Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 212 ... 396 397
S. Morgenstern

Ik kan me herinneren dat je twee jaar geleden constant mindere uitslagen van Foss zat aan te halen, om aan te geven dat ze die echt niet moesten halen. Je doet nu hetzelfde met Dekker. Begrijp niet zo goed waarom?! Kun je niet gewoon aannemen dat ze hele goede redenen hebben om in hem een goede renner te zien? Net zoals ze dat hadden met Foss (en Vingegaard was ook zo'n verhaal), ondanks zo'n mindere periode. Ik vind het een beetje kinderachtig om dit nu weer te zien.

Wat betreft die spoeling die dun zou worden, zou ik gewoon even afwachten hoe de selectie er volgend jaar uit ziet. Ondertussen kun je gerust ook nog even kijken naar alle namen in de selectie die volgend jaar in Vlaanderen een rol kunnen spelen en vaststellen dat de basis er al lang is en er van een magere ondersteuning voor dat werk onmogelijk sprake kan zijn.

Laatst gewijzigd
Gabarie

Gewoon genieten van 2 mooie overwinningen op 1 dag wat willen we nog meer?deze dag verdient meer dan gezeur over al dan niet zwakke ploeg in MSR wat een oeverloos gezwam ,sorry.

Rawolf

Teunissen heeft toch opengebroken en verlengt na de Tour 2019?

Yeez

Nee, tekende gelijk al tm 2022 toen hij kwam @rawolf

Barttej

Contractduur van Teunissen is hetzelfde gebleven als voor de Tour, maar heeft in de winter wel een opwaardering in zijn contract gekregen.

Glorious

Onze nieuwe Jumboman Sam Oomen gister tegenvallend, hopen dat hij zijn oude niveau weer terugkrijgt.

Voorjaar iig 2021:
Van Aert
Teunissen
Eenkhoorn
Roosen
Affini
Wynants

Roglic en Dumoulin in Milaan San Remo en je hebt voor Wout nog veel meer kans.
Verder nog wel versterkingen voor het voorjaar nodig, maar dat komt wel goed toch? (van Hooijdonk bv)

Vandaag 14:00 Eurosport Player Tour de L'Ain.

Laatst gewijzigd
Mils

Het is overduidelijk dat de voorjaarskern nog moet versterkt worden. Dat er genoeg klimmers en tijdrijders in het team zitten, daar is iedereen het wel over eens. Maar voor de klassiekers is het gewoon onvoldoende. Met de groeiende status van Van Aert zal er meer en meer naar hem gekeken worden. Hij heeft renners nodig die ver genoeg kunnen meegaan en die hem kunnen helpen wanneer Quick-Step hem met hun numerieke overtal in de tang probeert te nemen. Er is een basis, zeker en vast, maar daar moeten ook kanttekeningen bij. Teunissen rijdt meer voor zichzelf als voor een ander, Roosen heeft potentieel maar toonde dit nog niet in de voorjaarsklassiekers, Wynants is een absolute topknecht maar op leeftijd, Affini is een belofte maar we weten nog niet voor welk type wedstrijden Jumbo hem wil inzetten, laat staan in welke rol. Maw, er moeten zekerheden bij, niet 1, maar 2, minstens, want je hebt niet enkel een team in de diepte nodig, maar ook in de breedte. Er zijn veel wedstrijden en er kan er altijd eentje uitvallen. Wie is dan je back-up? Ik pleit voor 1 topknecht, een type Wynants/Declerq, misschien Frison, De Vreese of nog een betere optie. Daarnaast een renner van het niveau Teunissen. Keukeleire is altijd de eerste waar ik aan denk, maar ook hier zijn er misschien wel betere opties.

Stoempie

Chill een beetje Morgenstern. Het is geen wedstrijd

TLJCAMPS

'@Glorious
“Lars Boven valt ook tegen in Tsjechië trouwens”

Opmerkelijke uitspraak, aangezien hij vandaag mee in de kopgroep zat. Als hij op PCS niet in het peloton zit, wil toch niet zeggen dat hij tegenvalt. Daarnaast pakte hij vandaag gewoon 15 punten voor het bergklassement. Geen idee waar je over praat.

S. Morgenstern

Van Aert, Teunissen, Roosen, Eenkhoorn (zou hem misschien zelfs een plek opschuiven), Wynants, Van Emden, Martin, Affini en Dekker hebben ze nu als renners die goed uit de voeten kunnen in het Vlaamse werk. Daarnaast nog drie onbekende renners, waarbij waarschijnlijk ook nog wel wat zit (de man voor de sprinttrein lijkt me en de 'vervanger' voor Van der Hoorn, al zou Affini één van beide kunnen zijn). Dat is meer dan een derde van de selectie zal echt prima zijn om Van Aert mee te ondersteunen.

@Stoempie; lees er lekker overheen dan

Laatst gewijzigd
Mils

Van Emden en Martin, sleuren we die er weer bij voor de klassieke kern. Sure. Neoprof Dekker verwacht ik ook niet na de Kruisberg/Hotond. Betweter rustig door Morgenstern.

Stoempie

Je mag me gewoon Michiel noemen jochie. Zoals altijd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is het gewoon niet veel te vroeg om te discussiëren over de sterkte van de ploeg voor komend jaar in de klassiekers. We weten dat er nog zeker 2/3 renners bij gaan komen. Zullen we gewoon eens afwachten totdat die namen bekend zijn. De afgelopen 2 dagen lijkt het wel of de ploeg volkomen gefaald heeft zoveel kritiek lees ik hier.

