Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 211 ... 396 397
S. Morgenstern

Lol@kelderfan; zelfs een mindere dag van Roosen moet wel de schuld zijn van Lindeman. Zo'n jongen mag na 280km koers niet gewoon zelf leeg gekookt zijn?

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat was mede de oorzaak, dat Timo Roosen er te vroeg af moest.
TJV heeft niet voor niets afscheid genomen van Lindeman en ook Martens gaat stoppen.
Gelukkig was Jansen heel goed.

Laatst gewijzigd
Mils

Van Aert moet zich alleen positioneren aan de voet van de Poggio, in de wind. De krachten die hij daar verspilt zorgen er misschien voor dat hij Alaphillipe moet laten gaan. Dat had hem de overwinning kunnen kosten. Gelukkig blijft hij kalm en lost hij het zelf op.

Murcia

Roosen had gewoon een mindere dag daar had Lindeman niets mee te maken, Natuurlijk begrijp ik dat er betere renners zijn maar om nu over hem te zeuren terwijl de ploeg de tweede klassieker op rij wint en dominant koerst en wint in Frankrijk vind ik een typisch geval van spijkers op laag water zoeken.

S. Morgenstern

Hij moest niet alleen positioneren. Hij had Jansen daar nog bij zich. Hij kiest er dus voor om zelf te positioneren.

@kelderfan; Roosen had gewoon een minder dag. Niets mis mee om dat te constateren. Lindeman heeft zijn werk prima gedaan, ook niets mis mee om dat vast te moeten stellen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Murcia, klopt. Maar het is toch altijd leuk als blijkt dat je gelijk hebt (:

Volgende wedstrijd voor van Aert is de Dauphine, ik zal maar vantevoren zeggen daar hebben we over de sterkte van het team niks te klagen :p. Gaat een goed beeld geven van de verhoudingen in de Tour. Denk niet dat het deelnemersveld in de Dauphine ooit zo goed is geweest in zn geheel.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Lindeman heeft zich goed geweerd en doet geweldig zijn. Hij raakte wel ingesloten met Wout in zijn wiel. Toen kwam hee duidelijk in beeld Timo Roosen te hulp. Dat Timo er te vroeg af moest is een feit en dat zijn geen spijkers op laag water.

xistnc

Ik zag dat Wout een prima wiel koos om zich te positioneren voor de Poggio. Daardoor had Jansen verderop nog wat over op een belangrijk moment.

S. Morgenstern

'@Rawolf; je dook al zo gretig op het lossen van Roosen inderdaad. Gefeliciteerd! Balen dat Jansen zo sterk was.

@kelderfan; één momentje waar Roosen heel even bij moest springen, heeft niet bijgedragen tot de mindere dag van Roosen of tot een mindere beoordeling van Lindeman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

In de TdP heeft Jonas Vingegaard zich ook goed geweerd. Hij werd 9e. in een sterk veld.
Die Evenepoel heeft de boel naar zijn hand gezet.
In de MSR viel mij op dat Julian Alaphilippe de winnaar op een mooie manier feliciteerde. Is hiermee de kou uit de lucht.

kelderfan

Ja @xistnc
Die Wout Van Aert is heel sterk in het positioneren.

Murcia

'@kelderfan
Je bedoeld nav de val van Fabio? Ik denk dat de renners hierdoor niet meteen een vijandschap naar TJV ontwikkelen. En natuurlijk zijn de renners in MSR geen direct betrokkenen. Echte toppers zoals Julian kunnen meteen hun waardering laten merken als iemand hen klopt of beter was. Ze weten natuurlijk in Wout zijn geval van hoever hij heeft moeten komen. De bejegening van Dylan als hij terugkeert moeten we afwachten. Maar ik mag hopen dat ook hij na een straf/schorsing een tweede kans krijgt van zijn collega's.

kelderfan

'@Murcia
Ja, natuurlijk. Anders had ik dat ook niet vermeld. Natuurlijk heeft 't een rol gespeeld ook bij die jongens in de MSR.

ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma nog één of twee sterke knechten voor Van Aert aantrekt voor het komende jaar. Van Aert hoort nu bij de absolute wereldtop en Jumbo-Visma heeft daardoor de verantwoordelijkheid om een ploeg om hem heen te vormen die als ondersteuning ook bij de absolute wereldtop hoort. Met onder andere Wynants, Teunissen, Roosen, Affini en Eenkhoorn staat er een goed begin van een klassiekerploeg maar daar het is nog zeker geen ondersteuning van absolute wereldtop. Het is ongelofelijk jammer dat Jansen vertrekt want met hem erbij zou het in ieder geval dicht in de buurt komen.

