Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 164 ... 396 397
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu voorspellen wie de Vuelta gaat rijden is bijna onmogelijk...

tdola

Nee hoor, voorspellen niet zo moeilijk.

Of de voorspellingen juist zijn.....dat is de vraag, lol.

kelderfan

Ik las net het verhaal over de gebroeders Yates, die zouden vertrekken naar Trek en Ineos.
Dan mijn stoute voorspelling. Die Jack Haig lijkt mij een prima klimmer om te halen naast Sam Oomen.
Uit het verhaal van Danny van Poppel kun je lezen, dat TJV naar een klimploeg wil groeien.
Eerste stap is Tom Dumoulin. Wat is de volgende stap in dat traject.

Cycling

Hoe volgende stap? Ze hebben toch al een klimploeg.

kelderfan

Stilstaan is achteruitgaan.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Dat TJV naar een volledig klimploeg zou willen is misschien D. v Poppel zijn opvatting?

Ik lees althans niet in het interview dat de ploeg dit letterlijk tegen hem gezegd zou hebben.

Sterker nog:

Uit diverse ontwikkelingen kun je de conclusie trekken dat de ploeg alleen maar meer allround wil worden.

1. De verlenging van Groenewegen en investering in zijn trein (bijv het halen van Martin en inpassen Teunissen en v Aert)
En daarnaast het feit dat Teunissen en van Aert meer ruimte krijgen zelf ook te sprinten wijst erop dat ze echt ook wel een sprintploeg willen blijven.

2. Het halen van Teunissen en v Aert en het feit dat ze D. v Poppel op het Vlaamse werk wilden laten focussen toont aan dat ook het Vlaams klassieke werk een speerpunt voor de ploeg is en zal blijven.

3. Het feit dat de ploeg heeft aangegeven voorafgaand aan het seizoen dat zij meer uit de heuvelklassiekers willen halen, wat werd onderstreept door aanvankelijke opstellingen met daarin Roglic en Dumoulin zou genoeg moeten zeggen over de intenties voor de Waalse en heuvelklassiekers.

En dan natuurlijk nog de klassementsfocus door het halen van een derde speerpunt voor klassementen in etappekoersen in de persoon van Dumoulin.

S. Morgenstern

Het vertrek van de Yates broertjes doet Haig toch alleen maar opschuiven in de hiërarchie van zijn ploeg? Daar wordt hij belangrijker, waar hij bij Jumbo hooguit terecht zou komen in een zelfde soort positie die hij op dit moment heeft.

Los van het ontbreken van de noodzaak (en überhaupt al de mogelijkheid) van Jumbo om een extra klimmer van dat niveau te halen, bestaat er dus geen logisch verband tussen het vertrek van de Yates broers en een grotere beschikbaarheid van Haig. Het tegendeel lijkt eerder het geval.

Rawolf

Bij Michelton rommelt het wat maar het vertrek van de gebroeders Yates lijkt me zeer onlogisch, zouden er enkel op achteruit gaan.

@Wielerfan, het halen van Martin heeft meer gebracht voor de klassementsmannen dan voor Groenewegen. Pfingsten daarintegen is wel een aanwinst voor Groenewegen.

Jumbo is best allround maar toch zou ik wel zeggen dat ze het sprinten minder gaan belichten, eerst met vPoppel en Lobato waren er wel 3 sprinters en nu nog maar 1. Vorig jaar zijn er ook geen sprinters gelinkt aan Jumbo Visma dus ik denk niet dat ze op zoek waren daarvoor.

In het klassieke werk was Jumbo Visma altijd al wel bezig maar vaak zonder veel succes met Vanmarcke en Boom, nu met een wel succesvolle kopman zijn ze daar meer aanwezig.

