Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 189 ... 396 397
jvh93

Morgenstern, ik denk dat dat nog niet eens een uitgemaakte zaak is. Wellicht kiest Kruijswijk er volgend jaar wel voor om de Giro te rijden, of Dumoulin in combinatie met de Olympische Spelen. Denk dat het nog niet zo zeker is dat ze volgend jaar weer met de drie grote kopmannen naar de Tour zullen gaan, mits alles weer "normaal" is

S. Morgenstern

Dat kan inderdaad, dan wordt het dus mede kopman.

Laatst gewijzigd
Wheely

Is Bennett sowieso niet altijd wel goed in de hitte?

tdola

'@jvh93
Bennett heeft zelf aangegeven in 2021 als kopman (of wellicht mede kopman) de giro te rijden al een aantal weken geleden.
Daar is uitspraak van Morgenstern op gebaseerd lijkt me.

Al weet je het met planningen natuurlijk nooit......

jvh93

Bennett kan zelf nog zoveel reopen en willen, maar als deze tour niet loopt zoals gehoopt en ze besluiten toch weer enigszins te spreiden met de kopmannen heeft Bennett niet zoveel te willen.

Ik vind het wel een interessante discussie trouwens hoe de kopmannen en beste renners het beste te verdelen volgend jaar. En dan reken ik de belangrijke ondersteuning zoals Martin, Gesink, Jansen etc. even niet mee aangezien die zich aan kunnen passen aan wat de ploeg wilt

Roglic (Tour-Vuelta? of zal Roglic ook voor de OS willen gaan??)
Dumoulin (denk dat Dumoulin voor de OS zal gaan, dus is de Tour dan wel zo handig om als doel erbij te hebben? wellicht Giro als hoofddoel, tour als voorbereiding op de OS en als knecht voor Roglic/Kruijswijk??)
Kruijswijk (Tour-Vuelta?)
Bennett
Oomen??
Groenewegen (waar zullen de meeste sprintkansen zijn??)
Van Aert (aangezien hij de klassiekers rijd is de tour het meest waarschijnlijk)
Teunissen (enigszins hetzelfde als Van Aert eigenlijk, maar wellicht in zijn ondersteunende rol iets minder belangrijk)

Wheely

'@jvh93
Veel zal afhangen van hoe de huidige opstelling in de Tour uitpakt. Ik zie dat eigenlijk als een experiment. Wie weet is het helemaal niet nodig om al je kopmannen in 1 ronde uit te spelen en boek je wel veel meer succes als je de boel spreidt.

Roglič en Kruijswijk moeten beiden in ieder geval nog een keer revenge nemen in de Giro en Dumoulin moet dat doen in de Vuelta. Ze kunnen daarbij ook nooit alledrie de Tour tegelijk winnen dus laat ze maar rouleren.

Wheely

T

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett heeft die afspraak gemaakt met de ploegleiding (in feite een soort verlenging van de plannen die ze afgelopen winter hadden afgestemd), dus dat is meer dan 'roepen en 'willen'. Uiteraard goed mogelijk dat er uiteindelijk weer iets tussendoor komt fietsen, maar dat is nu (en ook als bijvoorbeeld Kruijswijk of Dumoulin ook voor de Giro gaat) niet aan de orde.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Ik denk dat als je met 2 vd 3 kopmannen (dumoulin/kruijswijk/roglic) en 2 vd 3 goede klimmers (bennet/kuss/oomen) naar de tour gaat aangevuld met v aert + 3 hardrijders je meer dan voldoende kwaliteit hebt om voor de eindzege te strijden

kelderfan

'@S.Morgenstern
Die CF Hagen stond kennelijk wel op 't lijstje van JV. Of is die bron onbetrouwbaar.
Dan blijft nog over die Harm Vanhoucke; die kennelijk ook door Bora wordt begeerd.

S. Morgenstern

Welke bron? Een link is altijd wel handig als je iets meldt, of op zijn minst de naam van de website.

Vanhoucke is nu inderdaad de enige overgebleven optie..

kelderfan

WF was de bron Carl Frederik Hagen @Yeez

tdola

'@kelderfan
Ga er maar niet vanuit dat er nog klimmende versterking komt, die 11-13 renners voor klimwerk lijkt wel voldoende.
Eerder versterking voor vlakke/klassiekers/kopwerk/knechten.

Of die buitenkans.....LOL

kelderfan

'@tdola
Als TJV die Carl Frederik Hagen volgde; dan lijkt 't mij toch logisch dat zij met nog zo'n type renner bezig zijn.

S. Morgenstern

Was het dan niet logischer geweest eerst hem naar zijn bron te vragen?! Hier kunnen we nu toch helemaal niets mee?

Wat betreft het 'bezig zijn met nog zo'n type renner' lijkt eventuele interesse in Hagen, me trouwens uitstekend te koppelen aan de eventuele interesse in Bevin. Niet als in 'daar willen ze er dus twee van halen', maar in de zin van 'ze zoeken mogelijk één hele goede renner voor het middenveld'.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wout Van Aert gaat voor een topuitslag in de Strade; de wegen zijn stoffig en de grindpaden hebben door autoverkeer te leiden gehad en daardoor zijn er ook meer gaten in de weg.
Dat is een voordeel voor de crossers en met name Van der Poel is een van de grote favorieten.
Jammer dat hij Mike Teunissen in deze moet missen. bron: HLN

Laatst gewijzigd
tdola

Leemreize rijdt geen tour de l'avenir, want die gaat niet door......

TLJCAMPS

'@Kelderfan

Hoe kom je er toch de hele tijd bij dat Vanhoucke gevolgd wordt? Of maak je dat alleen maar op uit de dingen die je hier leest...

kelderfan

'@TijmenCamps
Er is hier gesteld, dat TJV bezig was een jonge WT-renner te halen. @Yeez weet ook te melden, dat TJV met CF Hagen bezig was. Daaruit mag je toch concluderen, dat TJV nog zo'n type renner zoekt. Als je dan het lijstje met jonge klimmers afzoekt dan is die Harm Vanhoucke een optie. Die optie wordt ook aan Bora gekoppeld. Bora was ook bezig met Dekker lees ik.
Dan is 't toch niet zo moeilijk om bij dat talent uit te komen. En waarom de hele tijd?

kelderfan

Trouwens die Hagen en Vanhoucke heb ik geponeerd als mogelijke versterkingen.

S. Morgenstern

Die sprong naar 'jonge klimmers' maak je op basis van welke gegevens? De Plus gaat weg en daarvoor halen ze Oomen, Vingegaard is verlengd en Leemreize is gehaald als jonge klimmer. Ik denk niet dat de kans groot is dat ze nu bezig zijn met nog een jonge klimmer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Op basis van de interesse in klimmer CF Hagen. Lijkt mij toch duidelijk. Misschien heb je gelijk, maar waarom dan de interesse in CF Hagen?

S. Morgenstern

Hagen is 28. Als er al interesse was (kan zelf geen bron vinden), dan is dat in dit geval dus in een hele degelijke klimknecht geweest. Waarbij het tijdstip van die interesse en de mate van interesse ook volledig gissen is. Weinig basis voor een aanname dat ze nog op zoek zijn naar een jonge klimmer.

TLJCAMPS

Maar dat ze Carl Fredrik Hagen hebben benaderd, wie zegt dan dat ze ook Vanhoucke willen? Volgens mij wil jij gewoon graag dat Vanhoucke komt en zet daarvoor alle andere dingen opzij.

TLJCAMPS

Voor zover ik weet is er geen interesse in Vanhoucke.

1 2 ... 189 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.