Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 100 ... 396 397
TLJCAMPS

Geen idee, verzette wel veel werk waardoor hij niet meer mee kon glippen met de voorste renners...

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik had er toch geen verstand van. Maar Chris Harper staat er goed voor met ook nog een goede tijdrit in de benen.
@Yeez
Had zeker nog wat meer ingezeten, maar het was goed dat hij Tolhoek van voren wilde houden. Het wordt nog leuk in de Ruta met deze jonge ploeg.;)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Die Harper is wel de nieuwe Kruijswijk, laatbloeier en een totaal gebrek aan explosiviteit.

S. Morgenstern

Ik betwijfel of een losse flodder die eens doel treft noodzakelijk een teken van verstand moet zijn. Beetje afhankelijk van de kwaliteit van de onderbouwing waarmee die losse flodder gepaard ging.

Die goede tijdrit waar die commentator constant naar verwees moet ik overigens nog zien. Ik zie in zijn uitslagen niet meteen veel signalen dat hij een goede tijdrijder is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij heeft een redelijke tijdrit in de benen daar kan hij nog wel aan werken

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ha, ha, Jouw losse flodders treffen zeker altijd doel. Twijfelen mag hoor, maar ik heb toch meer vertrouwen in die commentator, dan in jouw kennis van zaken.
@Rawolf
Explosief is hij niet, maar als klimmer doet hij gelijk mee met de toppers. Ik ben benieuwd hoe hij 't doet in dit rondje.
Wat dat betreft was die Floris De Tier toch wat explosiever.

kelderfan

Quote:"Drie sprintritten voor Groenewegen, een heuvelrit voor Teunissen of De Plus, een aankomst bergop en een heuvelrit voor De Plus en een tijdrit voor Van Emden en Martin. Volgens mij niet moeilijk te zien waarom de verdeling is zoals hij is."
Ja, dat lijkt mij nu een goede uitleg, maar het gaat ook om de eindwinst en niet alleen maar over ritwinst. Dat dit rondje moeilijker is voor Laurens De Plus dan bijv. BinckBank Tour, maar toch heeft hij een kans. Je kunt alleen maar winnen met voldoende steun. Dat Roglic je waarschijnlijk wel uitleggen.

S. Morgenstern

De Plus heeft gewoon een sterke ploeg mee waarmee hij prima ondersteuning heeft tot de fase waarin hij het zelf zal moeten doen tegen de andere kopmannen. Daar problemen in blijven zien en niet in staat zijn die mooie kans te herkennen, is tamelijk vermoeiend.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Die discussie hebben wij al eerder gehad. Jij wil maar niet zien {en dan begin je weer met tamelijk vermoeiend}, dat om een rondje te winnen, je niet kunt volstaan met te weinig klimsteun. Dat er een verschil zit tussen de UAE en de T/A ilijkt mij toch duidelijk.
Een ander onderwerp is Tom Dumoulin. Ik zie voorbij komen en horen, dat hij naar Catalunya gaat. Is dat ergens te achterhalen.

S. Morgenstern

Specifieke ondersteuning voor jouw ritten moet je afdwingen binnen een ploeg met zoveel kopmannen. Dat er een verschil is tussen Roglic, Groenewegen en Van Aert en De Plus, Kuss en Teunissen lijkt me toch duidelijk.

Roglic stond er vorig jaar na het uitvallen van De Plus overigens ook alleen voor in de finale van de lastigste rit. Wanneer je sterk genoeg bent maakt dat voor zo'n man tegen man duel echter niet uit en wanneer je niet goed genoeg bent maakt een klimknecht op die momenten ook geen verschil.

Laatst gewijzigd
Yeez

Harper heeft een redelijke tijdrit. Niks speciaal verder

tendam

'@rawolf
Lijkt echt totaal niet op Kruijswijk...

kelderfan

Quote:"Roglic stond er vorig jaar na het uitvallen van De Plus overigens ook alleen voor in de finale van de lastigste rit. Wanneer je sterk genoeg bent maakt dat voor zo’n man tegen man duel echter niet uit en wanneer je niet goed genoeg bent maakt een klimknecht op die momenten ook geen verschil."
Nadat Martin en De Plus waren gevallen heeft Gesink onze Roglic bijgestaan.

S. Morgenstern

Gesink lag er die rit af vanaf het moment dat Astana de finale opende. Hij heeft daarvoor verder prima geknecht, maar dat heeft geen verschil gemaakt voor de eindoverwinning.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Tijdrit in Andalusië is ook gewoon voor de klassementsmannen toch. Daar hoef je geen uitzonderlijke tijdrijderskwaliteiten voor te hebben om mee te doen in de top 10. Misschien dat een type als Oliveira zich er nog tussen fietst. Voor Affini lijkt me dit al te zwaar. Dus Harper zal daar ook wel gewoon mee kunnen doen voor de top 10, maar (veel) tijd pakken op de mannen voor hem in het klassement zie ik niet snel gebeuren. Enkel Landa is een mindere tijdrijder wellicht, maar die is bergop weer zoveel beter dat ie het daarmee wel kan compenseren.

