Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 208 ... 396 397
Wheely

'@kelderfan
Ik doelde meer op het Vlaamse werk als aanvulling op Van Aert, voor heuvelklasssiekers is Roglič hun sterkste renner denk ik.

Mijn punt is dat het helemaal niet gek is om te kappen met die sprint ellende na wat er gebeurt is en dat alle renners die daarvoor gehaald zijn prima kunnen functioneren in het voorjaar etc. Inclusief Dylan op termijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik kan me die reactie nu voorstellen, maar ik denk dat daar in de winter al weer heel anders over gedacht wordt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wheely
Mijn reactie was niet voor jou bedoelt. Maar helemaal stoppen met sprinten lijkt mij niet.
Bij Dylan moet de knop om; hij moet niet elke keer winnen. Eens dat hij de kant van 't Vlaamse werk op moet gaan.
Het is wel zo, dat jjuist in 't Vlaamse werk veel wordt gekwakt om als 1e. de verschillende klimmetjes te doen.
Dat de focus meer op het grote rondenwerk met klassementsmannen gaat komen, lijkt mij een goede zaak.
De Tour de l'Ain was echt leuk om te volgen met dat gevecht tussen Ineos en TJV.

kelderfan

Quote:"Met Lindeman en Harper als schaduw kopmannen? Met Leezer en Pfingsten dus als knechten? En als het in de Tour niet lukt maar met die gasten wat uitvogelen, omdat dan werkelijk iedereen door moet naar de Vuelta?"
Wat bedoel je nu?

tendam

Jarenlang modderen met de sprinttrein heeft eigenlijk nog vrij weinig opgeleverd, ik zie geen progressie. Dit in Polen was natuurlijk de C-ploeg, maar met de A-ploeg in de Tour moet Groenewegen ook van veel te ver aangaan. Misschien inderdaad maar de keuze maken om het project-sprinttrein vaarwel te zeggen, er is al nauwelijks sprake van een sprinttrein.

Rawolf

De sprinttrein staat inderdaad op losse schroeven, ook door vertrek Jansen.

WvA is natuurlijk een supertalent dus met hem en Teunissen kan je een sprinter goed afzetten. Maar Pfingsten stelt weer teleur.

Stoempie

Volgens mij heeft Pfingsten een nieuw contract aangeboden gekregen.

S. Morgenstern

'@kelderfan; dat als jij iedereen uit de Tour naar de Vuelta wil sturen, die renners afvallen voor een piek in de Ardennen. De renners die je om ruimte te maken naar de Giro verplaatst kunnen ook niet deelnemen, dus eindig je met de namen die ik noem.

Dan ga je dus van bijvoorbeeld Roglic, Vingegaard, Kuss, Gesink, Harper, Hofstede en Martens in de Ardennen en Dumoulin, Kruijswijk, Bennett, Vingegaard, Harper, Hofstede, Martin en Martins in de Vuelta, naar de Tour ploeg met Harper in de Vuelta, maar met Lindeman, Harper, Leezer en Pfingsten als de renners die overblijven voor de Ardennen.

Wat ik dus bedoel, is dat het heel leuk kan zijn om selecties te maken zonder naar andere koersen te kijken, maar dat dat wel zijn consequenties heeft.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Wat moet de rol van Pfingsten dan worden? Met de gehaalde Dekker op stap gaan. Die het wat minder goed doet, dan het eigen talent Olav Kooij. Wat dat betreft was die Jordi Meeus ook goede optie geweest.
@Rawolf
Het concept sprinttrein is achterhaald. Het gaat er nu om dat je sterke mannen meeneemt, die de sprinter op km 1 kunnen afzetten. Type tijdrijders is dan de boodschap. Daarom denk ik Dylan direct met Affini een bubbel moet vormen.

Mils

Tuurlijk Rawolf. Van Aert zijn supertalent gebruiken we wel om sprints aan te trekken en ronderenners te steunen. Of we kunnen hem met een zo sterk mogelijke omkadering op zijn koersen laten focussen.

S. Morgenstern

Maar verontwaardigd zijn dat je een troll wordt genoemd... Kom op zeg, je hebt veel meer te bieden dan dit gejank.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar met al die koersen vlak na elkaar, ontkom je niet aan dat je de keuze moet maken tussen de GT's en de klassiekers.
TJV heeft nu een ploeg, die het goed kunnen gaan doen in de GT's; dan lijkt 't mij ook {met die bubbel} verstandig om die groep bij elkaar te houden
Dus de TdF-ploeg ook naar de Vuelta te sturen, omdat ook Zwitserland op losse schroeven komt te staan.
Dat dan Roglic en/of Dumoulin de AGR en Waalse klassiekers erbij nemen, zou ook nog kunnen.
Want ook Wout Van Aert gaat na de TdF een andere weg inslaan.

