Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 134 ... 396 397
Yeez

Denk je echt dat de ploeg daarmee bezig is? De markt leegkopen? De hele wielerwereld moet nu samen sterk staan om hier doorheen te komen!

S. Morgenstern

De hele markt leeglopen? Een van die renners aantrekken, zou renners als Jansen en Martin toch vrijmaken voor andere ploegen? Twee van die renners is hoogstwaarschijnlijk alleen mogelijk, als De Plus voor een andere ploeg kiest. Vrije renners een contract aanbieden is nu niet opeens immoreel.

Laatst gewijzigd
tdola

Denk ik dat de ploeg bezig is met kijken wie er volgend seizoen in team komt?
Ja, dat denk ik idd. Normaal worden in mei-juni de lijntjes gelegd en vanaf de tour zo'n beetje de eerste contracten getekend/geregeld.
Tuurlijk zal TJV hopen dat alles weer beetje op zijn pootjes terecht komt en de wielerwereld er goed doorheen komt.
En tuurlijk wil TJV weer wedstrijden rijden, net als alle andere teams, ALS het kan.

TJV heeft nu het geluk dat ze financieel vrij sterk staan door sponsors die weinig te lijden hebben onder corona.
En sterke sponsoring/goed sponsorbudget is een voordeel voor aantrekken renners. En waarom zou je niet mogen kijken/praten met renners of hun zaakwaarnemers die eind vh seizoen einde contract zijn?
Ook de renners zelf zullen uiteindelijk naar hun eigen portemonnaie kijken. Als ze in oktober/november nog geen zekerheid hebben over volgend seizoen gaat t toch knagen.
En ik zeg niet dat ze renners moeten benaderen die nog meerdere jaren onder contract staan.

En de hele markt leegkopen!? Denk als er vd 27 renners die er dit seizoen onder contract staan volgend seizoen meer dan 6 nieuwe zijn (neo profs niet meegerekend), dat dat een hoop zal zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

6 nieuwe volgend jaar ??? daar geloof ik niets van... hoogstens 2 buiten een eventuele neo.

kelderfan

6 lijkt mij inderdaad overdreven, maar 3/4 zou mij niet verbazen. Belangrijk lijkt mij het versterken van de Vlaamse kern en de komst van Oomen/Haig.
Bij de Vlaamse kern is de vraag of Wynants nog een jaar doorgaat; derhalve zie ik daar 1/2 nieuwe gezichten komen.

Yeez

Ik denk inderdaad niet dat de ploeg bezig is met de komst van nieuwe renners. Hooguit met verlengen van van de huidige renners op het groepje leezer pfingsten lindeman martens (stopt) en wynants (stopt?) na. Er speelt een groter probleem nu.

@morgenstern immoreel niet, maar bijvoorbeeld v avermaet bij CCC weghalen zou die ploeg definitief de kop kosten. Misschien het artikel lezen op wielerflits? Zoals managers al zeggen, de markt ligt op zijn gat. Er zijn andere problemen

S. Morgenstern

Ik zou er, inclusief neo's, zeker niet meer dan vier verwachten. Kijkend naar de renners die nu aflopende contracten hebben, zal er niet veel meer ruimte zijn om interessante renners te halen, ook niet in deze nieuwe 'markt'.

S. Morgenstern

Wie heeft het over het weghalen van Van Avermaet gehad? Gesprekken voeren met renners die op zoek zijn naar een nieuw contract lijkt me verder prima. Ik begrijp niet goed wat daar op tegen zou zijn.

Rebellin

Jumbo Visma moet deze coronacrisis met beide handen aangrijpen om een flinke schoonmaak te houden door de selectie. Ik pleit ervoor om Tom Leezer, Paul Martens, Robert Gesink en Tony Martin de bons te geven om vervolgens met het flink bespaarde geld Greg van Avermaet, Jasper Stuyven en Jens Keukeleire te halen. Dat zou een enorme versterking zijn voor het voorjaar.

S. Morgenstern

Jij denkt dat het afkopen van het contract van Gesink en het niet verlengen van Martin, ze flink geld zou besparen? Lijkt me sterk.

