.

Die over de Gavia en de Mortirolo is monsterlijk natuurlijk, maar daarna lijkt het mee te vallen.

kevinraar

goed geteld heb er 20 nodig

Adelaar

'@Ab Normaal: ik verwacht dat ze in de ritten ongeveer evenveel punten halen, namelijk een stuk of 30. Maar Oomen doet ook mee voor het jongerenklassement (ong. 20 punten extra) en hij is 1 zwartelijstpunt minder dus dan kom je al snel op Pozzovivo.

Alleen ik kan me ook weer voorschellen dat je de kans misschien groter schat dat Pozzo uitvalt door zijn hersenschudding en dan wordt het een ander verhaal...

Ab Normaal

Of Nibali tegenvalt en Pozzo als schaduwkopman steeds bij blijft...

arjanhaan

Pozzo momenteel ook als kluns staan. Is een gok maar betekent wel 3 extra zwarte punten. Meer twijfel over sprinters, wie en hoeveel. Met name van belang wie stapt niet af en pakt de punten mee voor paars. Viviani lijkt meest veilige maar ook een dure keus. Tot nu toe maar 2 sprinters in de voorlopige opstelling. Dit voelt als te weinig.

Ab Normaal

Ik heb er 3

bakfiets

Ik heb ook pozzo als kluns. Vind het de gok wel waard.

Vic413

Viviani en Sivakov of Landa en Demare?

pirazzi

4+0=4 en 2+2=4, dat maakt dus niet uit. Qua aantal punten in etappes is het ongeveer hetzelfde maar rijden de sprinters uit?

Ab Normaal

Tja, moet je bekijken hoeveel punten je verwacht dat Viviani haalt en of dat 4 punten waard vind.

Niels22

Hier ook Pozzo als kluns, zal uiteraard iets scoren, maar kom anders slecht uit mijn team.
Sprinters zijn of stevig geprijsd (terecht , dat wel) of een flinke gok. Heb er zelf nu drie en zie me dat niet meer veranderen.

Ab Normaal

Hoeveel punten besteden jullie aan sprinters?

Peter Post Forever

Ik 2

Adelaar

Het is een gedachte die tegen mijn gevoel in gaat, maar ik denk dat je deze Giro zonder puntensprinters af zou kunnen. Want wie is zijn zwartelijstpunten waard? Viviani gaat niet verder komen dan 150 punten en dan moet alles mee zitten. En wie rijdt de Giro uit? Dan levert een extra klassementsrenner (bijv. Carapaz) wellicht meer op dan Ewan of Ackermann. Misschien 1 of 2 nulpuntsprinterspakken?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Die gedachte heb ik ook gehad, maar types als Carapaz gaan hun pinten pas in de laatste week halen. En zijn ze dan al niet gevallen? Ze moeten behoorlijk wat hindernissen overleven voordat ze punten kunnen gaan verzamelen.
Sprinters halen hun punten in de eerste 12 etappes.

ivo001

Ik heb Junges weer vervangen voor Landa, maar die is inmiddels ook al weer ingeruild voor Demare xD

Milanos Kateros

Heb wel een aantal sprinters in mijn team, die voor zowel vlakke sprints als iets lastigere aankomsten punten gaan pakken. Althans dat hoop ik.

Heb verder Roglic niet genomen, al ben ik er niet echt gerust op. Ik denk dat hij te vroeg in vorm is en er doorheen zakt in de derde week. Wat denken jullie? Ik heb vertrouwen in Yates, Dumoulin en Nibali. Zij hebben mij bovendien nog nooit teleurgesteld wanneer ik ze had opgesteld.

arjanhaan

Ik heb maar 2 punten voor 2 sprinters. Als ze onderling de punten gaan verdelen gaan alleen de uit rijders hun punten waard zijn. Gezien deze giro kan er best nog wel eens een klassementsrenner hoog komen voor de puntentrui. Ach het blijft een gok. Misschien hebben we weer eens een grote valpartij in de massasprint en gaan er een aantal naar huis inclusief klassementsrenners die vooraan zitten.

KJP

MAL + Sosa of Ackermann + Ewan is bij mij de nog uitstaande vraag.

Ab Normaal

'@Kimjungpoels
Ligt aan de rest van je team.
MAL gaat normaal gesproken de witte trui ophalen, maar haalt ie verder genoeg punten om 4 punten te rechtvaardigheden?
Gaat Ewan uitrijden?
Ackermann is voor mij het grote vraagteken.
Gaat ie in etappe 2 en 4 meesprinten?

elrio

'@Ab Normaal, het ligt niet aan de rest van je team. Elke renner scoort gewoon de punten die ze scoren, onafhankelijk van wie er nog meer in je team zit.

Ab Normaal

'@elrio
Ik weet ook wel dat er geen teampunten zijn oid
Maar ik bedoel dat als je al veel jongerepunten denkt binnen te halen met anderen, je misschien ook best wat kunt investeren in sprinters. Daar worden ook veel punten verdeeld.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.