Stoempie

Nou ja, prima gereden van Harper én ook Tolhoek. En Harper mag me verrassen met de tijdrit. Komen Vingegaard en Foss volgende maand voor t eerst in actie?

Yeez

Vingegaard 8 maart en foss na zijn blessure weer in sarthe. Dat is geloof ik 7 april

Stoempie

Thanks

Yeez

'@morgenstern wat je zegt mbt tolhoek is wel makkelijk. Als je dat niveau in de tour laat zien en daarvoor in de dauphiné. Betekent het dat het er zeker wel in zit. Ook daarna op het wk. dat zijn geen spaarzame uitschieters. Dat is niveau. Dat hij dat nu niet meer laat zien is jammer. Niet overschat

S. Morgenstern

Ik vond zijn niveau in de Tour niet zo indrukwekkend. De renners voor hem (buiten de relatieve nieuwelingen uiteraard) hebben nagenoeg allemaal veel betere dingen laten zien. Ik zou daarom niet weten waarom het te makkelijk is om ze hoger aan te slaan dan Tolhoek.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern. Laat ik het zo zeggen, zijn niveau in 2018 heeft hij daarna niet meer laten zien, terwijl je normaal verwacht dat een renner zich doorontwikkeld

S. Morgenstern

Ik denk dat hij er vorig jaar in Zwitserland niet ver vanaf zat; denk dat hij daar met een focus op het klassement ook wel kans had gehad op een plek net achter de toptien.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern hopelijk is hij een goede ondersteuning voor George deze giro. Die lijkt dit jaar eindelijk verlost te zijn van zijn steken en beter dan normaal in vorm te zijn!

Yeez

Vergeet de ketonen. Het buzz-woord van 2019 maakt dit jaar plaats voor het Inscyd Training Protocol. Een nieuw wondermiddel is het niet, maar wel een betere manier om de trainingen van de renners te interpreteren en op te volgen. Jumbo-Visma begon er drie jaar geleden mee. Na hen volgden Bora-Hansgrohe, Alpecin-Fenix en sinds dit jaar ook CCC. Greg Van Avermaet: “Het kost gemakkelijk 60.000 euro, maar ik geloof in het concept.”

Voor de Duitse bewegingswetenschapper Sebastian Weber is lactaat evenwel maar een deeltje van de hele fysiologische puzzel. Op basis van zijn ervaringen als trainer bij T-Mobile en HTC Columbia ontwierp hij het Inscyd Training Protocol. Weber is al jaren lang de trainer van Tony Martin en zo kwam hij ook in contact met Jumbo-Visma. “Zijn systeem had eerst nog wat kinderziektes, maar intussen hebben wij het goed onder de knie”, zegt Zeeman.

Maar hoe werkt het nu? Inscyd evalueert veel meer parameters dan het klassieke lactaat. De Vo2max – de maximale hoeveelheid zuurstof die het lichaam naar de spieren kan transporteren – kende u al, maar Inscyd meet ook VLAmax, een waarde die aangeeft hoe snel het lichaam lactaat kan aanmaken. Het is een indicatie van het explosieve vermogen van een renner.

Aangepaste trainingsschema’s

Inscyd staat voor een ‘holistische’ benadering: het bekijkt hoe het lichaam energie binnenkrijgt en verbrandt. Zo brengt de software in kaart tot welk ‘fysiologisch’ profiel een renner behoort en genereert het trainingsschema’s die daaraan zijn aangepast. In het geval van Jumbo-Visma gaf de software aan dat Steven Kruijswijk een niet-explosieve klimmer is en dus extra moest werken aan zijn explosiviteit. In het geval van een explosieve klimmer zoals Primoz Roglic berekende de software dat hij te veel suikers verbrandde tijdens de inspanningen en meer duurtrainingen moest inlassen.

Stuk uit het nieuwsblad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat dat betreft krijgt Bennett als zijn persoonlijke ondersteuning alleen Tolhoek, Bouwman en Hofstede mee. Met alle ballen op de TdF wordt "nu" de bezetting voor toch een aantal belangrijke rondes een beetje mager. Als Tolhoek dit seizoen stappen kan zetten in zijn ontwikkeling, dan wordt een ander verhaal. Ik denk en hoop dat Tolhoek in de Ruta nog mee gaat doen.

1 2 ... 100 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.