Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 203 ... 396 397
SnellePelle

NU.NL

Jakobsen in levensgevaar na vreselijke crash met Groenewegen in Polen

Matxin

'@Yskoud
De standaard fanboys zullen wel weer over je heen vallen, maar je hebt natuurlijk wel volkomen gelijk dat dit einde carriere Groenewegen is. Is het niet door een zeer lange schorsing van de UCI, dan is het wel door gerechtelijke procedures of mentale problemen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat de ploegleiding van Jumbo-Visma heus zichzelf de vraag wel zal stellen of ze Groenewegen niet moeten ontslaan. Ik denk niet dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat de juiste beslissing is om hem te ontslaan maar ik sluit het niet helemaal uit. In ieder geval zullen ze hem geen wedstrijden laten rijden voordat de staf die hij zal krijgen begint.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Wacht eerst eens een onderzoek af. Hele enge mensen in de wereld tegenwoordig die al veroordelen (celstraf, ontslag). En dat gelul over fanboy.

Matxin is een ziekelijk figuur.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Daar nu druk mee te zijn zou in ieder geval twijfelachtig zijn. Momenteel veel belangrijker dingen om mee bezig te zijn.

Stoempie

Standaard fanboys...zucht. kick je er soms op?

Groenewegen zal sowieso door z'n ploeg uit koers gehaald worden. En ik denk voor langere tijd. Mentaal zal Dylan het niet eens aankunnen te koersen denk ik.

Laatst gewijzigd
Matxin

'@S. Morgenstern
Ben je nou serieus of loop je expres de troll uit te hangen? Het zou pas bizar zijn als ze op dit moment niet druk bezig zijn met de toekomst en contractsituatie van Groenewegen en de ploeg als geheel. Op de situatie van Jakobsen kunnen ze geen enkele invloed uitoefenen, dus waarom zouden ze zich daar in godsnaam mee bezig houden? Het enige wat ze kunnen doen, en al gedaan hebben, is hem sterkte wensen.

Wat er vandaag is gebeurd gaat in ieder geval nog wel een paar jaar effect hebben op de ploeg als geheel, dat staat vast.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij schijnt zijn sleutelbeen gebroken te hebben dus verder rijden is sowieso geen optie maar anders had de ploeg dat waarschijnlijk ook wel besloten.

S. Morgenstern

Bezig zijn met de situatie is goed mogelijk. Ik moet zeggen dat ruimte voor iets anders vinden eerlijk gezegd ver te zoeken is en dan sta ik nog mijlen ver bij die situatie vandaan. Alle betrokkenen zullen dat nog veel sterker hebben.

Dat jij ruimte hebt om te trollen is jouw probleem.

kelderfan

Quote: "De UCI, die dit gedrag onaanvaardbaar vindt, heeft de zaak onmiddellijk doorverwezen naar de tuchtcommissie met het verzoek om sancties op te leggen die in verhouding zijn tot de ernst van de feiten."
Het is nu afwachten wat dat gaat betekenen. Ik denk, dat TJV-leiding niet blij zal zijn.
@Michiel De Rooij
Dat is het eerste wat TJV in deze moet doen om de rust terug te brengen; want het slachtoffer wordt in coma gehouden.
Het is te hopen, dat het goed afloopt en dat Dylan zijn lesje heeft geleerd.

Stoempie

Kelderfan. Ik lees de details over de verwondingen van Jakobsen. Gehemelte helemaal kapot, zware hersenbeschadiging. Plus de beelden.

Ik ben stil van binnen, krijg de rillingen, in gedachten afwachten. Bidden en hopen dat het nog enigszins 'goed' mag aflopen.

wolfje

'@matxin, uiteraard zijn ze daar mee bezig. Maar dan wel als een professionele organisatie die ook in zeer zware omstandigheden niet in emotie handelden.

DonnyBrasco

Ik hoop ook wel dat het UCI onderzoek niet alleen tot een straf voor Groenewegen komt. Maar dat ze direct het sprinten in erg afwijkende lijnen verbieden en direct tot DSQ veroordelen in elke race. Ook dat ze eens een andere optie gaan zoeken voor die verschrikkelijke dranghekken die al meerdere renner ernstig verwond hebben. Ook hier weer dat de dranghek waar Jakobsen in terecht kwam losstond heeft het enkel erger gemaakt.

De fout ligt bij Groenewegen zie afwijkende lijn en te wild sprinten waardoor je een collega de dranghekken in duwt, de omstandigheden maakte het nog erger. Er wordt al tijden gepleit door meerdere renners om zulke finishen te verbieden.

doeme80

Jakobsen in het 'beste' geval een Stig Broeckx verhaal.
Groenewegen ook einde carrière.
En metalen dranghekken aan een sprint vervangen door iets 'luchtkasteel' achtig. Dit zijn levensgevaarlijke spitsen.
Er gaat onredelijk veel haat nu naar DG.
Die jongen zit diep genoeg nu. Even allemaal kalm blijven.
Fuck zeg, de LIVE beelden gezien...

skylimit

'@sephiroth de UCI heeft volgens mij duidelijke regels opgesteld voor massasprints en wat wel en niet geoorloofd is.
Verder beslist de wedstrijdjury hierover.

