Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 107 ... 396 397
kelderfan

Ja als t team je meeneemt op hoogtestage, dan heb je bepaalde verwachtingen van zo'n renner toch.
En ik heb al eerder aangegeven, dat je er met alleen hoogtestages niet komt. Een Roglic kan dat dan wel, maar andere renners hebben wedstrijdritme nodig.

Rawolf

Teunissen heeft wel weer een stap gezet vorig seizoen en die zie ik in koersen als Gent Wevelgem wel om de ereplaatsen meedoen. De Omloop is wat te zwaar voor hem denk ik. Jansen lijkt nog iets onder t niveau Teunissen te zitten en mist ook n beetje een wapen. Is wel rap maar alle klassiekermannen zijn rap. T voorjaar valt of staat met de prestaties van Van Aert denk ik.

S. Morgenstern

Ja, bepaalde verwachtingen over de mate waarin hij zijn kopman kan ondersteunen. Geen totaal onrealistische die zijn knechten rol overstijgen.

Mocht je overigens denken dat Bouwman meer koersen nodig heeft voor de hoogtestage zich uitbetaald, dan is het alleen maar vreemder om meer verwachtingen te hebben gehad over zijn prestatie van vandaag.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kijk ook naar de renners die net voor hem en achter hem eindigen... volgens mij zit hij daar aardig op zijn plek.

Fanny

Bouwman heeft het imo goed gedaan als knecht/vervanger van de zieke en reeds naar huis gekeerde De Plus.
Hij is nmm in zijn eigen tempo naar boven gereden en daarbij ook nog enkele grote bekende renners voorbij gereden.
Vergeet niet dat hij gisteren ook de sprint voor Roosen moest aantrekken op de Hatta Dam.
Ik had hem eerlijk gezegd niet bij de eerste 30 renners verwacht in dit sterke deelnemersveld.
Hij had er misschien iets langer aan kunnen blijven als CCC niet heel hard bergop had gereden onderaan de klim waardoor er toen veel renners moesten lossen. Ook de temperatuur van liefst 37/38 gr speelde mee.
Na een hoogtestage is het altijd even afwachten hoe de benen zijn bergop. Ook het tijdverschil (3 uur) kan van invloed zijn voor sommige renners.
Sommige renners kunnen dat direct goed aan (bv Roglic) en andere weer niet meteen na een hoogtestage.
Ik heb het vermoeden dat Bouwman deze week nog wel een keer in de aanval gaat nu het klassement redelijk bekend is met de grote mannen.
Ik verwacht hem in de 2e bergrit wederom naar de Jebel Hafeet.
Mits de benen natuurlijk goed zijn.
Van Groenewegen weet ik nog niet of hij deze week de goede sprintbenen heeft.
Hij lijkt mij wat minder als anders.
Maar ik laat mij graag verrassen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Groenewegen is intrinsiek de snelste. Liet hij zondag ook zien. Ook zonder slipstream. Die term wordt sowieso zwaar overtrokken. Als hij vrij kan sprinten wint hij vanuit een goede positie. Helaas is plaatsing in een topveld vaak een probleem

Yeez

Van Aert doet de omloop! Ze zijn bang dat milaan san-remo en Strade geschrapt kunnen worden, dus vandaar deze koers

kelderfan

'@Yeez
Dat lijkt mij heel goed nieuws voor Wout Van Aert om nu al de Omloop te rijden.
De MSR was al langer een vraagteken, maar wat betreft de Strade is 't nieuw.
Dat bedoelde ik met blz 1. Er moet nu geschoven worden door de omstandigheden.

Yeez

'@kelderfan er moet niks op pagina 1. Niks is nog zeker. Of wil jij bij elke speculatie gaan schuiven? Meeste mensen wachten tot iets zeker is

Rhohan

De Omloop is wat te zwaar voor hem denk ik.

Ik denk het eigenlijk niet. Teunissen heeft in het recente verleden wel vaker bewezen dat hij zwaardere parkoersen steeds beter aankan. Vooral goed zichtbaar in de Binck Bank Tour waar hij in vergelijkbare ritten met mannen als Gilbert, Naesen, Van Avermaet en Valgren meeging. Ook in de Tour of Britain toonde hij dat het explosieve heuvelwerk hem geweldig ligt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan is dat een ramp dan. Misschien moet je iets minder fixeren op wat er komen gaat en meer wat er op dit moment gebeurd. Die selecties komen wel goed en voor mij is het geen probleem om af en toe eens een naam te moeten wijzigen ;)

kelderfan

Dat klopt helemaal. Teunissen heeft zeker stappen gezet om dat terrein. Het is afwachten hoe de hoogtestage wordt verwerkt. Dat geldt natuurlijk ook voor Jansen en Van Aert.

TLJCAMPS

Denk dat WvA zaterdag wel eens kan verrassen, ideale situatie zou zijn een aankomst met een groep van ongeveer 20 renners...

Rawolf

Ideale aankomst is solo, dan win je altijd :0

Yeez

Ik zie niet in waarom 20 renners ideaal is. Omdat die snel is? Dat zijn vd poel, trentin en v avermaet ook na zo’n koers

wieler4live

Hoppaaa Groenewegen doet het heel goed gebracht en dan toch wel gewoon de snelste

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De lead-out blijft een lastig verhaal met deze trein maar zoals hij gebruik maakte van de QS trein was ook prima... daarna stond er gewoon geen maat op hem. Dit kan de ploeg goed gebruiken.

Yeez

Pfingsten deed daar erg goed werk. Alleen roosen moest er gelijk tussenuit

Rawolf

Ik vond m gewoon goed gebracht, zat de laatste 5km ideaal door t werk van Martin en van Emden. Daarmee kan je veel energie besparen tov de concurrentie die toen al meer in het gedrang zaten. Zo'n kooitijger die Groenewegen op 200m afzet zit niet in dit 7tal, Roosen heeft dat ook nooit goed gekund in kwalitatief goede deelnemersvelden.

Yeez

Hij scoort tot nu toe 3/5 in sprints, waarbij 1 keer niet in positie en 1 keer nipt geklopt door jakobsen,
Omdat die een kleine zwieper kreeg. Hij is in vorm dit jaar. En dan te bedenken dat hij vanaf Tirreno Martin, Van Emden, Jansen en Teunissen heeft

skylimit

Duidelijk dat Groenewegen er staat als kopman wanneer het gevraagd wordt. Daar kunnen de andere kopmannen voorlopig een voorbeeld aannemen.

kelderfan

Dat is goed nieuws met Dylan Groenewegen en zin 1e.UWT. De druk is nu van de ketel;)

kelderfan

'@Fanny
Wat denk jij over Koen Bouwman. Kan hij morgen de top-twintig in. Hij staat nu dacht ik 22e.

Poeksel

In totaal Dylan nu 3 keer gewonnen op 9 ritten. Dat is een Vanderpoelachtige score ;)

Yeez

3/5 sprintkansen 😉

1 2 ... 107 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.