Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 178 ... 396 397
TLJCAMPS

'- Fiets weggegooid, + daarna de rugnummers weggegooid.
- Renner van Fortuneo geslagen in de Tour
- Reza racistisch bejegend
- Reichenbach van de weg gereden in Tre Valli Varesine

En vast nog wel wat meer...

Wielerfan1987

En dit genoemde rijtje incidenten is alleen nog maar wat in de openbaarheid is geweest.

Dit wetende denk ik niet dat Moscon het type teamplayer is dat goed te sturen en begeleiden is.
Derhalve lijkt hij mij niet bij TJV te passen.

Barttej

Grøndahl Jansen heeft meerdere aanbiedingen op zak van WorldTour-teams, waaronder een van NTT.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Kijk, verbaasd me niets

Cycling

Het zou een slecht teken zijn als JV renners geen aanbiedingen krijgen van andere ploegen. Als topploeg staan je renners in de belangstelling van andere ploegen.

S. Morgenstern

Dat is inderdaad het logische gevolg van de stappen die ze zetten. Daarom dus ook dat het verlengen van die renners al als een stap vooruit kan worden gezien.

Rebellin

Ik geef toe: Moscon is een bad boy en zeker niet onbevlekt. Maar hoe hier een groot talent wordt weggezet als zware crimineel op een fiets vind ik schandalig. Maar weinig van jullie betichtingen zijn bewezen en berusten vaak alleen op geruchten. Geluiden vanuit het peloton geven ook vaak dat het een zeer liefdevolle jongen is met de hart op de juiste plaats.

Dat gezegd hebbende: ik denk dat het een perfecte aanwinst is voor Jumbo Visma. Een echte strijder met een leeuwenhart die op meerdere disciplines uit de voeten kan en ook niet onbelangrijk: niet vies van knechtenwerk.

Soms lijkt het hier uit de reacties wel alsof de gemiddelde Jumbo Visma fan alleen maar van die ideale schoonzonen als Tom Leezer en Timo Roosen wilt zien rondfietsen bij Jumbo Visma. Laat één ding duidelijk zijn: daar ga je nog geen troostprijs mee winnen. Daarvoor moet je bij strijders zijn, zoals Tony Martin en... Gianni Moscon.

S. Morgenstern

Moscon een zeer liefdevolle jongen? Nee, nog een ideale schoonzoon erbij lijkt me teveel van het goede.

Stoempie

Wel frappant dat niemand zijn vermeende racistische opmerkingen kan herhalen

Wielerfan1987

Het gaat mij niet om de racistische uitspraak die hij richting Reza heeft gedaan al kan ik dat vast wel ergens terugvinden als ik daar moeite voor doe.

En nee, ik ben ook niet voor alleen ideale schoonzonen in de ploeg.

Maar er is een verschil tussen een strijder en een problematische renner.

Bij Moscon is het wachten tot er weer een incident is waarmee hij ploeg en sponsors in discrediet brengt.

Terwijl een strijder buiten de strijd op de fiets zich wel kan gedragen getuige mannen als Tony Martin, George Bennett en diverse andere renners.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik Moscon geen steengoede renner vind, ik denk alleen dat je met hem een vrij groot risico neemt op negatieve publiciteit en mogelijke incidenten die de ploeg direct nadeel kunnen opleveren (diskwalificaties bijvoorbeeld etc).
En dat terwijl ee gerust meer goede renners te vinden zijn waarbij die kans op incidenten aanzienlijk kleiner is.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als het 1 keer gebeurt kan je dat punt maken, na meerdere keren kan je toch wel de conclusie trekken dat Moscon niet de slimste is. Hij en het team hebben de meeste aantijgingen ook niet ontkent.

mus van de maasstad

'@michiel de rooij

Dat weet niemand omdat dat volgens mij nooit naar buiten is gekomen. Maar dat het is gebeurd is 100% zeker.

Tik maar in op google

Moscon reza

user26777

Ontkenners blijven er altijd...
Het feit dat hij door zijn ploeg voor zes weken werd geschorst, zijn uitlatingen heeft toegegeven en zijn excuses heeft aangeboden lijkt mij voldoende bewijs.
Kan mij niet voorstellen dat een ploeg als TJV hun handen hier aan gaan branden, hij lijkt mij wel een geschikte kandidaat voor Lefevere.

jvh93

Israel schijnt ook nog op zoek te zijn naar een heel vreemdelingenlegioen aan nieuwe renners, laat hem maar lekker daarheen gaan

Stoempie

Wie ontkent het hier dan Joaquim? Impliceer je dat ik dat doe? Vind het alleen opvallend dat van zo'n zware beschuldiging nergens te herleiden valt wat er dan is gezegd. En we zijn nu een paar jaar verder, maar het is toch algemeen bekend dat je vandaag de dag voor het minste of geringste voor racist wordt uitgemaakt. Los van dit alles vraag ik me af of ze wel behoefte hebben aan zo'n type renner.

Ben iig content met Leemreize.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zes maanden (weken idd) schorsing zal echt niet voor het minste of geringste zijn.

Laatst gewijzigd
Barttej

Moscon is alleen niet voor zes maanden geschorst, wel zes weken voor de opmerking naar Reza . Die schorsing legde Sky trouwens zelf op en dat kwam de ploeg goed uit omdat precies goed viel in zijn rustperiode.

Stoempie

Ach, als je als blanke presentator van een te leiden racisme debat als racist wordt weggezet omdat je het vreemd vindt dat je tegenwoordig wit ipv blank wordt genoemd, zegt dat heel veel over het huidige tijdsgewricht. Maar goed, we zullen er niet achter komen mbt Moscon.

Fanny

Zal drukker worden hier op het forum met TJV fans als de vrouwenploeg van TJV volgend jaar van start gaat met hopelijk de toppers Vos en Van Vleuten ipv Van de Breggen en Blaak.
Mooi initiatief en slim van sponsor Van Eerd.

S. Morgenstern

Moscon heeft inderdaad vast net niet de meest politie correcte term richting Reza gebezigd. Die laatste maakt er tenslotte een gewoonte van om van het minste of geringste een punt te maken en heeft ook een waslijst aan renners beschuldigd van rascisme.

ghostwriter

Prachtig dat Jumbo-Visma straks ook een WTW heeft. Dat is de logische en mooie volgende stap en nogmaals een reden om Plugge enorm dankbaar te zijn voor het fenomenale werk wat hij heeft verricht sinds de Rabobank zijn handen van de ploeg trok. Hopelijk kunnen ze Van Vleuten en Vos aantrekken en koppelen aan een grote groep van jonge (Nederlandse) talenten die van deze twee wereldtoppers kunnen leren.

Stoempie

Gossie Morgenstern. Je sarcasme modus aangezet?

S. Morgenstern

Dat is soms het enige antwoord op stompzinnigheid.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Wat ben je toch een misselijkmakend arrogant ventje

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'Ze' moeten niet van die sneeuwvlokjes zijn natuurlijk, maar ondertussen zelf niets kunnen hebben. Hou het dan gewoon lekker bij het klagen over het feit dat het hier nergens over gaat.

1 2 ... 178 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.