Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 135 ... 396 397
Robert

Dekker is inderdaad interessant. Ook omdat hij neoprof is.

Er staan rond de 15 renners onder contract voor 2021. Belangrijkste renners om te verlengen zijn de Plus en Martin. Dacht dat Martin nog geen keuze heeft gemaakt over doorgaan.

Verder ben ik benieuwd hoe Bennet het gaat doen als kopman in de giro. Komt hij in de top 5 of is hij uiteindelijk een renner voor rond de 10e plaats.

Mede afhankelijk van bovenstaande komen renners als Oomen, Politt, Naesen en Bevin in beeld.

Renners die stoppen zijn sowieso Martens en Wynants. Leezer had rugklachten, weet niet hoe chronisch dat is.

Denk dat ze de kern bij elkaar houden en 3 tot 5 renners gaan aantrekken.

Yeez

Geen idee hoe het met leezer zijn rugklachten is? Dat is een goede!

Witte Trui

Ik heb geen idee hoe mensen er telkens bij komen om afscheid te nemen van een renner als Gesink. Nog minder snap ik het dat je Tony Martin niet zou willen houden. Zijn collega's zijn lyrisch over hem. In de huidige situatie is het voor TJV volgens mij vooral goed mogelijk om de jonge talenten vroegtijdig zekerheid te kunnen bieden en daarmee wellicht eerder binnen te kunnen halen.

De grote vissen hebben ze volgens mij - met de huidige kopmannen - niet zoveel behoefte aan. Hoe aantrekkelijk namens als Oomen en Naesen ook zijn, die verdringen de overige kopmannen denk ik teveel. Politt en Haig zouden fantastisch zijn, maar concurreren met Teunissen en de Plus. Dan hou ik die liever.

Met het wegvallen van Wijnants, Martens en wellicht Leezer is er volgens mij wel behoefte aan een ervaren voorjaarsrenner/all rounder.

TLJCAMPS

Sebastian Langeveld?

AWestie

Tony Martin in deze transfer/contractverlengingen-discussie is niet echt waardevol. Het team is in het openbaar zeer positief over hem (o.a. artikels met Kruijswijk, Heijboer, Zeeman) dus van hun kant lijkt het mij duidelijk. Dan de kant van Martin: die stelt zijn keus nog uit. Of hij blijft fietsen bij TJV hangt dus eerder af van Tony dan van het team.

Poeksel

'@Witte trui: ken je het gezegde 'Don't feed the trolls'?

tdola

Nou jumbo, kom er maar in met nieuwe programma. Kunnen we gaan speculeren over wie waar rijdt.

Nikolai

Gesink en Martin sowieso verlengen, zou ik zeggen. Zijn de beste luxe-knechten die je je maar kunt voorstellen. Roglic, Dumoulin en Kruijswijk hebben echter ook niet het eeuwige leven en daarachter heb je eigenlijk alleen De Plus als 'zekere' opvolger. Foss, Kuss en Vingegaard moeten immers nog maar laten zien dat ook zij voor een klassement kunnen gaan. Zeker als Nederlandse ploeg zijnde, zou het dus helemaal niet zo gek zijn als TJV Oomen zou halen en hem eveneens zou klaarstomen om over een paar jaar de grote drie op te volgen. Volgens mij is daarnaast Stuyven allicht een betere optie om de klassiekerkern mee te versterken dan Naesen, want als ik me niet vergis zijn Naesen en Groenewegen nou niet bepaald vrienden van elkaar. Vraag me af of je die dan in één ploeg moet stoppen. Daarnaast is Stuyven bovendien een betere afmaker/sprinter dan Naesen.

S. Morgenstern

Oomen en Stuyven halen, zonder iemand te laten gaan? Lijkt me onhaalbaar.

Yeez

Type stuyven is sowieso niet nodig. Dumoulin en roglic kunnen nog wel even mee. Laat Oomen lekker voor zichzelf rijden bij Sunweb

kelderfan

'@Yeez
Als je wil meedoen met de grote ploegen, dan moet je niet stilstaan. Derhalve is het halen van een type renner als Sam Oomen en zeker van een type renner als Olivier Naesen/Lampaert van toegevoegde waarde.
@S.Morgenstern
Martens gaat al; dus waarom onhaalbaar?

S. Morgenstern

Martens met zijn dubbele kopmannen salaris?

kelderfan

Oh, ja
Paul Martens is onderbetaald. Wat dat betreft kun je goedkoper Pfingsten en Leezer laten gaan?