S. Morgenstern

Quickstep is de enige ploeg die duidelijk beter is in zijn koersen. De stap daar naartoe is niet te combineren met tegelijkertijd een poging zo dicht mogelijk bij Ineos in de buurt te komen, als het zonder al mogelijk zou zijn. Het lukt namelijk ook ploegen zonder die andere ambities niet. Ploegen waar hij dus ook niet beter zou zitten.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Ik denk dat Jumbo-Visma aardig in de buurt kan komen als ze een paar van de vrije plaatsen in de ploeg voor 2020 opvullen met knechten voor Van Aert.

Murcia

Ik hoop juist dat de ploeg blijft vasthouden aan de ingezette koers om behalve als er zich een buitenkansje voordoet vooral de huidige kern zich verder te laten ontwikkelen. Teunissen, Roosen en Eenkhoorn kunnen nog stappen maken. Affini en Dekker zijn jongens die komend seizoen al welkome versterkingen zijn. Voeg daarbij nog een renner die Jansen kan vervangen en je hebt een groep van 6 renners + Wijnants en natuurlijk Wout zelf die in de voorjaarsklassiekers al een stevig deuntje kunnen meeblazen.
Al weet ik ook wel dat Wout natuurlijk nu met zijn vuist op tafel kan gaan slaan en in het kader van zijn contractverlenging een directe kwaliteitsimpuls wil. Misschien dat Frits en de mensen van Visma dat budgettair rond kunnen maken.

tendam

Misschien kunnen ze Van der Poel aantrekken als knecht voor Van Aert ;)

Wat een verschil tussen die twee. Het kan natuurlijk ook zo weer omkeren, maar Van Aert heeft wel duidelijk een betere trainer. Altijd als hij in vorm wil zijn is hij het ook.

tdola

Er komen nog iig 3 nieuwe renners bij (als pfingsten bijtekent) dus wellicht ook wat voor klassieke werk, ben benieuwd.

Over score bord journalistiek gesproken: wellicht Dion Smith? Maatje voor Bennett en hulp voor van aert?

S. Morgenstern

Quickstep heeft een hand vol kopmannen voor die koersen. Daar ga je niet dichterbij komen met een paar extra knechten voor Van Aert. Het niveau van die renners kan nooit van dat niveau zijn, met enkel het vertrek van Jansen er tegenover. Helemaal niet als je de aanstaande contract verbeteringen van Van Aert en Teunissen mee gaat nemen. Stappen blijven zetten met deze groep lijkt me realistischer en ook meer dan voldoende om Van Aert goed te kunnen ondersteunen.

tendam

Contractverbetering voor Teunissen? Eerst maar even afwachten of hij een stap heeft gezet.

S. Morgenstern

Teunissen heeft geen stap gezet sinds het moment dat hij zijn huidige contract tekende?!

Maar hij heeft een contract van vier jaar zie ik, dus dat is nog wel even weg.

Laatst gewijzigd
tendam

Qua klassiekerrenner vind ik hem niet beter dan bij Sunweb, nee. Een Touretappe winnen is natuurlijk niet niks, dat dan weer wel.

S. Morgenstern

2019 was met afstand zijn beste seizoen. Misschien niet in de klassiekers (al is een toptien in een monument ook niet verkeerd), maar als renner heeft hij overduidelijk een stap vooruit gezet.

kelderfan

Quote: "Quickstep heeft een hand vol kopmannen voor die koersen. Daar ga je niet dichterbij komen met een paar extra knechten voor Van Aert. Het niveau van die renners kan nooit van dat niveau zijn, met enkel het vertrek van Jansen er tegenover"
Die ploeg doet 't ook op een andere manier. TJV heeft Wout Van Aert als kopman met Mike Teunissen als rechterhand.
Nu Jansen opstapt wordt de spoeling wel erg mager.
Direct in de Vlaamse klassiekers wordt er strijd gestreden bij elke volgende heuvel. Dan mag je daar toch wat tegenover stellen met twee sterke mannen voor dat werk. Want die Dekker moet wel van heel ver komen, zoals je hebt kunnen vaststellen in de Czech Tour. Die TJV jonkies hebben meer laten zien. Dus realistischer lijkt mij niet.

1 2 ... 211 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.