Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 140 ... 396 397
kelderfan

'@rahimns
Ik ben 't met je eens, dat Roosen, Jansen en Teunissen de klassiekers zullen gaan doen. Ook dat Dylan in de Giro wordt gesteund door Pfingsten, Martens en Van Emden. Lijkt mij de meest logische invulling. Alleen mist hij dan wel een echte lead-out.
@tdola
Dat is toch weer verrassend, dat ook Traksel met dat bericht komt. Ik hoop dat 't lukt met Sam Oomen, maar niet dat 't ten koste van Laurens De Plus gaat.

Stoempie

Hoe kan het de meest logische invulling zijn en tegelijk een lead out ontbreejt. Dan is het niet de meest logische invulling.

S. Morgenstern

Wanneer je de klassiekers belangrijker vindt, dan de sterkte van de lead-out van Groenewegen, dan is dat toch de meest logische indeling?

Traksel komt overigens niet ook (?) met een bericht. Hij geeft aan wat hij een goede ploeg zou vinden voor Oomen, verder niets.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja Michiel en de reden is, dat TJV met sterkst mogelijke opstelling naar de klassiekers gaat. De trein Van Aert heet dat in de wandelgangen. Dat betekent dat Dylan in de Giro door @rahimns genoemde trein op 1 km van de meet wordt afgezet en dat wil Dylan ook. Dus wat is voor jou dan niet logisch?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In Valencia had Dylan dit jaar ook een trein zonder Roosen en Teunissen. Het zal in mijn ogen een redelijk alternatief zijn... een ander alternatief is om bv BJ Lindeman aan de selectie voor de klassiekers toe te voegen om zodoende Teunissen of Roosen vrij te spelen voor de sprinttrein maar het zal een lastige keuze zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

BJ Lindeman lijkt mij juist een verzwakking voor de Vlaamse klassiekers en zeker als je Teunissen eruit gaat halen. Dan gaat TJV het niet redden tegenover Deceuninck - Quick Step.
@S.Morgenstern
Ja, dat lijkt mij duidelijk, dat TJV nu voor de klassiekers gaat om nog wat zeges binnen te halen.

S. Morgenstern

Als het je om overwinningen gaat, dan is het logischer om in te zetten op een zo sterk mogelijke ondersteuning van Groenewegen in de Giro.

Wanneer Lindeman overigens geen verzwakking was geweest ten opzichte van Teunissen/Jansen/Roosen, dan was er geen discussie geweest. Het feit dat er niveau verschil bestaat tussen die renners en de alternatieven (of het nu is voor de trein of voor de Vlaamse koersen), maakt dat er keuzes gemaakt moeten worden, elk met hun voor en nadelen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Kijk nu zeg je 't duidelijk, dat aan elk scenario voor en nadelen zijn verbonden.
Maar wat @rahimns aangeeft, dat de trein Valencia ook heeft gewerkt.
Ik kan mij er wel in vinden, als Timo Roosen in bloedvorm meegaat naar de Giro en derhalve de klassiekers in ieder geval worden bemand met Van Aert, Teunissen, Jansen, Wynants, Eenkhoorn en Van der Hoorn met nog .....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is inderdaad de keuze... dus dan zou Leezer of Lindeman de 7e man voor de klassiekers zijn. Alle WT ploegen gaan voor dit soort keuzes staan in die periode zelfs QS zal keuzes moeten maken voor de klassiekers en de ondersteuning die ze hun sprinter voor de Giro/Vuelta meegeven.

Barttej

Groenewegen is duidelijk in Studio Sport. Als de Giro doorgaat krijgt hij Van Emden, Martin en Pfingsten met zich mee. Teunissen en Grøndahl Jansen zullen gewoon de klassiekers rijden.

