Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 209 ... 396 397
Stoempie

Mss bij blessuresof ziekte van anderen Kelderfan

kelderfan

'@Mille
Vanwege de bubbel zitten die grote jongens bij elkaar; alleen voor Wout is een uitzondering gemaakt.
Ik zou zeggen gelukkig maar, want die zege in de Strade is toch geweldig.
In de MSR zijn gelukkig meer ploegen, die mee doen om de zege en derhalve hun werk doen in 't peloton.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Dylan is afgevallen voorlopig en ook helaas Mike Teunissen. Dus de soep is wat magertjes te noemen.

Stoempie

Maar dat zijn geen klimmers Kelderfan

S. Morgenstern

Leemreize is zelf geblesseerd. Niet dat hij anders het verhaal opeens anders zou maken overigens.

Rawolf

3/6 renners in San Remo verlaten na dit seizoen het team en 2 daarvan wegens kwaliteit. Dat mag je gerust een b ploeg noemen

Murcia

Het is inderdaad vreemd dat Jumbo haar A kern inzet in Frankrijk en de C-kern in San Remo. Zelfs INEOS doet dit niet, Oh Wacht!
Ik hoop dat we in elk geval een massasprint kunnen ontlopen in MSR. Een stuntje als die van Nibali of de finale van vorig jaar heeft mijn voorkeur.

S. Morgenstern

Een renner vanwege kwaliteit, een renner vanwege zijn zelfgekozen pensioen en een renner omdat hij bij een andere ploeg meer kan verdienen.

Mils

Waar en wanneer hebben Teunissen en Roosen in dienst gereden van Van Aert? Ik heb het in elk geval in een wedstrijd van belang nog niet gezien. Jansen wel.

Dus jij zet Van Aert in de pikorde onder Kruiswijk? Dat vind ik volledig misplaatst. Wat mij betreft is zijn terechte plaats naast Roglic en Dumoulin, al kan ik begrijpen dat sommigen die 2 nog net iets hoger zetten.

Voor je nieuwste wentel-analyse over de discussie ga ik passen. Het is een tactiek die jij in discussies te pas en te onpas toepast. Ik begrijp bv.niet wat je bedoelt met 'doelpalen verleggen'.

Ik heb nergens genegeerd dat Dumoulin oorspronkelijk wel op de planning stond voor Sanremo. Voor mij verandert dat simpelweg niets aan het feit dat hij er nu ook had moeten zijn. Jij (en anderen) verkopen die afwezigheid als terecht door te stellen dat Dumoulin in zn Tour-voorbereiding zit. Volgens mij is die Tour-voorbereiding best compatibel met een deelname in Sanremo.

Geen kortzichtigheid dus; gewoon een andere mening. Ja hoor, dat kan.

Murcia

Dat er wordt doorgeselecteerd in het geval van Lindeman begrijp ik, maar waar komt toch het idee vandaan dat hij zoveel kwaliteit te kort komt. Hij doet toch bijna altijd zijn portie werk in de eerste uren van de koers. Ze hebben hem toch niet als een vorm van liefdadigheid telkens een nieuw contract gegeven?

Rawolf

Dat zeg ik toch ook nergens? Feit is echter wel dat Lindeman bij de mindere renners van de selectie hoort. Je zegt het zelf al, doorselecteren.

Als Martens nog een topper was stopt ie niet hoor haha

Laatst gewijzigd
Mils

Martens, Lindeman en zelfs Tolhoek horen voor mij, met alle respect, bij de minderen van het team. Als je de knechtenrol van Van Aert in de Tour goedpraat met het kopmanschap in andere wedstrijden dan is dit team in steun mager. De aanwezigheid van Dumoulin had veel kunnen veranderen. Die kan een streep trekken richting voet Poggio of in een ander scenario zelfs Poggio overleven.

Stoempie

Ook Tolhoek gaat dit jaar, net als Roosen, knallen hoor. Na z'n oogblessure was het soms lastig het juiste niveau op het juiste moment te behalen.

S. Morgenstern

Teunissen, Jansen en Roosen zijn knechten van Van Aert. De effectiviteit daarvan in het verleden zal op momenten best te wensen over hebben gelaten, maar dat verandert er niets aan dat Van Aert ze als knechten heeft.

