Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 130 ... 396 397
ghostwriter

'@Rawolf
Teunissen of Van Aert zou ik om die reden dan ook wel meenemen maar ik ga ervan uit dat die in het najaar verplaatste monumenten zullen rijden (hetzelfde geld voor Jansen). Als de monumenten niet naar het najaar worden verplaatst zou ik Van Aert zeker naar de Vuelta sturen.

Van Emden is niet iemand die als piloot een meerwaarde heeft maar alleen als hardrijder voor de ploegentijdrit en in vlakke etappes als een kopman teruggereden moet worden zeer belangrijk kan zijn. Mocht een kopman in de problemen komen dan heeft Jumbo-Visma met Martin, Gesink en De Plus drie mannen die op het vlakke lange tijd heel hard op kop kunnen rijden (of voorin bij de andere kopmannen kunnen blijven).

Martin deed ook vorig jaar in de Tour en Vuelta nog het werk van twee hardrijders.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Van Emden is een prima piloot toch? Zeker voor Dumoulin en Kruijswijk, Roglic heeft wat meer TLC nodig.

S. Morgenstern

Van Emden is juist een steengoede loods in de finale. Zeker voor een klassementsrenner. Heeft dat jaren gedaan voor Kelderman en Kruijswijk, waarna hij vorig jaar die rol veelvuldig vervulde voor Roglic. Staat er volgens mij heel goed op voor die rol.

tdola

Alles wat betreft selecties zal afhangen als er nog gereden gaat worden van de nieuwe kalender en daarmee doelen van de verschillende renners.
Wordt de tour bijv iets naar achteren geschoven dan is dubbelen met vuelta niet meer mogelijk. (Dan bijv dumoulin en roglic in ene, Bennett en kruijswijk in 2e).
Waar komen de klassiekers en hoe gaat van aert zich daarop voorbereiden.
Blijven de ploegen met 8 renners aan vertrek (denk t wel in grote ronde maar je weet 't niet).

Ik zou iig met 2 vlakke renners erbij ronde met dumoulin/roglic beginnen Martin en van aert sterkste wellicht, maar van emden, hofstede zeker ook verdienstelijk. Bouwman als 2e naast Martin bijv heb je bergop ook nog wel wat aan.
Keuze genoeg zou ik zeggen.

Dat van emden geen goede piloot is, lijkt me niet juist zoals al aangegeven. En van Emden kan ook fris over bergen geraken juist omdat ie vroeg in bus gaat, denk maar aan giro etappe overwinning !

Dave87

Podcast In Het Wiel met Naesen zojuist gehoord.
Zou een welkome versterking zijn. Is einde contract en twijfelt of enige kopman zijn wel het beste is voor hem en is nederig genoeg om te weten dat hij als het nodig is voor een Van Aert zal moeten rijden.

Hoort bij de renners die in de finales van de keiklassiekers mee gaat zijn en in de rondes waardevol voor de kopmannen.

Benieuwd wat jullie er van vinden?!

TLJCAMPS

Is zeker een optie, ene Greg van Avermaet lijkt me ook mooi. Is bovendien ook aflopend contract...

kelderfan

Naesen e/o Lampaert zouden zeker van toegevoegde waarde zijn voor 't team. Greg lijkt mij te duur. Maar en ik denk dat Naesen en Van Avermaet in een team gaan komen. Deceunick?

Yeez

Naesen zou maar wat graag met van avermaet willen rijden denk ik. Ik denk ook niet dat de ploeg nog jongens als naesen en lampaert per sé nodig heeft. Ze zijn altijd welkom, maar oh zo duur en het budget is niet oneindig.

Rawolf

Naesen is een geweldige renner en zou een goede aanwinst zijn maar ik denk niet dat het realistisch is. Naesen heeft een kopmansalaris (en terecht).

kelderfan

'@Yeez
Ik denk, dat TJV zo'n renner als Naesen heel goed zou kunnen gebruiken.
On:
Tom Dumoulin denkt, dat het wielerjaar met zeker een maand zou kunnen opschuiven en niet alleen dit jaar.
Ik ben 't helemaal met hem eens. In de maanden oktober en november is 't veelal prima weer om te fietsen.

S. Morgenstern

Niet per se nodig hebben en heel goed kunnen gebruiken, kunnen heel goed samen gaan.

Krentenbol

Interview van Lanterne Rouge met Grischa Niermann over Jumbo-Visma, de Tour en meer. Vermoedelijk komt er ook nog een deel twee, aangezien er aangegeven wordt dat er vragen gesteld kunnen worden.

https://www.youtube.com/watch?v=ZAZMi48vRT0

Rawolf

Kijk ook naar Jeroen Toet: https://www.youtube.com/watch?v=PSxbjkGF_44

Rawolf

Vlogs met de grote filosoof Lennart Hofstede

tdola

Ok, laten we even speculeren, hebben we iets te doen....
Tour de france 4 weken verplaatst, als die eindigt dan start Vuelta. Opstellingen?

