Ik denk dat Van Aert en Teunissen ook mee kunnen doen in de finale. Ik heb die twee zien winnen en dat zijn toch niet de minste sprinters. Ook bij waaierritten is hij van grote waarde. Misschien zenden zij die ritten nog eens uit. Dan kun je 't zelf vaststellen. En wat de kopmannen betreft. Het lijkt erop dat de TdF eindigt als de Vuelta gaat starten. Dan ga zoals ik 't zie met twee sterke ploegen die rondes rijden.
Volgens mij is er een duidelijke keuze gemaakt om niet voor de sprints te gaan in de Tour. Lijkt mij een prima keuze. Ze gaan niet opeens toch twee man daarvoor inzetten.
De grote waarde van Teunissen in waaierritten staat mij eerlijk gezegd niet zo uitgesproken voor de geest. Hij zou er in theorie goed in moeten zijn, maar concrete voorbeelden daarvan heb ik niet. Zo staat me van die waaierritten in Parijs-Nice van vorig jaar vooral het werk van Wynants en Jansen bij, die weergaloos waren bij de tweede overwinning van Groenewegen. Die uit de Tour de France was er volgens mij ook niet één waarin Teunissen eruit sprong. Weet je waar je naar verwees wat dit betreft? Want zelf zou ik voor dat werk niet als een van de eerste aan Teunissen denken.
Wat kopmannen betreft zou dat inderdaad een reden kunnen zijn om af te wijken van het plan. Hoewel ik zelf verwacht dat de Vuelta daar in vergelijking met de Tour niet belangrijk genoeg voor is.
Je hoeft toch niet perse voor de sprints te gaan om toch mee te doen, als de kans zich voordoet.
Wat betreft Wynants heb je gelijk. Daarom denk ik ook, dat bijvoorbeeld een Naesen een welkome aanvulling is voor het team om ook Wynants op te volgen.
De laatste Vuelta is door Roglic gewonnen. Daarom lijkt 't mij een goede reden om er weer voor te gaan.
Bovendien heb je weer een sterke klimploeg met Rogllic, Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, De Plus en Bennett.
Wat een heerlijk interview met Groenewegen door AD. De pareltjes wat mij betreft:
"Ik heb wel eens een karaktertest gedaan bij de ploeg. Daar kwam uit dat ik een arrogante klootzak was. Zo zei Merijn (Zeeman, zijn ploegleider, red.) het."
Zijn er in het peloton snellere sprinters dan jij?
,,Op dit moment niet, nee. Caleb Ewan is lichter, die is beter als het steil omhoog loopt. Maar qua snelheid alleen een goeie Gaviria. Als die in vorm is, zijn we heel erg aan elkaar gewaagd.’’
,,Ik heb het er al met Merijn over gehad. Als er volgend jaar in de Tour zes of zeven sprintkansen zijn, dan gaan ze mij niet thuislaten. Maar je kunt niet met Stevie (Kruijswijk) én Tom (Dumoulin) én Primoz (Roglic) én mij als sprinter naar de Tour. Het is een lastig verhaal met vier kopmannen. Maar je hebt ook nog de Giro en de Vuelta. Wij willen overal scoren als ploeg.’’
'@kelderfan: die eerste zin is waar, maar geen reden om een renner daarvoor mee te nemen. Met wat betreft Wynants, bedoel je vervolgens dat je ook geen voorbeelden weet van Teunissen die uitgesproken goed is in waaiers? De cameo van Naesen... Oké?! De volgende Vuelta start wellicht in Nederland. Dat lijkt me eerder een reden.
@Rawolf: ik heb gezegd dat ik verwacht dat ze niets veranderen aan de plannen voor de Tour, omdat die koers veel belangrijker is dan de Vuelta. Mocht het echter zo zijn dat ze toch een kopman voor de Vuelta willen (en ze die dus belangrijker vinden dan ik inschat), dan zou ik eerder Dumoulin (meer kans op winst) verwachten dan Kruijswijk. Daar zit geen tegenspraak.
'@AWestie
Die Groenewegen heeft inmiddels Gesink verdrongen van de 1e. plaats met de meeste aandacht.
Alleen hij vergist zich met het aantal kopmannen. Naast Kruijswijk, Dumoulin, Roglic heb je met Van Aert en Groenewegen 5 kopmannen. Dat wordt nog een gevecht met de UCI als die kopmannen allemaal een hulpje mee moeten hebben.
@S.Morgenstern
Ik heb nog voor ogen, dat Dylan Groenewegen {cameo} mee heeft gedaan in een waaier en volgens mij deed toen ook Mike Teunissen daarbij nog een flinke duit in het zakje. Als ik mij goed herinner, heb jij dat zelfs meermaals aangedragen in de discussie.
Doet bij mij geen belletje rinkelen. Het klinkt in ieder geval niet overtuigend genoeg om hem hierom mee te nemen.
Ik vind het in principe overigens geen slecht idee om drie van dat soort knechten mee te nemen, maar met de doelen die ze hebben (ook in andere koersen) lijkt Teunissen me niet de aangewezen renner voor die derde plek.
Nou, het puzzelen kan nu echt beginnen jongens. Wie in welke koers met de voorlopige UCI-kalender?
De Tour de France 29 augustus tot en met 20 september.
De Giro d’Italia vindt plaats na het WK 3-25 oktober (ongeveer)
Vuelta van 31 okt – 21 nov (ongeveer)
De nationale kampioenschappen, georganiseerd door de nationale federaties, gaan door in het weekend van 22-23 augustus.
Voor de landenselecties (wie van TJV?) De UCI Wereldkampioenschappen van 20 tot 27 september & de Europese kampioenschappen van 9 tot 13 augustus.
Mocht het allemaal doorgaan dan is dat ook positief nieuws voor degenen die in hun tweede/derde jaar bij de ploeg nog steeds geen grote ronde op hun programma hadden staan. Vergroot de kans dat ze toch aan de beurt komen.
Gezien de voorlopigheid van dit alles zou ik het voorlopig bij de bestaande selecties houden voor Tour en Giro. Qua Vuelta daarna te zien met hoeveel het zin heeft om te dubbelen uit de Tour en de rest aan te vullen met renners die geen grote ronde hadden staan.
Quote:"Gezien de voorlopigheid van dit alles zou ik het voorlopig bij de bestaande selecties houden voor Tour en Giro. Qua Vuelta daarna te zien met hoeveel het zin heeft om te dubbelen uit de Tour en de rest aan te vullen met renners die geen grote ronde hadden staan."
Leuk dat stokpaardje van jou, maar neem aub ook mee, dat er een aantal monumenten worden gereden in die tijd.
o.a. de RVV, P-R en Mil-San Remo.
Dubbel giro-Vuelta lijkt iig onwaarschijnlijk nu. Dubbel tour-Vuelta wrs wel mogelijkheid, maar dan geen ronde van Lombardije bijv.
15 mei wrs meer duidelijkheid over planning, dan kunnen we hier verder gaan speculeren.
Maar ik denk als kruijswijk nog een keer de giro wel winnen en geen sneeuwmuur tegen wil komen, dan is dit jaar mgl de grootste kans.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.