De Tour de France staat in de pikorde boven Sanremo. Dat is de stelling. Kruijswijk staat niet boven Van Aert. Dat soort vergelijkingen zijn volledig afhankelijk van de specifieke koers die ze rijden. Kruijswijk zal voor koersen waar hij de enige kopman is, bijvoorbeeld niet snel renners mee krijgen van het niveau die Van Aert in de Vlaamse klassiekers mee gaat krijgen. Staat die laatste daarom hoger in de pikorde? Volgens mij valt ook dat niet op die manier te zeggen.

Over de rest heb ik wel genoeg gezegd. Ik geloof niet dat je daar werkelijk in gelooft.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@Rawolf; wie noemt Martens een topper?! Martens is gewoon nog altijd een prima knecht, die niet weg gaat wegens een gebrek aan kwaliteit. Dat is de realiteit.

kelderfan

George Bennett is de man; wauw#

Mils

Het zijn pas helpers als ze in de koers ook knechtenwerk verrichten. Roosen en Van Aert hebben tot nu toe amper koersen samen gereden. Hoe kan je hem dan een knecht van Van Aert noemen. Teunissen wordt steeds als mede-kopman, of minstens als 2e man gepresenteerd. En zo gedraagd hij zich ook in de wedstrijd. Denk maar aan Roubaix '19 of de Omloop '20. Ik heb hem in elk geval nog niet voor Van Aert zien zitten met zn snufferd in de wind. Roosen en Teunissen deden in elk geval nog niet voor Van Aert wat De Plus en diezelfde Van Aert vorig jaar in de Tour deden voor Kruijswijk. Jou stelling dat Kruijswijk mindere knechten meer krijgt dan Van Aert als kopman kan dus meteen terug de vuilbak in.

Ik bepaal zelf wel wat ik geloof.

bombba

Iemand die weet wat er met Tom is gebeurd in de Tour de l'Ain? Ik schakel net in, als je het zo ziet lijkt JV de sterkere ploeg aankomende Tour.

Poeksel

Hij sleurde op kop en liet toen half lopen, bomb ba.

Vandaag vier kansen op een overwinning voor TJV!

Edit: eerste kans benut.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo die Roglic doet 't

S. Morgenstern

Dumoulin opstellen in dienst van Van Aert zou wel tellen, maar Roosen kunnen we niet echt meetellen omdat hij zelden met hem heeft gefietst.. Dit soort dingen dus.

En verder nuances als 'niet snel' en 'afhankelijk van de koers' niet zo simpel negeren wanneer je echt uit bent op een discussie.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik was diep onder de indruk van de ploeg vandaag. Roglic lijkt echt de uitdager van Bernal te worden. Maar het werk van de ploeg was super. Robert en Tom voor de eerste forse uitdunning en daarna een masterclass van George. Jammer voor Bauke maar hij had Roglic niet geklopt denk ik. INEOS heeft nog tijd maar er is wel werk aan de winkel en het kan wel eens zo zijn dat Sivakov de belangrijkste helper wordt voor Egan.

Rico.

'@Mille:
Ik snap niet zo goed wat je probleem is met de renners om Van Aert heen. Hij slaagt erin om de Strade te winnen en doet het uitstekend in Milaan-Turijn. Hij klinkt ook heel tevreden over het team. Daar gaat het toch om?

Verder is het toch al jarenlang bij alle topploegen zo dat er enkele toppers op het klassieke vlak als knecht voor de klassementsrenners starten in de Tour? Ik heb niet de indruk dat Van Aert daar problemen mee heeft als hij in veel andere koersen de absolute kopman is.

kelderfan

Nogmaals George Bennett is echt goed in orde en hij is klaar voor de TdF.
Laurens man wat doe je nu om TJV te verlaten voor een stervende zwaan.

Rawolf

Het team was ijzersterk in l'ain vandaag, vooral Bennett en Kruijswijk echt beter dan ik had gedacht. Die zijn goed uit de stop gekomen. Dumoulin is nog wat werk aan wat wel logisch is, toch een renner die moet pieken en niet elke koers top kan zijn zoals Roglic. Gesink had ik misschien meer van verwacht, zwaait af als er nog 40 man in z'n wiel zitten.

Nu uitkijken naar Wout van Aert in Milaan san Remo!

1 2 ... 209 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.