S. Morgenstern

.

Laatst gewijzigd
Rebellin

In deze coronatijd kun je relatief goedkoop renners halen hè.

S. Morgenstern

Met welk geld? Dat van het salaris van Martin, Martens en Leezer? Daar haal je nooit twee en een halve kopman voor, ook nu niet. Even los nog van het feit dat het uitkopen van Gesink ook geld zou kosten. En van het feit dat twee belangrijke knechten uit de Tour selectie (belangrijker dan het voorjaar), laten vertrekken voor voorjaarskopmannen sowieso niet heel veel weg heeft van een grote schoonmaak.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Rebellin
Waarom zou Jumbo-Visma afscheid nemen van geweldige knechten als Martin en Gesink? Ik zou Martens een rol bij de opleidingsploeg aanbieden en de contracten van de rest van de wielrenners van Jumbo-Visma allen met (ten minste) één jaar verlengen.

Yeez

'@morgenstern ik noem een voorbeeld. Als je alles letterlijk gaat nemen heeft een discussie niet veel zin, dan wordt het kinderachtig

Yeez

Gesink en martin weg? Laten we alle knechten eruit doen en alleen maar talenten en kopmannen halen... sommigen denken volgensmij echt dat het een spelletje is om een wielerploeg te kopen met alleen maar sterren

S. Morgenstern

Je noemt het meest extreme voorbeeld qua gevolgen voor anderen, als counter op kanttekeningen bij het 'leegkopen', terwijl de genoemde voorbeelden niet dezelfde gevolgen zouden hebben. Prima, maar een heel goed argument tegen het praten met renners zonder contract is zo'n specifiek voorbeeld dus niet. Wanneer je het kinderachtig vindt als anderen zoiets aandragen, dan moet je wellicht geen discussies willen voeren.

tdola

'@rahimns
Ik verwacht ook niet 6 nieuwe renners direct, meer dat ik aangaf als het er zoveel zouden zijn, dat dat een hoop zou zijn en de markt dus zeker niet "leeggekocht" wordt.

Gesink gaan ze nu nooit wegdoen, en als Martin door wil, denk ik dat ze die op zeker gaan verlengen als hij zo rijdt als afgelopen seizoen (valpartijen daar gelaten).

kelderfan

'@ghostwriter
Helemaal eens wat betreft Martin en Gesink. Ik zou juist nog een extra knecht erbij nemen. Wat te denken van CCC-renner Simon Geschke. Tom Dumoulin was juist boos, dat bij Sunweb Ten Dam en Geschke weg moesten zonder overleg met hem. Ik denk, dat hij nog gemotiveerder wordt bij zo'n transfer. Als opvolger van Paul Martens natuurlijk.

kelderfan

Wout Van Aert gaat in de TdF zijn kans krijgen in de lastigere ritten. Merijn Zeeman heeft dat ook bevestigd.
Ik blijf het ook jammer vinden, dat Mike Teunissen er niet bij zit. Hij met Wout en Tony Martin waren toch een sterk blok in de vorige aflevering.

kelderfan

'@Sephiroth
In de vorige versie was hij een van de mannen, die er voor zorgde, dat Kruijswijk op het podium is beland. Want In een van de laatste ritten {zonder Martin en Van Aert} reed Mike lange tijd op kop en dan ook nog een stuk bergop.
Martin is een verhaal apart, maar ik had dat Jos van Emden niet zien doen.

S. Morgenstern

Dan heb je de Giro dat Kruijswijk in het roze reed heel wat ritten overgeslagen. Of recenter: de Tirreno van vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Als ik dan toch een naam moet noemen als versterking voor volgend seizoen, dan zou ik voor Ben Hermans gaan.

Glorious

Bevin en Oomen lijken me top versterkingen voor de mooie ploeg Jumbo. Misschien Dekker..

$kedel

Sowieso Dekker zou ik zeggen... Maar renners als Oomen en Haig zullen denk ik ook wel voor eigen kansen willen rijden en dat is bij Jumbo toch wat lastiger met de sterke klimselectie.

1 2 ... 134 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.