Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 132 ... 396 397
TLJCAMPS

Simon Geschke lijkt me ook wel een goeie...

kelderfan

Er staat een stukje over de 10 grootste sterren op de transfermarkt met daarbij Olivier Naesen en Bob Jungels.
Jungels wordt dan als goedkoopste optie gezien met reden, dat Quickstep wederom afscheid moet nemen van enkele goede renners. Dat brengt mij bij Yves Lampaert, die zeker mee kan doen in de Vlaamse klassiekers en ook een goede tot zeer goede tijdrit in de benen heeft. Hij is 1) Belg {uitbreiding Jumbo naar Vlaanderen, 2) tijdrijder {opvolger Martin}, 3) kern Vlaamse klassiekers met Van Aert, Teunissen en Jansen en loods voor Dylan.;)

Yeez

Probeer eerst je huidige jongens eens te verlengen

AWestie

Ik vind een argumentum ad sponsorum altijd zo leuk om te lezen en ook zo heerlijk wielrennen bij uitstek. Dat gezegd hebbende: Van Aert is al het boegbeeld van Jumbo in Vlaanderen met ook nog eens een groter bereik dan Lampaert, dus ik denk dat Yves zal worden aangetrokken op zijn kwaliteiten op de fiets, en verder niets. Als hij wordt aangetrokken.

kelderfan

Ja, ik vind Van Aert ook hoger op de pikorde te staan. Maar een extra bliksemafleider zou niet misstaan bij 't team.
Merijn Zeeman bericht ook al, dat zij ook in deze tijd bezig zijn met de renners.
Wat dat betreft heeft @Yeez gelijk.

$kedel

Als er dan iemand voor de sponsor word gehaald zie ik eerder nog een Italiaan komen voor Bianchi.
En als CCC dan op de fles gaat zou Masnada wel een hele goede versterking zijn.

AWestie

Ik zie dat ik in mijn vorige bericht eigenlijk nog wat ben vergeten te vermelden eigenlijk. Ik denk dat namelijk 'een renner voor de sponsor halen' echt een beetje ouderwets is en meer iets is voor teams die hun selectie bij elkaar moeten schrapen (zie bijv Amerikanen tijdens Belkin of Battaglin voor Bianchi). Een beetje professioneel team zoals TJV nu maakt zijn transferkeuzes echt niet op basis van het vlaggetje voor zijn naam. Dat is eerder een bijkomstigheid.

S. Morgenstern

De voornaamste reden dat er niet meer geschraapt hoeft te worden is een sponsor die toch echt wat wensen heeft qua vlaggetjes. Nu zijn die wensen momenteel vervuld, maar dat soort wensen bestaan niet exclusief bij sponsoren van ploegen met een laag budget.

Yeez

Ik denk dat de tijd dat renners voor de sponsors gehaald moesten worden wel voorbij is idd. Een volwassen topploeg als tjv kiest renners op basis van kwaliteiten. Ik zou eerst eens De Plus, Jansen, Eenkhoorn, Hofstede, Vingegaard, Martin en Roosen verlengen. Lindeman, Leezer, Pfingsten, vd Hoorn en Wynants en Martens die zeer wss beiden stoppen is latere zorg

S. Morgenstern

Het binnenhalen van Van Aert en Dumoulin is toch mede mogelijk gemaakt door de wensen van de sponsor? Zouden renners met dezelfde kwaliteiten, maar een ander vlaggetje ook haalbaar zijn geweest?

AWestie

Voor Dumoulin is o.a. bij Van Eerd gevraagd of hij nog een potje heeft geloof ik, Van Eerd c.s. hebben niet andersom geld geboden voor komst Dumoulin. Voor de casus Van Aert is het een beetje een kip-ei-discussie geloof ik, omdat TJV zijn klassiekerkern wilde versterken. Dan kom je snel in België terecht, en volgens mij is er ook gekeken naar de commerciële waarde van de renner toen. Ik kan dat alleen nergens terug vinden.

kelderfan

'@AWestie
Er was toen ook sprake van een Belgische renner m.n. Wellens, die geen trek had in de overgang naar TJV.
Derhalve was er geen sprake van de kip-ei discussie.

