Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 190 ... 396 397
S. Morgenstern

Bora had interesse in Vanhoucke, Teuns en Dekker. Jumbo heeft Dekker gehaald. Jumbo is op een Waalse site per ongelijk in een artikel over Teuns terecht gekomen en kelderfan heeft hem genoemd. Net als Vanhoucke, dus dan kan het niet anders dan dat ze ook die laatste willen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Wat, dus omdat Bora interesse had in deze drie heeft TJV ook automatisch interesse? Ik snap hier echt helemaal niks meer van;)

S. Morgenstern

Het konijnenhol gaat nog dieper hoor, schijnt ook nog iets te zijn met de expansie van Jumbo in België.

TLJCAMPS

Oh hahahahahaha lol, ik snap je nu. Sorry...

TLJCAMPS

Cervélo komt uit Canada, dus Micheal Woods is ook een gerucht. Adam de Vos heb ik ook gehoord in de wandelgangen.

Leendert82

Waarom zijn we zo geobsedeerd over een eventuele transfer waar er nog geen enkele aanduiding voor is. Als iemand met een paar suggesties komt met gewenste versterkingen is dat prima. Maar om er nou al meer dan een maand over door te praten is wat overdreven.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn... Maar is ook niet nodig.

Mijn 2 centen.. Ik zie Jumbo-Visma ook graag versterken met nog een renner evan een hardrijder die ook redelijk goed bergop mee kan als een Bevin. Maar ik heb nog liever dan een Bouwman die rol kan oppakken en dit jaar of volgend jaar echt grote stappen zit. Voor mij mag er ook nog een jonge renner als Kooij of Boven erbij doen. Leeftijd speelt bij minder een rol met de nieuwe regel dat WT renners nog mee mogen doen met de Academy.

S. Morgenstern

Die regel is toch eerder een manier om een overstap niet te vroeg te hoeven te maken? Je kunt nu tenslotte belofte blijven en toch alvast aan het rijden met de WT-ploeg wennen.

Andersom is het voordeel volgens mij veel minder aanwezig, behalve voor renners die ze ook eens voor eigen kans willen laten rijden (zoals Eenkhoorn). De rest van het jaar rijden die echter gewoon een WT-programma en daar moet zo'n renner dan wel aan toe zijn.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Sunweb hevelt toch al enkele jaren meerdere jonge gasten uit hun beloften ploeg over naar de WT ploeg? Ik heb geen goed zicht op hun ontwikkeling de laatste jaren. Iemand anders wel?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je heel logisch redeneert en kijkt naar wat er nog zou moeten verlengen dan lijkt de komst op nog een klimmer niet heel waarschijnlijk. Als 1 van de mannen weg zou gaan ligt een meer klassiek onderlegde renner meer voor de hand. Of de ploeg zou nog meer in de breedte willen groeien maar dat zou me ook verbazen. Ik denk dat we meer moeten zoeken in de groep van hardrijders, heuvel of klassieke renners.

S. Morgenstern

Hirschi stond er meteen. De rest is denk nog te recent om veel over te zeggen. Ik zie bij veel renners waarvan ik wel een redelijk beeld heb over hun ontwikkeling de laatste jaren, dat ze bij andere ploegen vandaan komen. Wellicht eens vragen in het topic over Sunweb?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vergeet niet dat die jongen bij Sunweb in het development team al wat ouder zijn. De academy heeft dit opstapjaar alleen maar eerste jaars belofte gehaald en dus zijn die jongens relatief jong of komen bv van het mountainbiken met weinig wegervaring. Denk echt dat het nooit de bedoeling was om al na dit jaar een renner een overstap te laten maken alleen ging de ontwikkeling van Gijs blijkbaar met reuzensprongen. Ik denk dat de rest gewoon echt nog even nodig heeft.

S. Morgenstern

De jongste overgehevelde renner bij Sunweb na Hirschi (zelf 21), is Salmon met 22 jaar. De namen die hier genoemd worden bij Jumbo zijn 18 jaar.

