Sportpools Vuelta

« 1 2 3
Ab Normaal

Kijk, Sportpools ook weer geopend.
Zo op het oog weer goed de punten verdeeld.

Aart, ik mis alleen EF. Die ploeg vergeten?

pirazzi

Er doen 22 teams mee aan de Vuelta dus naast EF zijn ook Team Katusha Alpecin, Groupama - FDJ en Burgos BH vergeten.
Maar die zijn ook nog blanco op de startlijst van PCS, bij Cycling Fever staan al wel wat namen.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

De puzzel kan weer beginnen. Vooralsnog weinig aantrekkelijke nulpunters vind ik. Maar de lijst is ook nog verre van compleet natuurlijk...

Fiets_Ventiel

Deelnemerslijst begint steeds meer vaste vormen te krijgen.

Ik vind de Vuelta lastig te voorspellen.
Wel of geen sprinters mee?
Welke klassementsmannen zijn in vorm?
Blijft de kopgroep vaak buiten bereik van het peleton?
Zo ja, welke aanvallers worden verwacht?

Voor mijn gevoel is de Vuelta een unieke koers.
Veel minder vlakke kilometers dan de Tour.

Zojuist keek ik naar de mogelijkheid om Gaviria te nemen als kluns. Maar ja, een sprinter als kluns is levensgevaarlijk.
Het alternatief is een 0-punter als kluns.
Hebben jullie betere suggesties voor een kluns?

Poeksel

Nee, ik zie ook nog geen goede kluns.

Kingstown

Voorlopig heb ik Chaves als 2-punten kluns.
Ik heb niet het idee dat die ooit nog terug gaat komen op zijn niveau van een paar jaar terug.

pirazzi

John Degenkolb dan, die heeft ook niet meer het niveau van een paar jaar geleden.

Poeksel

Levensgevaarlijk, pirazzi!

elrio

Ik moet zeggen dat ik het dit jaar maar wat lastig vind om de punten op te maken. Bij mij eerste opstelling kwam ik maar tot 17 zwarte punten. Dit terwijl ik er juist aan dacht om Carapaz als kluns te nemen omdat ik denk dat ie zijn 4 punten niet waard zal zijn, maar dat moet ik wel reden hebben om die extra punten te willen.

Vrouwvandepool

Zodra fuglsang voor 2 punten wordt toegevoegd heb je je kluns

Corné 't Glansarm

Kruijswijk denk ik dit jaar een goede kluns, die gaat alleen maat knechten

pirazzi

Gefeliciteerd Dr. Corné 't Glansarm, je hebt de ideale kluns ontdekt!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

2 voor Fuglsang. Dan wordt het wel verleidelijk om hem als kluns mee te nemen...

Onbekende gebruiker

Wat ga je met die extra punten doen @Ab?

Fiets_Ventiel

Fuglsang als kluns vind ik een beetje tricky. Hij heeft best een aardig sprintje in de benen, toch?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb net op Deense sites gekeken, maar daar wordt gezegd dat de rolverdeling nog helemaal niet duidelijk is bijAstana.
Kan zomaar dat onze Jakob er voor gaat.
Geen kluns dus.

Ik weet het niet Sammy.
Zit sowieso nu op19 punten en nog maar 1 plekje open terwijl ik eigenlijk nog een nuller op mijn lijstje heb staan. En dan heb ik ook nog Valverde er in staan waar ik enorm over twijfel.

Afijn, dan ga ik kijken of ik een puntenrenner vind waar an ik denk dat ie meer punten gaat halen dan een van mijn nullers, die natuurlijk nooit echte puntenpakkers zullen worden.
Zou er een Gaviria van kunnen maken, maar dan moet ik idd aan de puntenkluns.

Kingstown

Er zijn eigenlijk elke ronde wel nullers die zich als behoorlijke puntenpakkers ontpoppen. Met als beste (recente) voorbeeld Carapaz (202 ptn) in de Giro van vorig jaar. in de Vuelta van vorig jaar waren Teuns (124 ptn) en King (97 ptn) erg goed, dus onderschat de mogelijke impact van nulpunters zeker niet.

De logica dat er altijd wel een nog niet gekozen 1-punter is die sowieso meer punten zal behalen dan een nulpunter onderschrijf ik dan ook niet. Dat lijkt me meer voort te komen uit de drang om toch maar al je 20 zwarte punten op te willen maken.

Bergbeklimmer

Nullers die zoveel punten halen zijn wel behoorlijk schaars. Je hebt meer zekerheid dat ze 0 tot 35 punten pakken.

Kingstown

Uiteraard zijn die schaars. Net zoals 1-punters die veel punten halen schaars zijn.

Waar het om gaat is dat als je al een team hebt waar je favoriete 1-punters in staan, dat je bij het kiezen van nóg een 1-punter in een categorie komt die niet per definitie meer punten haalt dan een nulpunter.

Imbatido

Sportpools blijft weer lastig. Veel leuke koopjes en talentjes, weinig leuke renners met punten (vind ik althans). Lastige is alleen dat je toch de puntenrenners nodig zal hebben. Maar er zijn niet zoveel smaken die me aanstaan.

Er zijn vooral weinig echte GC-toppers die ik er blind in klik, eigenlijk alleen Roglic. Vooral over Carapaz twijfel ik. Ik had hem vorig jaar en dit jaar in de Giro en pakte natuurlijk heel goed uit. Maar ik had hem vorig jaar ook in de Vuelta (voor 2 punten) en toen was het helemaal niks. Zijn voorbereiding is dit jaar aardig vergelijkbaar (Burgos ipv Polen), dus heb mijn twijfels bij hem. En dan is hij ook nog eens 4 punten dit keer. Zondag criteriumpje gereden in Etten-Leur (dag na Burgos), lijkt me geen optimale voorbereiding. Maar er zijn ook zo weinig alternatieven. En hem klunsen is met het gebrek aan puntenrenners ook weer niet echt nodig (en riskant).

Poeksel

Vorig jaar was hij geen kopman in de Vuelta toch? Maar de twijfels begrijp ik.

Adelaar

Ik zou Carapaz voor 4 punten nooit nemen. Lijkt mij te veel gezien de onzekerheid over zijn vorm. Als hij toch mijn ploeg haalt, is het als kluns.

Ik heb mijn ploeg grotendeels staan maar ik twijfel over Valverde. Hij wordt gezien als grote favoriet voor het puntenklassement en als hij dat wint is hij natuurlijk een goudmijntje voor je ploeg. Maar ik zie hem daar niet voor gaan, mijn verwachting is dat hij net als in de Tour achter in de top 10 eindigt zonder veel uitschieters in ritten.

Wat denken jullie? Iemand iets gelezen over zijn ambities voor het groen?

Kingstown

Movistar is mijn grootste hoofdpijn dossier.

Carapaz, Valverde en Quintana hebben allemaal teveel vraagtekens, maar een Vuelta pool zonder Movistar renner lijkt ook bijna zelfmoord. Soler is eigenlijk degene waar ik het meeste vertrouwen in heb, maar die zal ongetwijfeld weer niet voor eigen kans mogen rijden.

Ab Normaal

'@Adelaar
Dat is het verrotte aan Movistar en Valverde. Die spreken zich nooit uit over hun doelen voorafgaand aan een grote ronde, tenzij het knechtenwerk is.
Het zal dus gissen blijven naar wat Valverde’s doelen zijn.

Adelaar

Ja klopt, zo ervaar ik het ook Ab. Ik denk dat ik met mijn ploeg maar weg blijf uit dat wespennest en me richt op ploegen die wel een uitgesproken kopman hebben.

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.