Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 109 ... 396 397
Yeez

'@rahimns klopt niet. Hij eindigt hoger. Weer rond plek 25

Rawolf

'@Morgenstern, je ziet het helemaal verkeerd. Dit is geen inspanning waardoor hij morgen minder fietst hoor. Bouwman doet nu gewoon hardheid op met het oog op de Giro. Vergeet niet dat dit een voorbereidingswedstrijd is.

Bouwman is niet in de top 20 geeindigt, 20e is Muhlberger. Maar in t spoor van Jesus Herrada is opzich niet verkeerd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De inzet was dat er met Laurens De Plus voor het klassement zou worden gekoerst en daarnaast met Dylan Groenewegen voor een sprintoverwinning op UWT-niveau. Daarbij had De Plus alleen Bouwman als vaste hulp en Martin voor het 1e. stuk bergop. Dat Laurens ziek is geworden zorgt ervoor, dat Koen en Tony ook Dylan kunnen bijstaan.
Dat Tony Martin meer is dan alleen een brommer, mag toch wel duidelijk zijn. Dat Jos van Emden ook zijn deel kan bijdragen is ook belangrijk voor Dylan Groenewegen.
Maar om Koen Bouwman de hele dag op kop te laten rijden, gaat mij te ver. Omdat Koen Bouwman ook stappen moet maken bergop. Je ziet vandaag dat hij ook goed mee kan doen.

S. Morgenstern

Aandoenlijk klinkt jouw kleinerend bedoel je.

Ik vind het wel wat moois hebben, zo'n sporter die eindelijk een keer voor zijn eigen klassering kan rijden en tot het uiterste gaat voor een eigenlijk totaal overbodige uitslag. Dat vond ik aandoenlijk om te zien, niets kleinerends aan.

Fanny

'@S. Morgenstern
Wat een onzin verhaal mbt Bouwman die zich vandaag moet sparen voor de 2 sprintetappes.
Hij is hier op de Jabel Hafeet natuurlijk ook al aan het trainen voor de komende TA en nog belangrijker de Giro voor kopman Bennett.
Ik zie in ieder geval het nut niet in waarom hij vandaag niet voluit die berg mag oprijden om een mooi resultaat voor hem en het team te halen na het uitvallen van De Plus.
Hij zal de komende etappes heus nog wel groot gedeelte brommeren voor TJV op kop van het peloton en daarnaast is hij niet zo heel belangrijk voor de uiteindelijke etappesprint.
Misschien is het beter dat TJV iemand mee in de aanval stuurt want dan hoeven ze ook niet te werken op kop van het peloton.

Yeez

'@morgenstern nah. Het is kleinerend. Denigrerend om iemand die zich uit de naad rijdt overbodig is. Daar komt het op neer. We zijn niet allemaal toppers. Wat had hij dan moeten doen? Nee ik ga mezelf niet voor plek 20 uit elkaar trekken? Dat is wat je nu zegt

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@Rawolf; zo'n maximale inspanning op een klim zou hem best wat scherpte kunnen kosten de komende dagen. Wanneer het nerveuze dagen zijn, met wat dreiging van de wind, dan kan dat zomaar een verschil maken in de mate waarin hij Groenewegen van dienst kan zijn.

@kelderfan; ja, dat gaat echt te ver; een knecht die moet knechten voor een kopman. Laten we Engels de schuld geven.

S. Morgenstern

Je vond het zelf ook overbodig...

Juist dat objectieve gegeven, gecombineerd met de individuele inzet er iets moois van te maken voor zichzelf, maakt het aandoenlijk.

Dat jij dat enkel als negatieve aanduiding kent, is niet mijn probleem.

Rawolf

Dat kan inderdaad 0.0001% schelen.... De voordelen zijn groter dan de nadelen.

Nu mag de ploegleiderswagen ook weer wat meer naar voren in de karavaan rijden en daarmee kan Bouwman morgen energie besparen! :p

Bouwman is een beste kerel maar je moet zn belang in zo'n sprintersrit ook niet overdrijven, als er morgen waaiers komen moet Tony Martin toch aan de bak of Koen nu 90 of 91 gram havermout bij t ontbijt heeft gepakt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben het hier met Morgenstern eens... je komt hier een klassering rijden met De Plus en voor etappezeges met Dylan. Als dat eerste doel wegvalt moet je vol gaan voor dat 2e. En dan is je leeg rijden op deze beklimming voor een 25e plek nu niet echt intressant, maar ik ga ervan uit dat Bouwman dat ook in zijn achterhoofd heeft.

S. Morgenstern

'@Fanny; omdat er na het uitvallen van De Plus voor de ploeg geen mooi resultaat meer in zat. Wat mij betreft mogen dan alle pijlen gericht zijn op de ritten waar dat er nog wel heel erg in zit.

kelderfan

Ja @S.Morgenstern
Jij bent een fan van Engels en Boven; alleen hij {Engels} moest 't ophouden, want er was geen bosje te vinden in deze zandbak. Wat @Yeez zegt. Het is ja kleinerend, wat je zegt over een renner, die zich uit de naad fietst voor een goed resultaat.