Tour: Roglic, dumoulin, de plus, Kuss, Martin, van aert, Gesink en tolhoek.
Vuelta: Kruijswijk, Bennett, Bouwman, groenewegen, pfingsten, van Emden, harper, Roosen.

Tolhoek ipv kruijswijk in tour, want laatste meer tijd nodig in topvorm te komen.
Geen Jansen en teunissen in Vuelta, want vlak daarna mgl al klassiekers. Zoniet of pas verder weg dan kunnen ze pfingsten en roosen vervangen.

$kedel

Weer zo'n presentator met totaal irrelevante handgebaren bij alles wat hij zegt.

kelderfan

Goed idee en misschien wel met 9 renners ipv de gebruikelijke 8.
met 8:
TDF met Roglic, De Plus, Dumoulin, Gesink, Kuss, Martin, Teunissen en Van Aert
Vuelta met Kruijswijk. Bennett, Bouwman, Groenewegen, Hofland. Pfingsten, Tolhoek en Van Emden

S. Morgenstern

Ik verwacht niet dat ze iets gaan veranderen aan het met drie kopmannen starten in de Tour de France, mocht hij in augustus gereden worden. Welke aanleiding zien jullie daarvoor? Ik denk dat de Tour niet minder belangrijk zal zijn dan hiervoor, eerder belangrijker.

Ik verwacht in zo'n geval weinig veranderen in de Tour selectie. Afhankelijk van de andere koersen op de kalender, zou wellicht Van Aert ergens anders opgesteld kunnen worden.

Ik verwacht in de Vuelta dan een combinatie van de Giro en Vuelta ploeg, met inderdaad misschien Roosen of Pfingsten in plaats van een andere vlakke man erbij en ruimte (Hofstede) voor een uitvaller uit de Tour.

Mocht je één van de kopmannen van de Tour naar de Vuelta willen verplaatsen, dan zou ik gezien het afgelopen jaar overigens eerder aan Dumoulin denken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dumoulin? Zeker niet

S. Morgenstern

Waarom niet? Die heeft het langst stil gestaan van allemaal en dan lijkt hervatten in de Tour me voor hem (van de drie) de grootste opgave. Daarnaast op papier een betere kopman voor de Vuelta, dan Kruijswijk.

Rawolf

Dat is geen factor denk ik, nu de anderen ook geen wedstrijden kunnen rijden is Dumoulin evengoed voorbereid bij een eventuele Tour.

Dumoulin komt zn bed niet uit voor minder dan de Tour, daar ben ik van overtuigt. Heeft al te veel jaren verspilt aan de verleiding van de Giro.

tdola

Ik plaatste kruijswijk vooral in vuelta omdat hij zelf recent in interview aangaf voor tour nog niet in topconditie te zijn, mede doordat ie nu alleen binnen kan fietsen in Monaco.

Van roglic weten we dat ie snel al goed kan zijn (zie uae vorig seizoen ). Dumoulins nadeel van lang niet wedstrijden fietsen is door deze ongewenste corona stop idd kleiner geworden denk ik.

Maar was puur speculeren, iig iets met sport te doen

S. Morgenstern

Evengoed lijkt me sterk, aangezien hij in januari en februari nog opnieuw nagenoeg stil heeft gestaan door darmklachten. Zo'n smallere basis lijkt me ook nu een nadeel ten opzichte van de rest. Roglic en Kruijswijk waren in die periode bijvoorbeeld aan het toewerken naar een eerste piek(je) in maart, terwijl Dumoulin nog bezig was met terugkomen na weer een terugslag.

De tweede alinea geldt niet exclusief voor Dumoulin.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Roglic, Kruijswijk en co staan nu ook nagenoeg stil net als iedereen daardoor is Tom zn achterstand in mijn ogen rechtgetrokken. De 2e alinea geld ook voor Roglic en daarom denk ik dat Roglic en Dumoulin beide de Tour doen :p. Tom was voor die darmklachten (wat echt geen 2 maanden duurde) ook alweer aan t opbouwen richting een piek.

Ik denk dat als de Tour en Vuelta met minieme tussenruimte worden verreden je aan deze ploeg moet denken::

Tour:

Dumoulin
Roglic
Bennett/Kruijswijk
van Aert
Kuss
Teunissen (ivm klassiekers tijdens of vlak na vuelta hypothetisch)
Gesink
de Plus
Bouwman/Hofstede

Vuelta:

Groenewegen
Kruijswijk/Bennett
Martin
van Emden
Roosen
Pfingsten
Tolhoek
Hofstede/Bouwman

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk niet dat een paar maanden stilstand hetzelfde effect heeft als het laatste jaar van Dumoulin. De darmklachten zelf hebben misschien geen maanden geduurd, maar hij was in januari al aangepast gaan trainen en heeft daarna in februari een tijdje helemaal stilgestaan. Volgens mij allemaal dingen die je zeker mee moet nemen wanneer je maar met twee kopmannen naar de Tour zou willen, omdat ze effect hebben op het niveau dat je kunt verwachten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 130 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.