Yeez

Ik denk wanneer een goede renner vrijkomt de ploeg daar altijd voor gaat, ongeacht de nationaliteit. Van aert en dumoulin is logisch dat men daar wat extra werk van maakt, maar een italiaan of amerikaan zoals vroeger is denk ik verleden tijd

S. Morgenstern

Had dat extra potje er ook geweest voor een Australische renner van het niveau van Dumoulin? Die kip en ei kwestie bestaat dus inderdaad; zowel bij ploegen die het moeten doen met de Belkins onder de sponsoren, als degenen die gezegend zijn met sponsoren als Sky (Italianen daar waren geen toeval) en Jumbo (die een boegbeeld voor de uitbreiding naar het zuiden wilden). De relatie tussen ploeg en sponsor zal er altijd één zijn waarin ook dat soort belangen meespelen, waardoor het dus gerust genoemd kan worden in een opsomming van reden om een renner interessant te vinden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dan is het benoemen van Lampaert als versterking van de Vlaamse kern niet ongegrond. Omdat juist die kern kan worden versterkt met zo'n renner. Zeker nu Maarten Wynants misschien wel na nog een halfjaar {2021} afscheid zal willen nemen.

TLJCAMPS

Wynants had al aangegeven dat ie niet midden in het seizoen ging stoppen.

S. Morgenstern

De aanwezigheid van Van Aert maakt dat dat sponsorbelang argument voor Lampaert niet op gaat.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern klopt, dumoulin is logisch. Maar een amerikaan halen om een amerikaan te hebben, die tijd is voorbij

S. Morgenstern

Van Aert halen om een Belgische renner te hebben als uithangbord voor de sponsor, komt voort uit dezelfde dynamiek tussen sponsor en wielerploeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern je snapt wat ik bedoel. Er wordt geen renner gehaald uit een land om een renner uit dat land te hebben. Goede renners zijn altijd welkom, als de kans zich voortdoet dat het sponsor technisch nog mooi is meegenomen ook, zullen ze daar altijd sneller voor gaan dan een andere vrije topper die niet sponsor technisch zoveel waarde heeft

$kedel

En dus is de tijd van sponsoren die geld naar de ploeg brengen en daar eisen bij stellen zeer zeker niet voorbij..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De ene sponsor wil een renner uit een bepaald land, de ander een topper uit een bepaald land. De ene sponsor betaalde niet genoeg om meer te vragen, de andere sponsor kan dat soort wensen wel neerleggen zonder volslagen onrealistisch over te komen. Zelfde onderliggende dynamiek.

Laatst gewijzigd
Fanny

Morgen om 10.00 uur start Jumbo Visma de eigen E-Competiion met het A-Team en de renners van het Developmentteam.
Er worden 4 etappes gereden met een klassement tw Rituitslag, AK, Sprintklassement en Bergklassement.

https://www.teamjumbovisma.nl/video/samenwinnen/bekijk-hier-live-de-eerste-etappe-van-de-team-jumbo-visma-ecompetie/

Jammer dat niet alle renners van het A-team meedoen.
Niet starten: Dumoulin, Roglic, Harper, Leezer, Van de Hoorn en Eenkhoorn.
Waarom ? Geen idee.
Wel leuk om na uit te zien in deze wielerloze periode wie de beste is van TJV op Zwift.
Kan misschien wel een verrassende winnaar (?) inzitten want niet iedereen is goed op Zwift tov een echte wegwielerkoers die normaal altijd buiten gereden wordt.
Wel een goede en mooie tegenprestatie voor de sponsoren die TJV die ondanks deze moeilijke coronatijd het team blijft steunen.

TLJCAMPS

Vingegaard heeft zijn contract verlengd tot en met 2022!

kelderfan

Mooi dat Van Aert, Kuss en Vingegaarrd goed bezig zijn. Derhalve lijkt mij het verlangen van Jonas een goede zaak.

1 2 ... 132 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.