Le Tour de France

Groenewegen gaat met Martin, Van Emden en Pfingsten naar de Giro meldt hij bij Studio Sport.
In Augustus kiest hij tussen Milaan - San Remo of Polen

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik hoor het idd. Ok, dus geen Martin in de tdf. Wie o wie neemt zijn plaats weer in. Teunissen?

Barttej

Martin gaat gewoon de Tour rijden.

S. Morgenstern

Martin zou een prima oplossing zijn, dan heeft hij tot op een kilometer of drie wereldtop om hem bij te staan. Wel opmerkelijk zo kort na de Tour.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dus Martin ipv Martens... is inderdaad opmerkelijk, maar als 1 renner dat aankan dan is het Tony wel. Maar 2 weken rust is wel heel weinig tussen 2 grote rondes.

Turtlehead

Dikke kans dat Der Tony de Tour niet uitrijdt door een stuurfout of domme val, en dan heeft 'ie weer wat extra rust...
Van Emden en Martin lijken me meer hetzelfde type, dus niet echt sprake van een 'trein', maar dat is dan maar zo.
Om eerlijk te zijn heeft Groenewegen met een luxe trein nou ook niet echt een 100% score gehaald, dus het is het proberen waard.

kelderfan

Er zal eerder sprake zijn van een spreekfout dan een stuurfout, want het is inderdaad wel erg kort op elkaar. Derhalve moet Tony Martin van staal zijn gemaakt.

Turtlehead

'@kelderfan: Nou zijn er best mensen te vinden die denken dat Der Panzerwagen inderdaad van staal is gemaakt, dus dat geeft hoop :)
Laatste week Giro hoeft ie trouwens misschien minder hard te werken, als 'ie eindigt in de bergen.

Yeez

'@turtlehead hahaha, welke sprinter haalt haalt wel een 100 procent score? Hij liep dit jaar 3/5. 1 keer niet in positie in uae en 1 keer nipt van jakobsen verloren door een klein foutje

Turtlehead

'@Yeez: je reageert niet op wat ik precies bedoel. Groenewegen heeft ook mét een sprint-trein op maat lang niet altijd geprofiteerd (en echt wel minder dan je zou mogen verwachten). Daarom lijkt het mij niet zo gek om hem met een aangepaste omlijsting naar de Giro te sturen. Als hij nou Kittel-in-zijn-beste dagen in efficiëncy had geëvenaard met een sprinttrein, zou ik daar anders over gedacht hebben.

Ovrigens was er in jouw voorbeelden, die alleen over dit jaar gaan, juist geen sprake van een volledig ingewerkte sprinttrein.

Yeez

'@turtle de sprinttop is nu veel breder geworden. Daar is groenewegen de snelste van durf ik te zeggen. Die verdiend altijd een trein.

Turtlehead

'@Yeez: Ik wil daar best in meegaan, maar heb proberen aan te geven dat ik het zo wel verdedigbaar vind, omdat je op deze manier Groenewegen óók een acceptabele kans geeft én een goede klassiekerploeg neerzet rond WvA.

ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma ervoor kiest om Groenewegen de optie te geven om na dit jaar naar een andere ploeg te vertrekken. Hij moet ergens naartoe waar ze hem als dé kopman (met een sterke sprinttrein) naar de Tour de France sturen. Zolang hij bij Jumbo-Visma blijft zal Groenewegen (de komende jaren) altijd in de schaduw van de klassementsrenners staan.

Yeez

'@ghostwriter dat denk ik dus ook

kelderfan

'@ghostwriter
Dat lijkt mij de verkeerde conclusie. Topsprinters hebben een beperkte houdbaarheid. Derhalve zie ik {wat hijzelf ook heeft laten vallen} hem in de toekomst de klassiekers doen.
@Yeez
Treinen zijn er niet meer in het moderne wielrennen. Dylan rendeert veel beter met sterke renners. Hij heeft nu met Roosen, Jansen en Teunissen de mannen, die hem moeten afzetten. Derhalve pleitte ik voor nog zo'n type renner.

1 2 ... 140 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.