S. Morgenstern

Ik ben geen fan van onzin.

kelderfan

'@rahimns
"Bouwman 20e vandaag… iedereen tevreden?
@kelderfan Van Emden zal in de finale zijn werk moeten doen, dat zal jij toch zelfs wel begrijpen. Je moet wel gewoon eens nu serieus naar de koers blijven kijken."
Ik moet gewoon serieus kijken naar de koers? Dylan heeft Roosen en Pfingsten om hem af te zetten in de finale. Pfingsten heeft daar de neus voor, zegt ook Dylan. Dus het gaat alleen maar voor het stuk daarvoor. Dan heb je met Bouwman en Martin genoeg of met Bouwman en Van Emden toch.
Maar ja als hij 20e. is geworden, dan is dat voor hem een prima resultaat. Daar mag de ploeg zonder kopman blij om zijn.

Yeez

'@morgenstern @rahimns jullie lezen niet! Ik vind het zeker overbodig, maar als hij van de ploegleiders een vrijgeleide krijgt om voor zichzelf te gaan hier en te kijken hoever hij kan raken, wat moet hij dan zeggen “nee, ik spaar mijzelf voor morgen”? Elke renner wilt kijken hoever hij kan komen als hij tot het uiterste gaat. Dat dat rond plek 25 is, wat is daar aandoenlijk aan? Niet iedereen heeft de kwaliteiten van een Roglic. Dan vind ik aandoenlijk kleinerend ja. Kansen die mogen van de ploegleider laten lopen zou eerder zwak zijn

S. Morgenstern

Maar met Martin en Van Emden heb je de beste optie....

S. Morgenstern

'@Yeez, dan lees je niet goed. Ik vind precies hetzelfde.

Yeez

'@morgenstern ik zeg alleen dat ik aandoenlijk niet het juiste woord vind. En je een kans die het team je niet geeft je nooit moet laten liggen. Daar word je niet slechter van. De positie... tsja, we hebben niet allemaal het talent

S. Morgenstern

Ja, je begrip van het woord aandoenlijk zou je iets uit kunnen breiden. Heeft namelijk (vooral) een positieve betekenis.

Verder zeg je niets waar ik het mee oneens ben of iets wat in gaat tegen iets wat ik zeg over het rijden van Bouwman.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern ik weet wat aandoenlijk is. De manier waarop je het gebruikte is denigrerend, iets wat je nu weer doet.

S. Morgenstern

Volgens mij zeg ik dat ik het wat moois vond hebben om hem vol op de finish af te zien sprint, maar prima als jij denkt beter te weten wat ik bedoel..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez ik lees prima.. Ik ben het met @morgenstern over eens dat zijn belangen niet op deze klim liggen maar morgen in een etappe waar men voor winst kan gaan. De realiteit was ondertussen ook al dat hij waarschijnlijk gewoon weer op dezelfde plek is geëindigd als van de week. Verder bemoei ik me niet met jullie discussie over gekozen woorden, dat geeft helaas alleen maar ruis over waar het dus over zou moeten gaan... Wat is Koen zijn rol nu eigenlijk.

@Kelderfan het is jammer dat jij je er niet bij kan neerleggen dat Koen een rol heeft als knecht en zijn werk dus oa is uren op kop van het peloton rijden in de eerste fase van de race waar ze voor etappezeges gaan voor Dylan.

Markjow

Ik ben dan juist totaal eens met Fanny en Yeez, deze inspanningen van Koen Bouwman zullen echt niet ten koste gaan van zijn functioneren de komende etappes. Die gaat echt wel zijn werk kunnen doen. Dat Koen hier de vrijheid krijgt om zichzelf te testen om te kijken hoever die in zijn training/vorm staat in een relatief sterk deelnemersveld, is naar mening alleen maar goed. Ook al zijn daar geen uitslagen aan verbonden, zal het voor Koen ook fijn zijn als de benen nu al goed aanvoelen. Zijn doelen gaan nog komen met T-A en de Giro. Het team zal hem die vrijgeleide echt niet geven als het in hun ogen niet zou kunnen of nadelig zou zijn voor de kansen met Groenewegen.

Yeez

'@rahimns ik zeg toch ook dat ik de inspanning totaal onnodig vind. Alleen als de ploeg zegt “ga maar je kans” moet je dat altijd doen!

kelderfan

Ja het is aandoenlijk om te zien, dat een renner zich uit de naad fietst voor een goed resultaat, waar hij alleen maar beter van kan worden in voorbereiding op de T/A en Giro. Als 't alleen maar om Dylan gaat, had de ploeg hem ook kunnen thuishouden om met de Academy-ploeg te trainen.
Maar met Martin en Van Emden heb je de beste optie….om van km 15 de ploeg van voren te houden?
Kelderman kan 't, waarom kan Bouwman dat niet. Volgens mij is hij naast klimmer ook een goede tijdrijder.
Misschien is hij wel beter dan Jos van Emden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 109 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.