Yeez

'@kelderfan ze zijn al een grote ploeg. Een grote ploeg moet nu eenmaal knechten hebben en kan niet alleen maar kopmannen hebben, maar dat heb ik al vaker verteld

S. Morgenstern

Potentiële vertrekkers vinden die veel ruimte scheppen voor het halen van interessante renners gaat je inderdaad niet lukken. Daarom dus onhaalbaar..

kelderfan

'@Yeez
Als je 't over de klimploeg hebt ja, maar de Vlaamse kern kan best nog sterker worden gemaakt met genoemde renners, want als je nogmaals niets doet, dan loop je weer achter de feiten aan. Merijn Zeeman zegt niet voor niets, dat zij bezig zijn om de ploeg te versterken of sterker te maken.
@S.Morgenstern
Als je niet verder kijkt, dan sta je stil toch en als zij Dumoulin kunnen halen, waarom dan geen Lampaert/Naesen/Politt halen. Dus onhaalbaar is jouw stokpaardje en heeft niets te maken met de ploeg.

S. Morgenstern

Dumoulin halen schept qua ruimte voor nieuwe renners geen extra mogelijkheden, eerder minder. Geen idee hoe je dat anders kunt zien.

De realiteit (van deze ploeg) is nu eenmaal dat het grootste deel van de selectie al stevig staat. De Plus lijkt me de enige uitdaging qua verlengingen (met bijbehorende salarisverhoging), de rest is minder spannend.

Dat laatste met als gevolg dat de vervanging die je kunt bedenken ook niet heel spannend zal zijn. Kopmannen noemen lijkt me in ieder geval onzinnig, wanneer je ook De Plus wil verlengen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ben benieuwd of Teunissen nog steeds de Giro gaat rijden, dan mist hij z'n favo voorjaarskoersen. Ik denk t wel, Dylan geeft em nodig. Verder hoop ik op Vingegaard en Foss in de Vuelta.

kelderfan

Dat de klimploeg met De Plus er goed voorstaat is een feit; maar Sam Oomen met kaboem zou ik toejuichen.
Maar wat ik belangrijk vind, is dat de Vlaamse kern nog kan worden versterkt. Als je echt wil meedoen in die klassiekers is een sterke renner een goede zaak en zeker haalbaar. Maarten Wynants is nog steeds goed, maar hoe lang nog.

S. Morgenstern

Een sterke renner erbij? Ja, dat is vast haalbaar. De discussie ging alleen over het halen van kopmannen, terwijl de wens er ook al is om De Plus binnen boord te houden en er verder geen renners vertrekken die ruimte zouden scheppen voor zo'n extra kopman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het halen van kopmannen is toch geen punt van discussie en de wens om De Plus te verlengen staat bij mij op 1!
Daarom zie ik eerder een type Lampaert komen om Van Aert bij te staan..

tdola

Een type lampaert, politt erbij zou super zijn, versterking in Vlaamse werk en ook nog sterke knecht.
Maar of t haalbaar is, dat blijft natuurlijk de vraag. Bij gelijkblijvend budget en gelijke markt normaal niet, als de markt inzakt misschien wel mogelijk.
Maar bevin is misschien wat goedkoper en daarom reeeler.

kelderfan

Als je toch goedkoper wil, dan lijkt mij {als CCC stopt} een Nathan van Hooijdonck een betere optie voor 't Vlaamse werk.
Die jongen is 24 en heeft ook een tijdrit in de benen.

S. Morgenstern

Het halen van kopmannen is toch geen punt van discussie

Oomen en Stuyven zijn gewoon kopman bij hun huidige ploeg en de haalbaarheid van die renners was het punt van discussie.

Witte Trui

Voor het Vlaamse voorjaar (nu eigenlijk najaar) zou een ervaren renner als Langeveld ideaal zijn, maar Vandenbergh zou top zijn. Iemand die een zekerheidje is voor de finale, en zich daar volledig kan (zal) wegcijferen voor Van Aert (en hopelijk Teunissen). Er zijn er niet veel van dat niveau, die ook niet ambiëren om (nog) kopman te worden.

Verder is het duidelijk dat het behouden van De Plus van groot belang is. Die kan het kopman- gat achter de grote 3 gaan opvullen met een jaar of 2.

1 2 ... 135 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.