S. Morgenstern

UCI kan ook zelf over gaan tot het schorsen van renners.

Glorious

'- UCI moet weten dat wat Groenewegen deed geen procent erger is dan Sagan, Cavendish, Renshaw. (even snel 3 voorbeelden) En wat was hun straf?

- En een downhill sprint... zo erg en zo gevaarlijk van de organisatie.

- Intensie is van Dylan winnen, meer niet. En hoevaak zien we mensen van hun lijn afwijken? Ik zie iedere koers en overal gebeurd het wel minimaal 1x. dus tientallen voorbeelden per jaar.

We willen allemaal het beste voor Fabio... dat staat buiten alles en laten we hopen op het beste.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Yskoud

Kom je nou echt alleen maar naar dit forum om een beetje onder een anonieme naam domme opmerkingen te komen maken? Alsof je Groenewegen nog eens extra moet straffen terwijl hij denk ik al gestraft is voor z'n hele leven.

Ab Normaal

'@TijmenCamps
Dat zijn mensen die met een dronken kop iemand doodrijden ook. Hoef je die dan ook niet meer te straffen?
Wat Groenewegen deed is onvergeeflijk.
Hij zal het zeker niet opzettelijk gedaan hebben en zeker in het heetst van de strijd. En dat anderen hetzelfde gedaan hebben en het daar relatief goed afliep? Tja, dat is het leven. Zie de dronken chauffeur.
Schorsing voor de rest van dit jaar lijkt mij minimaal op zijn plaats. Daarnaast strafrechtelijk onderzoek.
Laat het maar meteen als voorbeeld gelden voor alle wielrenners.
Dat de finish onverantwoordelijk is mag als verzachtende omstandigheid gelden meer niet.
Dat gezeur van die renners dat ze dit al jaren roepen...
Dan moeten ze met zijn allen weigeren te rijden. Dan os het zo aangepast.
Groenewegen moet een hele dikke douw krijgen. En ja, dat is pech. Net zoals Jakobsen pech heeft.

TLJCAMPS

'@Ab Normaal

Sorry voor de verwarring. Zo bedoelde ik het niet. Excuses.

Ik bedoelde dat iedereen hem nog even moet straffen door nare en haterige berichten te verspreiden. Niet alleen hier maar ook op twitter bijvoorbeeld.

Ook ik ben uiteraard van mening dat hij even uit koers gehaald moet worden...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@TijmenCamps
Dat is dan ook het allerslechtste wat internet ons gebracht heeft. Social Media.
Lekker vanuit je luie stoel, ongenuanceerd en anoniem, zonder de feiten te kennen, mensen aan het kruis nagelen.
Ben ik helemaal met je eens. Dat kan echt niet.

Stoempie

Strafrechtelijk onderzoek zou wmb te ver gaan. Klinkt me ook wat ongenuanceerd in de oren. Wie is daarmee geholpen?

Murcia

Waarom mensen deze valpartij met verkeersovertredingen/ongelukken vergelijken begrijp ik oprecht niet, Ongevallen in de wielersport is iets totaal anders. De enige overeenkomst is dat in beide gevallen de eerste zorg uitgaat naar de slachtoffers en de gevolgen voor hen.
Als het pools OM besluit om een onderzoek in te stellen is dat een zaak waarbij de schuldvraag tijdens een sportevenement vele malen ingewikkelder is dan in het verkeer om die te bewijzen. De commissie van de UCI zal echter op basis van de jurisprudentie in voorgaande gevallen sneller tot een straf op basis van haar eigen tuchtrecht kunnen komen. Het lijkt mij ook zeker dat Jumbo zelf na een intern onderzoek tot strafmaatregelen zal overgaan.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Murcia
Je kunt het met heel veel dingen vergelijken.
Consequenties aanvaarden voor je daden heet dat.
Of dat nu op je werk, in je vrije tijd, tijdens sport of whatever is.
Ik kan het ook vergelijken met iemand die zijn partner betrapt met een ander en dan uit woede iemand molesteert. Ook onbestraft laten?
Als je iets doet wat niet door de beugel kan, en je weet dat, ook al is het in een opwelling en instinctief, dan moet je gestraft worden. En die is meestal naar rato van wat de ander oploopt. Is dat slechts materiële schade, dan zal de straf lager uitvallen dan wanneer er zwaar lichamelijk letsel heeft plaatsgevonden. Dus voor dezelfde actie kunnen verschillende straffen volgen.
En dat is pure pech.

Murcia

'@Ab Normaal
Ik wijs er slechts op dat de juridische praktijk in de wielersport mbt dit soort zaken anders is dan bij verkeersongelukken.
Dat er consequenties zijn van deze valpartij voor Dylan en misschien ook wel de organisatie staat buiten kijf. maar dat naar mijn mening deze zaak zal uitdraaien op een tuchrechtelijke afhandeling door de UCI-commissie en niet via een strafzaak.
Voorlopig kan ik alleen maar hopen dat Fabio er weer bovenop komt en ik wilde op geen enkele wijze de aandacht van het slachtoffer afleiden. De hele santekraam die hierop volgt mag naar ik hoop op een goede wijze worden afgehandeld door de bevoegde autoriteiten.

1 2 ... 203 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.