Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 204 ... 396 397
Stoempie

Ik kan me de zaak Niels Kokmeijer herinneren. Werd door een Spartaan doormidden geschopt. Carrière voorbij. Híj stapte naar de rechter De rechter oordeelde dat er van opzet sprake was en gaf een geldboete.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik kan mij die zaak ook nog goed herinneren, Bouaouzan werd vervolgd voor zware mishandeling na zijn horrortackle en werd uiteindelijk wel degelijk veroordeeld tot 6 maanden voorwaardelijk. Die zaak heeft nog tot de Hoge Raad gelopen. Uiteindelijk heeft Kokmeier via een civiele procedure wel een schadevergoeding gekregen. Maar ook die zaak liet zien hoe moeilijk het is om na zwaar letsel opgelopen tijdens het uitoefenen van profsport tot een veroordeling te komen.

peerduell

abc

jvh93

Toch met een naar gevoel wakker geworden vanmorgen na de crash van gisteren. Natuurlijk zat Groenewegen fout, maar op zo'n hoge snelheid is zo'n foutje in een split second gemaakt. Ook ik ben weleens gevallen met de fiets (op een veel lager tempo) en dat gebeurt al in een split second voordat je er uberhaupt erg in hebt dat je gaat vallen of te scherp/wijd instuurt. Ik denk dat Dylan uberhaupt ook niet weet wat er gebeurd is, maar dat van lijnen uitwijken in sprints gebeurd bijna bij iedere sprint en loopt nu verkeerd af met grote gevolgen voor alle betrokkenen.

Het is te hopen dat Fabio dit overleefd, maar ik zie hem na zo'n zware val niet heel snel meer op de fiets stappen. Laat staan sprinten. En dan heb je ook Dylan nog, zal hij ooit weer normaal kunnen sprinten, of blijft dit in zijn hoofd zitten. Hij wordt, denk ik door de ploeg, nu slim van Social Media af gehouden aangezien hij daar een behoorlijke bak stront over zich heen krijgt en hij was al niet de meest geliefde in het peloton. Maar mentaal kan hem dit ook zwaar de das om doen. Ik vrees ervoor dat we gisteren de 2 beste Nederlandse sprinters van het moment verloren hebben, al is het te hopen dat het met alle betrokken "goed" komt naar omstandigheden (ook met de fotograaf op de finishlijn). In zo'n zaak als deze heb je enkel verliezers

MichielH

Nieuwe pagina

Koosr1946

Mensen die deze actie nog goed praten hebben waarschijnlijk een hele donkere zonnebril op.

Voor mij was het puur met voorbedachte rade dat hi het deed en dan in een onbeduidend ritje.

Eigenlijk schandalig dat er nog over gediscusseerd word.

Voor mij is het heel duidelijk: SCHORSEN

S. Morgenstern

Zou het al in de teambus besproken zijn denk je? Of heeft hij het plannetje stiekem zelf op de wc uitgedacht? Heeft een handlanger de hekken vervolgens toen niemand keek gesaboteerd?

...

Stoempie

Koos in het huis. Negatief equivalent van Matxin en co. Niemand praat de actie van Groenewegen goed. Wat is dat toch een achterlijke vorm van discussiëren.

Lefevre die Groenewegen in het gevang wil. Evenepoel pleit voor levenslange opsluiting. Ik vind die grote bekken hier en daar, alle begrip voor emoties btw, nogal stuitend.

Barttej

Als je het zo stuitend vind hoef je ook niet de reactie van Evenepoel erbij te halen. Heeft even zijn emoties laten gaan en daarna weggehaald. Weinig mis mee net zoals de reacties van de rest van de ploeg van Jakobsen, buiten Lefevere dan. Alleen dat is iedereen wel gewoon van hem.

Laatst gewijzigd
Koosr1946

misschien nog wat meer suplementen geven zodat het brein zijn werk ook goed kan doen.

Je zag toch duidelijk dat hij het met voorbedachte rade deed, maar dat zullen de die-hards wel niet willen zien

Voor mij was het een pure moord aanslag en dat ik ook gezegd als een andere ploeg het had gedaan.

Er moet een onderzoek komen buiten het wielrennen om.

Als TJV hier niets aan doet en dat zal wel niet, dan krijg ik er een nog grotere hekel aan

S. Morgenstern

Als een andere ploeg het had gedaan? Je vermoedt dus inderdaad overleg in de bus bij de start? Zullen de instructies van de ploegleider dan voor de verandering eens wel duidelijk zijn geweest?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik zie geen verband met de stuitendheid van reacties icm met de reactie van Evenepoel. Ik vond hem al onsympathiek, dat ix na zijn tweet alleen maar erger geworden

Belkinrabo

als ik heel eerlijk moet zijn gaat jakobsen nog dat kleine gat tussen groenewegen en de hekken tussen in dit was nog erg smal en schrok groenewegen daar van, en met een reflex van de schrik dan steekt die z’n elleboog uit

tdola

Wordt zo moe van mensen als matxin en koosr....

