Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 188 ... 396 397
tdola

'@rahimns
Bij die 11 klimmers noem je dan nog niet eens bouwman en vingegaard wat Toch iig semi klimmers zijn. 11-13 voor bergop voldoende idd, evt versterking/nieuwe renners verwachten we dan als vlakke/sprintaantrekker/algemene op kop rijd knecht.

Yeez

'@kelderfan en dan zijn de “tegenargumenten” op en beginnen we ergens anders over. Al mag je natuurlijk zeggen wat je zeggen wilt hoor!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola klopt... dat versterkt eigenlijk mijn argument alleem maar dat in de verhouding van type renners op dit moment niets mis is als je ook serieus je sprinters en klassieke renners wilt bedienen.

kelderfan

AG2R La Mondiale begint ook al met autosponsor. Hoe zit dat met TJV waarbij ook een autobedrijf is genoemd.

S. Morgenstern

Ik denk dat ze qua klimmers in de selectie inderdaad ruim genoeg zitten. De orginele planning bevatte volgens mij nergens knelpunten wat dat betreft. Wellicht was er zelfs eerder een gebrek aan ruimte (zo hadden enkele jonge klimmers dit jaar normaal gesproken geen grote ronde gereden).

Mocht er iets missen in de selectie, dan is dat wat mij betreft eerder een allrounder die op cruciale momenten onderweg iets recht kan zetten of iets kan forceren. Bijvoorbeeld iemand die na een afdaling van een klim waar ze tempo hebben gemaakt direct hard door kan trekken in de vallei (of daar dus een scheve situatie snel recht kan trekken).

Op zich hebben ze in de middenveld nu prima knechten (Bouwman, Hofstede en misschien nog Martens), maar dat zijn geen renners waarvan andere ploegen echt zenuwachtig worden wanneer ze de kop pakken op een tussenstuk. Renners als Van Aert, Martin en Teunissen zijn dat natuurlijk wel, maar die gaan niet in alle ritten lang genoeg mee voor dat werk (Van Aert mogelijk straks wel trouwens). Bij de klimmers zitten verder veel 'kleine' motoren (Bennett, Kuss, Tolhoek, Vingegaard en ik denk ook Harper zijn allemaal lichtgewichten op het vlakke). De Plus, Gesink en Foss zijn wel van dat type, maar die wil je vooral in het geval van die eerste (en dat geldt straks ook voor Oomen) liever later inzetten.

Powless vond ik bij uitstek zo'n renner die ik bedoel. Foss was wat dat betreft een heel goed alternatief, maar ik zou voor een versterking vooral uitkijken naar nog zo'n renner (ze hadden Powless niet voor niets graag behouden). Bevin zou zo'n renner kunnen zijn. Mits het mogelijk is uiteraard. Dus wellicht ten kosten van het vertrek van één Vlaamse renner (behalve als dat Jansen zou zijn) en anders in plaats van Martens, Lindeman en/of Leezer (als dat genoeg is voor zo'n type renner).

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan jv heeft mercedes als autosponsor en jumbo en visma als hoofdsponsoren. Dat is goed geregeld toch?

tdola

Bevin zou idd super zijn. Kan hard op kop voor sprinter/op het vlakke maar ook wat betekenen voor kopmannen in gt. En kan zelf ook nog goed aankomen.

Maar prijs zal dat ook wel enigszins naar zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Leemreize zou trouwens ook wel zo'n type kunnen zijn.

tdola

Volgens mij is die echt meer klimmer en niet zozeer hardrijder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola hij schijnt dus goed te kunnen klimmen en een flinke motor te hebben. Dus juist ideaal om dat te doen wat Morgenstern aangeeft... iets recht kunnen zetten na een klim of juist even hard doortrekken in een vallei na een afdaling.

S. Morgenstern

Hij is volgens de gegevens op PCS ook 1.90m lang, dus gezien zijn klimvermogen moet er dan haast wel een grote motor in liggen.

