Vingegaard zal de Vuelta rijden, die het best valt te combineren met de klassiekers. Moeten ze niets aan veranderen. Ik verwacht ook niet dat ze voor die klimmers voor de Vuelta, veel aan het programma gaan veranderen.
Ze zullen verder wel wat gaan schuiven natuurlijk. Martin zullen ze nu minder nood aan hebben, dus dat is een optie voor een tweede plek die vrij komt. Pfingsten en Van Emden voor het vlakke knechtwerk voor De Plus moet ook genoeg zijn. Hofstede en Lindeman lijken me dan de meest voorname kandidaten om mee te schuiven.
Lindeman en Leezer zijn denk de enige zonder andere belangrijke doelen. Lindeman zal wel op de rol staan voor de klassiekers, maar is daar niet onmisbaar. Hofstede rijdt de Vuelta, maar daar kun je denk wel mee schuiven. Harper verwacht ik ook in de !voor)selectie voor Spanje, maar die is volgens mij laat uit Australië gekomen en is daardoor misschien lastiger in te passen. De rest rijdt de klassiekers (het Vlaamse blok natuurlijk en Vingegaard zien ze als toekomstige kopman voor de Ardennen), dus die zijn geen optie.
Groenewegen giro lijkt idd ver weg.
En dan best mogelijk idd Martin eerder naar Vuelta.
Kandidaten dan voor die 2 plekken Harper, leezer, Lindeman, Martens en hofstede.
Meer vrijbuiteren en geen sprint kans dan.
Hopen de plus wel fit, anders is t volgen giro vanuit tjv oogpunt stuk minder interessant .
Nu kan de discussie over poppetjes voor de sprinttrein ook overboord lijkt me. Wat mij betreft stoppen ze daar lekker mee en focussen ze vol op het eendagswerk en de klassementen, dat doen ze goed en is veel leuker.
Talenten als Dekker kunnen dan ook prima klassieke renners worden daar. Lijkt me voor Dylan na wat therapie en aanpassing ook een goede volgende stap.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.