Teunissen heeft wel weer een stap gezet vorig seizoen en die zie ik in koersen als Gent Wevelgem wel om de ereplaatsen meedoen. De Omloop is wat te zwaar voor hem denk ik. Jansen lijkt nog iets onder t niveau Teunissen te zitten en mist ook n beetje een wapen. Is wel rap maar alle klassiekermannen zijn rap. T voorjaar valt of staat met de prestaties van Van Aert denk ik.
Ja, bepaalde verwachtingen over de mate waarin hij zijn kopman kan ondersteunen. Geen totaal onrealistische die zijn knechten rol overstijgen.
Mocht je overigens denken dat Bouwman meer koersen nodig heeft voor de hoogtestage zich uitbetaald, dan is het alleen maar vreemder om meer verwachtingen te hebben gehad over zijn prestatie van vandaag.
Bouwman heeft het imo goed gedaan als knecht/vervanger van de zieke en reeds naar huis gekeerde De Plus.
Hij is nmm in zijn eigen tempo naar boven gereden en daarbij ook nog enkele grote bekende renners voorbij gereden.
Vergeet niet dat hij gisteren ook de sprint voor Roosen moest aantrekken op de Hatta Dam.
Ik had hem eerlijk gezegd niet bij de eerste 30 renners verwacht in dit sterke deelnemersveld.
Hij had er misschien iets langer aan kunnen blijven als CCC niet heel hard bergop had gereden onderaan de klim waardoor er toen veel renners moesten lossen. Ook de temperatuur van liefst 37/38 gr speelde mee.
Na een hoogtestage is het altijd even afwachten hoe de benen zijn bergop. Ook het tijdverschil (3 uur) kan van invloed zijn voor sommige renners.
Sommige renners kunnen dat direct goed aan (bv Roglic) en andere weer niet meteen na een hoogtestage.
Ik heb het vermoeden dat Bouwman deze week nog wel een keer in de aanval gaat nu het klassement redelijk bekend is met de grote mannen.
Ik verwacht hem in de 2e bergrit wederom naar de Jebel Hafeet.
Mits de benen natuurlijk goed zijn.
Van Groenewegen weet ik nog niet of hij deze week de goede sprintbenen heeft.
Hij lijkt mij wat minder als anders.
Maar ik laat mij graag verrassen.
Ik denk het eigenlijk niet. Teunissen heeft in het recente verleden wel vaker bewezen dat hij zwaardere parkoersen steeds beter aankan. Vooral goed zichtbaar in de Binck Bank Tour waar hij in vergelijkbare ritten met mannen als Gilbert, Naesen, Van Avermaet en Valgren meeging. Ook in de Tour of Britain toonde hij dat het explosieve heuvelwerk hem geweldig ligt.
Ik vond m gewoon goed gebracht, zat de laatste 5km ideaal door t werk van Martin en van Emden. Daarmee kan je veel energie besparen tov de concurrentie die toen al meer in het gedrang zaten. Zo'n kooitijger die Groenewegen op 200m afzet zit niet in dit 7tal, Roosen heeft dat ook nooit goed gekund in kwalitatief goede deelnemersvelden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.