Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 99 ... 396 397
Fanny

'@ Yeez
Ja, hij moest vorig jaar na een goede UAE met AK winnaar Roglic halverwege de TA met een pijnlijke en al langer sukkelende rugblessure deze koers verlaten.
Een speciale fietstherapeut in ik dacht Bilbao (Baskenland) heeft hem toen uiteindelijk weer recht op de fiets gekregen.
Schijnbaar heeft hij deze winter weer hele goede wattages kunnen trappen zonder een keer ziek te zijn geweest.
Benieuwd of dit navenant ook goede vorderingen geeft in het seizoen 2020.
Hij zal dit seizoen toch vooral moeten knechten voor de kopmannen en weinig voor zijn eigen kansen kunnen gaan.
Ook zal hij gezien het verhaal weinig koersen en veel op hoogtestage zijn in o.a. de Sierra Nevada (Spanje) en Kuhtai (Oostenrijk) voor de Giro en de Vuelta.
Naast deze grote ronden zal hij waarschijnlijk tussendoor nog enkele koersen meerijden zoals het NK, Czech Tour en het Italiaanse najaar met o.a. Lombardije en ook Japan waar hij al een paar jaar aan de start staat.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij zegt niet dat hij weinigt koerst hij zegt dat hij minder wedstrijden rijdt en dat is natuurlijk logisch als je 2 grote rondes gaat rijden en daarmee al op 42 koersdagen zit.

kelderfan

'@Fanny
Wederom bedankt voor het posten. Toch naar de T/A met Laurens De Plus lijkt mij niet verkeerd.
In de zandbak is het prima te doen met twee klimmers, maar ik heb toch mijn vraagtekens bij maar 2 klimmers in de T/A.

Yeez

'@kelderfan een heel team in dienst of maar 1 man gaat voor de plus niet het verschil zijn tussen plaats 5 en 6.

S. Morgenstern

Ja, dat zijn je favoriete vraagtekens. Bedenk je echter tegelijkertijd dat je ook vraagtekens zou hebben bij het ontbreken van een stevige voorbereidingskoers voor de voorjaarsmannen, of voor weinig sprintoverwinningen van Groenewegen op WT-niveau, of voor het ontbreken van koersen met een tijdrit op het programma van Van Emden en Martin, en zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken om je hoofd over te breken.

Bedenk vervolgens dat iedere koers een beperkt aantal plekken biedt, het seizoen lang is en iedere renner een beperkt aantal kan rijden en je vraagteken wordt wellicht al een heel stuk minder groter. Mocht je vervolgens ook nog de moeite nemen het parcours eens echt goed te bestuderen en al het bovenstaande meenemen, dan weet ik zeker dat zelfs jij in staat bent te begrijpen waarom ze met deze selectie daar naartoe gaan.

Yeez

Juist. Als de plus renners met hem mee krijgt is het weer zeuren dat dylan te weinig ondersteuning heeft

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dylan heeft in deze koers de steun van een sterke Timo Roosen en ook weer Jos van Emden. Daarnaast krijgt hij nog Tony Martin en Koen Bouwman om de trein in gang te trekken. Wat wil je nog meer? Dan mag Pfingsten? {die zij eigenlijk niet wilde hebben} de gaatjes vullen. In de UAE is 't nog geen probleem, maar in de T/A is het wel een probleem, als je beelden van die koers nog op je netvlies hebt.
Dylan krijgt dit jaar wel een heleboel kansen om op WT te scoren. Eerst maar eens kijken hoe 't gaat in de UAE, want daar is de concurrentie een stuk groter dan in Valencia.
Wat de tijdritten betreft, heb ik geen enkel bezwaar, dat Martin, Bouwman en Van Emden meegaan naar die koersen.
Trouwens opvallend, dat TJV het alleen heeft over De Plus, Bouwman, Roosen, Martin en Van Emden in de UAE.

S. Morgenstern

Niet gelukt dus, jammer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Quote::"Juist. Als de plus renners met hem mee krijgt is het weer zeuren dat dylan te weinig ondersteuning heeft."
Dan hoor je mij niet klagen hoor. Want ik dacht dat TJV niet alleen van Dylan afhankelijk is om te scoren.
Als Dylan Groenewegen een Timo Roosen als lead-out meekrijgt, dan zal hij gewoon blij zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik hap wel... leg uit wat gaat het grote probleem worden in de Tirreno. Wel 1 vraagje vooraf, heb je het parcours al bestudeerd

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een heel simplistisch onderscheid tussen klimmers en andere renners, dient volgens mij enkel zijn eigen behoefte om bij iedere selectie vraagtekens te zetten. Het is voor een goede afweging over hetgeen nodig is in een koers verder zo goed als nutteloos.

Klein voorbeeld om dat te illustreren: vorig jaar had Roglic bij die aankomst bergop in de UAE Tour na De Plus op de klim het meest aan Tony Martin en in mindere mate Van Emden gehad (en daarvoor daarnaast veel aan Leezer). Bouwman werd door Tony Martin het snot voor de ogen gereden en moest lossen nog voor hij een meter op kop had gereden.