Stoempie

Kelderfan. Nou het lijkt me dat Pfingsten Groenewegen z'n sprints blijft voorbereiden.

S. Morgenstern

Roglic of Dumoulin wil je dan toch ook een paar goede knechten meegeven? Wat zoals je kon zien heel goed mogelijk is als je in de Vuelta 'genoegen neemt' met een ploeg die iets minder is dan de Tour ploeg. Lijkt me veel beter om daar een beetje in te spreiden.

Tour, klassiekers en Vuelta is voor een kopman overigens ondoenbaar, mocht je dat bedoelen.

Laatst gewijzigd
Mils

Morgentroll, voor gejank moet je in de Lefevre/Groenewegen topics zijn. Dit is gewoon een mening. Niet de jouwe, begrijp ik, maar je zal het toch moeten leren. Niet iedereen denkt als Morgenstern.

S. Morgenstern

Niets mis met je mening dat Van Aert niet gebruikt moet worden als knecht. Heb ik volgens mij al vaker gezegd. Wat je met die mening doet is echter gewoon een schoolvoorbeeld van trollen. Vervelend wellicht om daar op aangesproken te worden, maar het is niet anders.

Mils

Dan mag je mij even uitleggen wat hier trollen aan is:

"Tuurlijk Rawolf. Van Aert zijn supertalent gebruiken we wel om sprints aan te trekken en ronderenners te steunen. Of we kunnen hem met een zo sterk mogelijke omkadering op zijn koersen laten focussen."

Ik heb werkelijk nog nooit gelezen dat je de mening van een ander aanvaardt. Om die reden zou ik jou graag even als betweter willen aanspreken.

S. Morgenstern

Je mag me gerust een betweter noemen hoor, geen probleem.

Het trollen van je zit hem in het feit dat je je mening op allerlei plekken op een overdreven manier komt verkondigen, terwijl je zelf ook wel weet dat de manier waarop je dat doet (gekkigheid als vinden dat Dumoulin Sanremo moet rijden) enkel bedoelt is om wat te porren bij anderen en het daardoor niet meer om je mening te doen is. Ik vind dat zonde.

Laatst gewijzigd
Murcia

Het gezeur dat van Aert zo ontzettend slecht gebruikt wordt en dat het een schande is dat hij bij Jumbo-Visma rijdt wordt compleet onderuit gehaald door A: Zijn resultaten en B: Het feit dat hij zelf ontzettend tevreden is bij de ploeg, in het bijzonder werd ook door hem zelf genoemd de steun in alle opzichten bij de nasleep en revalidatie van zijn val.
Dat Dumoulin in MSR voor hem zou moeten rijden en dat dit het bewijs is dat de ploeg hem in de steek laat is inderdaad trollen. Een variant daarop is dat Remco zijn ploeg naar alle het harde werken voor hem, nu Bennett en Alaphilippe aan hun lot overlaat en zelf kiest voor een nietszeggend rondje als Polen.

Laatst gewijzigd
Mils

Jij vindt mijn manier overdreven. Ik jou betweterig doorgedram ook. Waarom ik dan een troll ben en jij niet, ik vraag het me af. Ik vind echt dat Dumoulin in Sanremo moest rijden. Zo niet vraag ik me af wanneer Van Aert wel andere kopmannen in dienst krijgt.

S. Morgenstern

Wie stelt dan dat wat ik doe met jouw getroll geen trollen is?!

Teunissen, Jansen en Roosen zijn allemaal kopmannen die in zijn dienst rijden. Uiteraard in minder belangrijke koersen, dan die waarin ze knechten, maar die verhouding bestaat ook bij het knechten van Van Aert in de Tour. Dat gegeven bewust negeren door de doelpalen te verleggen, om zo je mening met even veel stelligheid te kunnen blijven pushen, is een vorm van trollen. Zoals het negeren van het gegeven dat Dumoulin bij een normale kalender had geknecht in Sanremo, in combinatie met het doen alsof je niet kan begrijpen waarom klassementsrenners in volle voorbereiding op de Tour de France niet ingevlogen worden om te knechten voor Sanremo, hetzelfde doel heeft. Die kortzichtigheid is een keuze en geen gebrek aan intelligentie, daar ben ik zeker van.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Troll is net als racist onderhand een geuzennaam geworden.

Lekker middagje wielrennen in t vooruitzicht.

Mils

A-kern in de Ain, C-kern in Sanremo. Ik ben benieuwd!

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Kijk jij eens in je glazen bol. Is 't een optie om Gijs Leemreize eerder over te hevelen naar de WT-ploeg.
Dan heb je een extra klimtalent die kan proeven van de AGR/Waalse koersen.

S. Morgenstern

Vijf van de zes renners die Sanremo rijden, zijn de afgelopen twee jaar geselecteerd geweest voor de Tour de France (de belangrijkste selectie van het seizoen). Bespottelijk om dat een c-kern te noemen.

1 2 ... 208 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.