Stoempie

Thanks mannen. Ik zal es in Sunweb duiken.

Glorious

https://www.telegraaf.nl/sport/793158313/jumbo-visma-vliegt-in-allerijl-arts-in-voor-coronatests

S. Morgenstern

Beide het logische gevolg van de ontwikkeling die ze doormaken, de gelimiteerde ruimte die er is om door te groeien (qua kopmanschap en/of financieel) en de kansen die zich op andere plekken presenteren. Ik vind het zelf in het geval van Jansen ook jammer, maar gun hem tevens een mooie uitdaging in een nieuwe ploeg.

Ik ben benieuwd hoe ze het opvangen. Ik denk niet dat het net als met Oomen zo naadloos gaat lukken. Wellicht dat de renner voor Groenewegen ook in het voorjaar uit de voeten kan of dat er bij die andere twee iemand zit die daar als goede knecht opgesteld kan worden.

Lijkt me in ieder geval sterk dat ze het vertrek van Jansen en Van der Hoorn op willen vangen met Dekker en nog een jonge renner. Er zal waarschijnlijk wel iemand tussen zitten die goed uit de voeten kan in Vlaanderen, anders zouden ze een steengoede knecht als Van der Hoorn (dat was hij vorig jaar zeker) waarschijnlijk niet in de wachtkamer zetten.

Verder sowieso positief dat Martin nog een jaar door gaat, ze Eenkhoorn en Roosen hebben kunnen verlengen en door kunnen selecteren aan de onderkant van de selectie (hoewel jammer voor die mannen zelf).

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oké.. over een week of twee dus opeens mijn gedachten in tweevoud (1x met drie alinea's en 1x hetzelfde verhaal in vier alinea's).

wieler4live

Nou mesen kom er maar in 3 nog onbekende namen voor 2021 een sprint aantrekker een jong talent en nog een 3e naam
-Mezgec
-Bevin 😂
-Affini?

S. Morgenstern

Affini zou een optie zijn voor de laatste plek, dus die sowieso niet.

Mezgec zou ik een hele goede optie vinden; kan voor alle kopmannen iets toevoegen. Bevin blijft ook een goede optie.

Laatst gewijzigd
jvh93

Wat een bom aan informatie over het team vanmorgen in het stuk van Youri. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje geschokt door het vertrek van Jansen, die had ik niet helemaal aan zien komen. Hoop dat ze daar een goede vervanger voor terug kunnen halen. Daarnaast vind ik het ook enorm jammer dat ze Leezer niet verlengen, was toch altijd een zeer gewaardeerde koerskapitein maar verwacht dat hij nu gaat stoppen (of Mathieu moet hem er nog graag bij willen hebben). Vd Hoorn en Lindeman valt wel iets voor te zeggen, al is Lindeman altijd een hele goede knecht geweest in mijn ogen.

TLJCAMPS

Bevin komt niet...

S. Morgenstern

Bevin gaat naar X volgens X bedoel je? Of roep je maar wat?

TLJCAMPS

Nee, ik roep niet maar wat. Youri had hem sowieso anders ook vast wel opgenomen in zijn top-10 he.

Matxin

Die top 10 is pure speculatie/wishfull thinking en niet gebaseerd op enige lopende geruchten.
Dus je roept inderdaad maar wat.

S. Morgenstern

Die tien opties gaan over de laatste plek, die ze in willen vullen met een jonge renner voor de klassiekers (of Van der Hoorn). Bevin past daar sowieso niet bij.

De drie andere renners die gehaald zijn worden niet genoemd en zijn waarschijnlijk ook nog niet allemaal bekend bij de redactie.

TLJCAMPS

'@Matxin

Ja dan geloof je het toch niet. Lijkt me alleen zonde als je hier pagina's gaat besteden over iemand die helemaal niet komt, maar ja dat is jouw probleem.

1 2 ... 190 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.