Die veelzijdigheid van renners (Martin die na een stormloop richting de voet niet de benen zijn afgesneden, in tegenstelling tot de 'klimmer' die aanwezig is) gaat echter volledig verloren met een simplistisch onderscheid in de rollen die renners kunnen vervullen, met het gevolg dat nu doodleuk wordt gedaan alsof De Plus eigenlijk alleen Bouwman mee heeft voor zo'n klim. Dat de werkelijkheid daarmee volledig wordt genegeerd doet er blijkbaar niet toe, want er starten toch maar twee klimmers?!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leezer? en Van Emden hebben 't werk gedaan naar de klim toe en Bouwman heeft nu een goede winter gedraaid. Dat stukje wordt door jou weer mooi vergeten toch.
Ik heb al gezegd, dat in deze twee koersen Tony Martin en Jos van Emden goed van pas komen in deze twee rondjes. En dan bedoel ik zowel voor De Plus als Groenewegen. Maar op de klim zelf moet Bouwman het toch gaan doen.
@rahimns
Nee ik heb 't routeboek nog niet bekeken, maar dat zal niet veel afwijken van 't rondje in 2019. Maar als je de beelden ziet van vorig jaar, dan begrijp je wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"Bedenk vervolgens dat iedere koers een beperkt aantal plekken biedt, het seizoen lang is en iedere renner een beperkt aantal kan rijden en je vraagteken wordt wellicht al een heel stuk minder groter. Mocht je vervolgens ook nog de moeite nemen het parcours eens echt goed te bestuderen en al het bovenstaande meenemen, dan weet ik zeker dat zelfs jij in staat bent te begrijpen waarom ze met deze selectie daar naartoe gaan."
Dat geldt kennelijk alleen voor de klimmers? Gelukkig dat jij 't allemaal weet, als 't om de niet-klimmers gaat.
En het parcours mag je linken, dan begrijp ik 't ook.;)

S. Morgenstern

Bouwman gaat het vast beter doen dan vorig jaar. Hoop het van harte voor hem. Ik zit zelf ook niet vast aan het idee dat ieder jaar een carbon overtrekje is van het vorige en doe volgens mij ook nergens alsof dat wel zo is.

Ik gaf enkel een tegenvoorbeeld bij jouw stelling dat De Plus enkel Bouwman heeft op zo'n klim, door te verwijzen naar dezelfde klim en het rijden van andere renners (niet klimmers) op die berg. Dat toonde namelijk aan dat het onzin was op te zeggen dat Roglic daar alleen De Plus en Bouwman had (vandaag nog gelezen), waarmee de stap naar het inzicht dat het onzin is om te doen alsof De Plus dan nu alleen Bouwman heeft, niet moeilijk moet zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niets geldt alleen voor klimmers of niet klimmers.... Zit ik een heel verhaal te houden over de nutteloosheid van dat onderscheid, weet je er nog in te lezen dat ik zelf dat onderscheid maak.... Hopeloos geval

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dat heb ik ook begrepen. Nogmaals de ploeg van vorig jaar in de UAE was prima gekozen en dat De Plus 't nu mag gaan doen, is ook niet verkeerd en hij krijgt de steun van Bouwman, Martin, Van Emden en ook Roosen. Dat is verder prima in de UAE.
Maar wat de T/A betreft is 't wel een probleem. Gezien de routekaatjes zijn de ritten 1, 2 en 6 voor de sprinters, maar de ritten 3, 4 en 5 zijn andere koek. Want dan wordt er wel degelijk geklommen.

kelderfan

Je bent wel lekker bezig met hopeloos geval, want er is wel degelijk een groot verschil of je voor een koers een klimmer of niet-klimmer meeneemt. Een goed voorbeeld is nu Tom Leezer, die 't verdomd moeilijk gaat krijgen in de Ruta, zegt ook zijn ploegleider. Maar goed dat is jou niet besteed. Hopeloos ….

S. Morgenstern

Drie sprintritten voor Groenewegen, een heuvelrit voor Teunissen of De Plus, een aankomst bergop en een heuvelrit voor De Plus en een tijdrit voor Van Emden en Martin. Volgens mij niet moeilijk te zien waarom de verdeling is zoals hij is.

S. Morgenstern

Je neemt voor iedere koers een selectie aan renners mee, allemaal met verschillende rollen en mogelijkheden om op verschillende manieren van waarde te zijn. Afhankelijk van het parcours en de doelen in de koers en vaak ook (zeker in het geval van voorbereidingskoersen) van doelen in andere koersen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Harper toch dik in orde vandaag!

S. Morgenstern

Zeker! Lijkt na Landa, Fuglsang en Haig voor niemand onder te doen op deze klim.

wieler4live

Idd erg sterk van Harper

Yeez

Had nog wat meer in kunnen zitten voor hem, als hij niet zoveel had gegeven. Nu reden er nog 3/4 bij hem weg. Desondanks erg erg goed. Die gaat alleen nog maar beter worden. Tolhoek toch wel licht teleurstellend. Na zijn goede jaar en najaar van 2018 stokt het toch al een tijdje

S. Morgenstern

Tolhoek prima op zijn niveau wat mij betreft. Wellicht wat overschat na zijn leuke Tour de France en enkele heel spaarzame uitschieters, maar in de basis is dat volgens mij gewoon een klimmer net achter de betere in koers. Binnen de huidige selectie een prima klimmer voor de Giro en Vuelta, maar niet meer iemand die direct in aanmerking komt voor een Tour deelname.

Harper lijkt wel weer een knap staaltje scouting te zijn.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Reed Harper nou voor Tolhoek, zelfs toen die laatste niet meer in de groep zat?

1 2 ... 99 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.