De Tour winnen staat boven alles voorlopig.

veld

'@RAWOLF, Theunissen en Van Aert zijn betere sprinters dan Van Poppel

Rawolf

Hij heet Teunissen. Dat kan best zijn al heb ik er bij Teunissen m'n twijfels bij. Als ze niet zo worden ingezet is het echter niet relevant'.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Een goed onderbouwd verhaal en ik ben 't op alle drie de punten eens.
Danny van Poppel mag zich achter de oren krabben, want als klassiekerrenner heeft hij meer kansen dan als sprinter. Wat dat betreft had de ploeg het goed gezien.
Alleen zo'n gerucht over de Yatesbroers zegt, dat Ineos niet stil zit met het halen De Plus en mogelijk Yates.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Het rommelt bij Michelton. Trek en Ineos denken dan verder. Bij het halen van Yates heeft Ineos meteen een vervanger voor Froome en Trek denkt met het halen van broer Yates zijn GT-ploeg te versterken.
Derhalve denk ik, dat het verstandig is een kans te pakken en met het halen van Jack Haig heb je gelijk een kopman voor de kleinere 2.UWT-koersen nu Roglic zich meer op de klassiekers gaat richten.
Wat dat betreft mag TJV ook aan Kelderman denken.

S. Morgenstern

Porte eruit, Yates erin.
Froome eruit, Yates erin.
??? eruit, Haig erin.

Wanneer je op de plek van zo'n vraagteken enkel je eigen wens dat zoiets gebeurt in kunt vullen, dan heb je te weinig in handen om hier serieus meerdere posts aan te wijden.

kelderfan

Waarom Porte eruit; want dat is jouw fantasietje. Maar wat dacht je bij jouw ???
Als TJV zich richt op de speerpunten
GT
Klimklassiekers
Vlaamse klassiekers
Sprintteam
Dan kun je Leezer toevoegen aan de teamleiding.

Rawolf

Porte eruit? Mag ik je glazen bol overnemen? :)

Leezer is inderdaad de enige persoon die kan werken met die 4 speerpunten, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Je hebt nu al 11 klimmers op het rooster staan en dan nog een paar mannen die vrij lang op kop kunnen rijden als er een trui verdedigt zou moeten worden zoals Hofstede en Bouwman... hoeveel meer heb je er nodig.

S. Morgenstern

Lijkt mij de meest logische manier voor Trek om budget te creëren voor het halen van Yates. Beetje zoals de 'Oomen naar Jumbo'-geluiden alleen realistisch leken, wanneer De Plus zou vertrekken. Welke andere opties zien jullie voor Trek?

@kelderfan; wat wil je zeggen met je laatste zinnen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik tel er 14 met Bouwman, Hofstede en Leemreize erbij.;)
Roglic, Dumoulin, Kruijwijk, Bennett, Oomen, Kuss, Gesink, Tolhoek, Vingegaard, Foss, Harper, Bouwman, Hofstede en Leemreize voor 2021 wel te verstaan.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Als je van 4 speerpunten uitgaat en de poppetjes erbij zet, dan zie ik Leezer niet bij een van die 4 speerpunten ingedeeld.
Zeg ik 't dan duidelijk genoeg?
Trouwens waarom moet Porte eruit om budget te creëren. Ik zag laatst dat zij er een sponsor erbij hebben.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hofstede is geen klimmer. Bouwman kun je met een beetje goede wil wel opnemen in zo'n rijtje, maar Hofstede heeft nog nooit iets laten zien waardoor je hem als klimmer zou kunnen kwalificeren.

S. Morgenstern

Lijkt mij niet moeilijk om Leezer bij één van die doelstellingen in te delen; een jaar geleden werd hij mede op voorspraak van Roglic zelfs nog toegevoegd aan de Giro-ploeg.

Maar goed, daar kun je blind voor zijn en het stoppen van Leezer zou mij niet verbazen. Wat dat met die vraagtekens en Haig te maken heeft ontgaat me echter volledig. Haig gaat niet komen voor het salaris van een pure knecht uit het laatste deel van de selectie.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb het over nu en niet over 2021... je telt nu al een renner mee waarvan het niet eens zeker is of hij erbij komt. En Bouwman en Hofstede zijn geen klimmers maar dus mannen die wel op kop kunnen rijden als er iets te verdedigen valt. Maar je bevestigt zelf dus alleen maar mijn punt. Nog meer is echt niet nodig.

Rawolf

Vingegaard is meer een puncher vooralsnog en Leemreize moet nog maar zien waar z'n kwaliteiten liggen.

TLJCAMPS

Als je een KOM pakt op de Redoute kan je wel aardig klimmen en heb je een goede punch denk ik.

Rawolf

Gilbert zou ik geen klimmer willen noemen, toch rijd hij aardig de Redoute op.

1 2 ... 164 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.