Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 108 ... 396 397
kelderfan

Van zo'n Van der Poelachtige/Evenepoelachtige renner verwacht je een minimale score 1/1.:)

S. Morgenstern

Martin vandaag erbij in de finale, ten opzichte van de vorige sprint, zal ook wel enig verschil hebben gemaakt in de hoeveelheid energie die Groenewegen verspilt voor de laatste kilometer.

Stoempie

Lekker hoor deze overwinning. En mooi te horen en zien dat Pfingsten een aanwinst lijkt te zijn voor Groenewegen.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Wat denk jij over Koen Bouwman. Kan hij morgen de top-twintig in. Hij staat nu dacht ik 22e.

Ik verwacht dat dit moeilijk gaat worden aangezien hij vandaag vanaf het begin de hele koers voor TJV tot ongeveer op 3km steeds op kop van het peloton heeft lopen brommeren.
Ik denk dat hij daardoor vandaag een jasje heeft uitgedaan.
Ook staan er nog enkele goede klimmers (o.a. Poels) net achter hem in het AK.
Mocht hij nog goede benen hebben dan zal hij er denk ik wel voor gaan mits dit natuurlijk mag van de ploegleiders van TJV.
Hopelijk is het morgen minder warm (37/38 gr) dan in de 1e bergrit naar de Jebel Hafeet.
Ik vermoed dat hij, als dit lukt, morgen probeert in de aanval te gaan en hopelijk met een kleine groep gaat strijden voor de winst op de Jebel Hafeet.
Maar nogmaals wat wordt het tactisch plan cq opdracht van de ploegleiders van TJV en hoe zijn de benen.
Wordt morgen in ieder geval een zeer interessante clash tussen Yates en Pogacar op de Jebel Hafeet.
Dus als Bouwman in deze WT koers (zonder ITT of TTT) met dit deelnemersveld met veel kopmannen cq klimmers als knecht top 20 rijdt is dit imo grote klasse en een mooie opmaat naar de TA en de Giro als allround renner/knecht voor de kopman van TJV.

Yeez

Bouwman moet morgen lekker sparen voor de komende 2 sprints van Dylan. Wat heeft die eraan om 19e te worden in het eindklassement. Die koers zijn de ploeg en wij fans wel ontgroeid hoop ik?

skylimit

'@yeez waarom zou Bouwman zich nu al moeten sparen? Laat hem lekker zijn ding doen. Dylan heeft steun genoeg aan de andere en hij heeft zijn overwinning toch al op zak, dus dat zal ook iets makkelijker koersen.

S. Morgenstern

Bouwman heeft gisteren de hele dag op kop gereden voor Groenewegen, iets wat de laatste twee dagen niet anders zal zijn en ook waardevoller is dan zich op zo'n berg uit elkaar te trekken voor een twintigste plek.

skylimit

Bouwman hoeft helemaal niet op kop te rijden de laatste 2 dagen van start tot finish. Dat zal in eerste plaats aan de ploeg van de klassementsleider zijn. Daarnaast zijn er nog andere sprintersploegen die zullen werken. Als er geen waaieretappes zijn de laatste 2 dagen kan Bouwman het rustig aan doen en pas bijvoorbeeld zo'n 50km voor de finish op kop gaan rijden, als dat nodig is.
Laat Bouwman zich lekker testen op zo'n berg, daar wordt hij niet slechter van en is waardevoller dan van start tot finish zinloos op kop van het peleton te gaan rijden.

S. Morgenstern

De sprint ploegen zijn degenen die in die ritten op kop rijden en Bouwman is degene die dat werk vanuit Jumbo voor zijn rekening neemt. Dat testen op die klim heeft hij al gedaan. De toegevoegde waarde van nog zo'n test van een knecht, lijkt me minimaal en sowieso niet waardevoller dan zijn werk als knecht voor Groenewegen.

Rawolf

Ze hoeven niet te kiezen, Bouwman kan allebei. Gisteren was zijn werk voor Groenewegen ook prima ondanks de inspanning de dag ervoor.

Ik verwacht dat Bouwman vandaag gewoon weer vol die klim op rijd, lekker trainen.

Dat ene procentje dat hij daardoor morgen mist voor Groenewegen moet je nieteens over denken zo'n vitale rol heeft hij niet in dat sprintgeweld.

Yeez

https://cyclingopinions.nl/2020/02/27/dumoulin-op-schema-voor-catalonie/

Traint al 14 dagen zonder last. goed om te horen. Nu dus opbouwen tot Catalonië, die koers gebruiken samen met Baskenland, om in de klassiekers mee te doen. Catalonië zal echt even inkomen worden!

S. Morgenstern

Doordat Bouwman gisteren al het werk deed voor de finale, kwam Tony Martin erbij in de laatste kilometers. Ik zou dat niet onderschatten.

Rawolf

Want als je vandaag wat harder die berg op rijd kan je morgen geen werk meer doen....