$kedel

"(Bennett, Kuss, Tolhoek, Vingegaard en ik denk ook Harper zijn allemaal lichtgewichten op het vlakke). De Plus, Gesink en Foss zijn wel van dat type, maar die wil je vooral in het geval van die eerste (en dat geldt straks ook voor Oomen) liever later inzetten."

Dan zou ik Harper ook eerder bij dat rijtje hardrijders de Plus, Gesink en Foss plaatsen.

TLJCAMPS

George Bennett, the best of the rest zullen we maar zeggen...

Stoempie

Super George!

S. Morgenstern

'@$kedel; wat ik tot nu toe van hem heb gezien, leek het me meer een pure klimmer, dan een 'tijdrijdende' klimmer.

$kedel

De operatie heeft Bennet dus geen windeieren gelegd.
Daar gaan ze nog veel aan hebben als luxe-knecht bergop.

@S. Morgenstern
Hij heeft al wel aardige tijdritten gereden en is ook niet echt een pocket-klimmer.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett was top! Goed om te zien en benieuwd of hij last had van steken.

Kuss zichzelf behoorlijk tegengekomen op dat steile stuk op een kilometer of vier. Zonde, maar als 5/6 klimmer van een selectie mag je nog wat wisselvalliger zijn.

Prima afgezet ook door de ploeg.

S. Morgenstern

Die aardige tijdritten vallen toch wel mee? Die achtste plek in het begin van het jaar was bijvoorbeeld in een tijdrit voor de klassementsrenners. Ik moet het wat dat betreft nog zien bij hem. Qua klimmen vond ik hem dan weer veel meer als een pocket-klimmer ogen dan ik had verwacht; zat qua bouw vrij dicht bij Bennett en Kuss.

Laatst gewijzigd
$kedel

Er is zeker ruimte voor verbetering maar zijn tijdritten en algehele constantheid maken hem voor mij wel meer dan een pure klimmer.

Yeez

Harper is wel gehaald als klimmer met een degelijke tijdrit

Barttej

Kuss zichzelf behoorlijk tegengekomen op dat steile stuk op een kilometer of vier. Zonde, maar als 5/6 klimmer van een selectie mag je nog wat wisselvalliger zijn.
Kuss heeft dat altijd wel. Kan in een korte tijd enorm veel vermogen leveren, ideaal voor je ploeg. Kuss is daarmee van superwaarde voor zijn kopmannen.

kelderfan

Ik heb 't niet gezien; maar die George Bennett lijkt dik in orde, als je mannen als Porte, Chavez en Carapaz achter je kunt houden. Die Remco is van horse categorie. Dan lijkt 't mij niet verkeerd om die nieuwe Belgische ontdekking maar snel te halen.
@Barttej
Dat zie je helemaal goed. Sep Kuss heeft nu eenmaal wedstrijdritme nodig om goed te worden. Als klimmer komt hij na de grote drie en George Bennett.

S. Morgenstern

Dat klopt inderdaad, en op betere dagen kan hij het dan nog langer doortrekken. Voor de rol die hij nu heeft is dat uitstekend. Ergens heb ik echter toch ook het idee dat er uiteindelijk een klimmer in hem schuilt die drie weken lang mee kan met de beste tien klimmers. En dan vallen dit soort dagen wat tegen, maar dat zegt misschien vooral wat over die verwachting.

Stoempie

Ja, Kuss is idd een bewezen diesel. Al kan dat met de jaren natuurlijk veranderen. Die jongen heeft zoveel potentie. En Bennet. Ik denk echt dat als de pijn weg is en blijft, hij echt hele mooie dingen kan laten zien. Met een Oomen net achter de grote drie. En dan moeten ze eigenlijk ook kansen krijgen als (mede) kopman in een grote ronde.

S. Morgenstern

Volgend jaar krijgt hij die kans als kopman in de Giro, die hij normaal dit jaar zou hebben gehad.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 188 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.