Denk dat we een gevangenis of 100 in Nederland bij moeten bouwen als dit soort personen het voor het zeggen zouden hebben.
Enige nuance is op zijn plaats, en blind om je heen slaan en roeptoeteren is weinig zinvol in deze.

Was t goed wat groenewegen deed: nee
Gebeurt dit vaker en erger: ja en ja
Wil groenewegen jakobsen het ziekenhuis in rijden: natuurlijk niet
Verdient groenewegen een straf/sanctie: ja (heeft ie al met dsq maar zal nog wel wat volgen).
Moet groenewegen ontslagen worden: nee
Treffen parcours bouwers en uci schuld: ja (en gelukkig zeggen meerdere renners en ex renners dit ook, bijv McEwen).

Einde discussie voor nu.
Heel veel beterschap voor jakobsen.

Tred

Goede analyse tdola. Punt.

Glorious

We hopen echt allemaal het beste voor Fabio.

UCI en oragnisaties zijn mede schuldig, 80 km per uur!!!

Laat Dylan eerlijk en oprecht zijn, zijn salaris van september t/m december schenken aan Fabio en familie, oprechte excuses maken en dit jaar niet meer koersen, straf van de ploeg. En er moet op een gegeven moment met elkaar gesproken worden, Dylan wilde nooit dat het zo zou zijn gegaan.

En laat de UCI ook nadenken over sprints!! Ze zijn zelf geen haar beter!

Yeez

He wacht: het is negatief en koos komt weer om de hoek kijken. Heerlijk scoren zo

ghostwriter

Natuurlijk had Groenewegen niet de intentie om Jakobsen in de hekken te rijden maar hij toonde een bewuste roekeloosheid en in een sprint op die snelheid is dat bijna net zo schandelijk. Ik mag hopen dat hij in ieder geval voor de rest van dit jaar wordt geschorst (eerst door de ploeg en vervolgens ook de UCI zodat beide een duidelijk statement maken).

Stoempie

Is het trouwens aan Lefevre om aangifte te doen bij de Poolse politie? Daar gaat Jakobsen toch zelf over?

erik1950

Lefevre stelt zich op als de "koning": van de wielersport. Waar was hij toen Nikki Terpstra Maarten Wijnands een opstoot gaf. Ik dacht dat het in een Binck Bank toer was. Maar laten beide partijen gehoord worden. Dat doet recht aan de situatie. en Fabio een goed herstel.
Erik S

Barttej

Het is Lefervre zijn goed recht om aangifte te doen en dan zal de politierechter in Polen daar wel over oordelen of Groenewegen met opzet in de fout is gegaan. En het voorval tussen Terpstra en Wynants in de BBT is van een hele andere orde en doet tevens niet ter zake in deze kwestie.

Jumbo-Visma heeft excuus aangeboden en nu is het gewoon even afwachten.

kelderfan

Het is goed dat Dylan gereageerd heeft in een tweet.
Hij zat fout in deze en dat weet hij ook wel. Maar het is nu belangrijk dat Fabio hersteld van deze horrorcrash.
De ploeg is nog steeds bezig om alles een plaats te geven.

Stoempie

Hoezo is het zijn goed recht? Mss wil Fabio wel helemaal geen aangifte doen

skylimit

Ik begrijp dat het voor veel fans het moeilijk is om de schuld volledig en alleen bij Groenewegen neer te leggen, maar ben een grote jongen en erken dat. Dit is topsport en helaas gebeurt dit zo nu en dan. Deze actie was verkeerd en te ver
over de schreef. Sprinten op topsnelheid met een grote groep blijft gevaarlijk. Misschien moeten de regels voor een
massasprint nogeens onder de loep genomen worden en daar vanaf nu duidelijk en 1 lijn in trekken m.b.t. sancties/boetes etc.

Verwijten naar organisaties en de UCI zijn mosterd na de maaltijd, die hebben heus wel gekeken naar de veiligheidsrisico's en zullen dat vast nu weer doen. Maar met zulke kamikaze acties is moeilijk rekening te houden.
Dit kan op elke sprintaankomst gebeuren, waarvan de gevolgen bij een eventuele crash lastig zijn in te schatten.
Als de sprinters zich aan de regels houden, gebeurt er niets en hoor je niemand over eventuele onveilige hekken, onveilige aankomst etc.

Rawolf

Wat hebben die dan fout gedaan? Deze finish is door alle instanties goedgekeurt.

Het probleem ligt bij de UCI en CPA dat die zulke aankomsten in dalende lijn goedkeuren. En er moet strictere regelgeving komen wat betreft dranghekken.

1 2 ... 204 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.