S. Morgenstern

Je weet nooit hoeveel energie de ideeën van andere ploegen gaan vragen van de knechten van Groenewegen. Zou zonde zijn mocht Tony Martin al op 15km bij gestoken moeten worden en als je simpele keuzes kunt maken om de kans daarop kleiner te maken, dan moet je die als topploeg met topsprinter niet nalaten.

Waarom met deze selectie niet volledig inzetten op de laatste twee dagen? Omdat je zo graag een knecht de ruimte wil geven zich voor een tweede keer te 'testen' op een klim? Om te zien of hij beter kan dan een 29ste (!) plek? Denken dat de krachten onuitputtelijk zijn en je geen keuzes hoeft te maken, vind ik weinig reëel. Succes in topsport gaat altijd gepaard met duidelijke keuzes..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat jouw voorkeur naar de sprinter gaat is wel duidelijk. Dat Koen vanaf morgen weer in dienst van de ploeg gaat rijden is ook goed te begrijpen. Maar juist Martin geef je aan, dat die heel belangrijk is voor 't klimgedeelte en voor de sprintvoorbereiding. Die man is heel belangrijk voor de ploeg. Waarom kan je vriendje Van Emden de brommer aanzwengelen? Want dan kan de trein Martin, Roosen en Pfingsten zijn. Ik had dat niet gezien, maar volgens de kapitein Dylan Groenewegen heeft hij een oog voor de juiste plek in de sprint.
Dat brengt mij weer wat ik al eerder aangaf.
Wout Van Aert heeft ook zijn trein nodig om te kunnen scoren met Teunissen, Jansen en Roosen.

S. Morgenstern

Ik heb zelf helemaal niets met massasprints. De realiteit is alleen dat deze ploeg een topsprinter heeft en dat dat om bepaalde keuzes vraagt.

Wat is verder je punt precies? Ik begrijp weinig van je post. Wat is precies je idee met Van Emden en Martin? Moet er iets anders dan gisteren? En waarom?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"De realiteit is alleen dat deze ploeg een topsprinter heeft en dat dat om bepaalde keuzes vraagt."
Gisteren heeft Koen Bouwman voor brommer gespeeld en waarom kon Van Emden dat niet doen, want zoals @Fanny aangeeft, heeft Koen Bouwman een jasje uitgedaan en waarschijnlijk zijn kansen op een goede klassering verspeeld.
Martin is zoals jezelf aangeeft belangrijker in de sprintvoorbereiding. Dus waarom niet Jos van Emden als brommer opgesteld.
Maar vandaag is het een ander verhaal. Yates en de klassementsmannen zetten hun mannen op kop of proberen een waaier op te zetten. Dus moet TJV attent koersen.

S. Morgenstern

Van Emden was gisteren toch ook heel belangrijk in de finale? Die trok nog even goed door na de beurt van Tony Martin. Waarom zou je dat blok zwakker maken? Ik zie de aanleiding niet. Omdat je met Bouwman voor een goede klassering wil gaan? Volgens mij geef je dan je eigen voorkeur veel teveel gewicht. Binnen zo'n selectie is het namelijk wel duidelijk waar de inzet naartoe moet gaan.

kelderfan

Koen Bouwman heeft 't prima gedaan met een achterstand van 1.40m. op de ritwinnaar. Als hij gisteren was gespaard, dan had hij 't nog beter kunnen doen, dan vandaag.

S. Morgenstern

Ja, en dan had hij bij een andere ploeg gereden. Eentje zonder kopmannen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bouwman 20e vandaag... iedereen tevreden?

@Kelderfan Van Emden zal in de finale zijn werk moeten doen, dat zal jij toch zelfs wel begrijpen. Je moet wel gewoon eens nu serieus naar de koers blijven kijken.

S. Morgenstern

Nee, totaal overbodige inspanning wat mij betreft. Hoewel het wel aandoenlijk was om hem richting aankomst te zien sprinten en het een prima uitslag is voor zo'n jongen.

Stoempie

Leuk voor Bouwman

xistnc

Hoeveel beter had hij het kunnen doen? Pak 'm beet net wel vs net niet in de top-20. Of misschien zelfs een 17e vs een 19e plek. Tjonge. Wauw.

De keuzes die gisteren werden gemaakt waren flink anders dan bij de eerste massaspurt. Het verloop en de uitkomst van de massasprint was gisteren flink anders dan de eerste keer. Grote kans dat die twee feiten met elkaar samenhangen, daar weegt een eventueel plekje AK-winst rond plek 20 niet tegen op.

Yeez

'@morgenstern aandoenlijk is nogal kleinerend. Als hij voor zichzelf mag gaan snap ik dat hij dat doet! Als sporter is dat wat je wilt, maar ook ik vond het totaal overbodig. Campenaerts verbaast mij dan weer wel ;)

1 2 ... 108 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.