We weten toch dat er in 3 maanden een heel wielerjaar gepropt is, hoe kan je dan ervan uitgaan dat je overal met dezelfde selecties kan staan zoals je in december 2019 voor ogen had. Het was gewoon niet realistisch om nu Tom over te hevelen naar MSR. Ten eerste omdat hii die 3 dagen in Frankrijk hard nodig heeft en ten 2e omdat je niet al die groepen teveel door elkaar wilt schuiven.

Dan ook nog krijg je te maken met wat tegenslag en dan moet je nog verder improviseren. Het verdient geen schoonheidsprijs maar het gaat tot nu toe niet ten koste van veel resultaten. Laten we dit jaar gewoon blij zijn met wat er binnengehaald wordt en dan zien we wel of in 2021 we weer iets meer kunnen doen. Maar tot nu toe gaat het gewoon goed. Er zijn resultaten en daar wordt je als ploeg uiteindelijk toch op afgerekend en niet op hoe ze behaald zijn.

TLJCAMPS

Hier even twee selecties:

12-16 augustus - 🇵🇱Tour Bitwa Warszawska

Maurice Ballerstedt
Rick Pluimers
Archie Ryan
Mick van Dijke
Tim van Dijke
Hidde van Veenendaal

15 augustus - 🇧🇪Dwars door het Hageland

Pascal Eenkhoorn
Tom Leezer
Bert-Jan Lindeman
Timo Roosen
Mike Teunissen
Taco van der Hoorn
Maarten Wynants

Cycling

Goed dat Mike Teunissen weer fit genoeg is om een wedstrijd te rijden.

S. Morgenstern

'@Mille; ik geef een puur inhoudelijke reactie op jouw prima uiteenzetting. Vanuit mijn perspectief, zonder ook maar iets in jouw post aan te vallen, maar wel met een ander oordeel. Beetje sneu om dan meteen weer zo te beginnen. Maar goed, wellicht was dat ondanks je goede inhoudelijke bericht toch wat je uit wilde lokken?! Zonde.

Van Emden is een hele goede knecht voor Vlaanderen, met veel ervaring. Mocht het nodig zijn, dan is hij een goede om onderdeel te zijn van die bredere groep. Martin was onderdeel van de Quickstep-kern voor Vlaanderen. Hij is er niet echt nodig nu, maar heeft wellicht deelname in bijvoorbeeld Roubaix bedwongen voor zijn laatste jaar. Dekker kan uitstekend in sommige koersen op kop van het peloton zijn werk doen, een verplichting die je als ploeg van Van Aert sowieso zal hebben.

@Michiel; prima jochie, doen we dat. Veel leesplezier!

Laatst gewijzigd
Imbatido

Het contract van Van Aert loopt eind 2021 af toch? Die verlengen moet natuurlijk de prioriteit zijn. Jumbo-Visma heeft hem op veel vlakken veel te bieden (begeleiding, training, mogen veldrijden) maar financieel zullen andere ploegen veel meer kunnen bieden. Ook qua ondersteuning zal het beter kunnen. En zijn prijskaartje zal flink omhoog zijn gegaan de laatste weken. De vraag is of hij dadelijk nog betaalbaar is voor Jumbo. Bij Jumbo-Visma wordt het ook wel lastig om in de toekomst in de Tour de France zijn eigen ding te kunnen doen met de aanwezigheid van Roglic (2023), Dumoulin (2022) en Groenewegen (2023) die ook gewoon weer naar de Tour zal willen. Van Aert zou met zijn kwaliteiten ongeveer favoriet zijn voor de groene trui maar dat is moeilijk te verenigen met klassementsambities.

Laatst gewijzigd
Glorious

'@TijmenCamps Je hebt helemaal gelijk, ik had mij vergist door niets verder uit te zoeken etc.
Heb het direct verwijdert.

En de rest, ga normaal met elkaar om hier, iedere info die we delen is meegenomen, discussies zijn top.

Laatst gewijzigd
tdola

'@rahimns
Jammer dat je programma met wrs selecties in 1e post hebt weggehaald.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ik heb niets weggehaald maar af en toe verdwijnt deze in de spamfilter als ik hem aanpas. Heel vervelend elke keer..ik ga de redactie weer een berichtje sturen.

Stoempie

Ik vind de discussies hier vaak top. Maar net zo vaak ook niet. Dan wordt het een wedstrijdje wie er 'gelijk heeft'. En dat terwijl Van Aert gister een monument heeft gewonnen. Je zou het bijna missen tussen al dat gekissebis door. Ik denk dat we onze handen mogen dichtknijpen met deze start. Op het vreselijke voorval met Jakobsen na

Laatst gewijzigd
xxkeesxx

Nieuw blad

kelderfan

Quote: "Wat betreft die spoeling die dun zou worden, zou ik gewoon even afwachten hoe de selectie er volgend jaar uit ziet."
Je begint zelf met het verhaal: "Daar ga je niet dichterbij komen met een paar extra knechten voor Van Aert."
Ja ik wacht zeker af welke renners gehaald gaan worden. Wie 't worden weet ik nu echt niet. Het lijkt mij verstandig om twee goede renners te halen om Van Aert en Teunissen bij te staan; zeker nu een sterke Jansen gaat opstappen.

Glorious

Een mening:

https://www.cyclismactu.net/news-itw-r-feillu-groenewegen-sa-vie-est-ruinee-par-culpabilite-92923.html

Stoempie

Zegt ie dat zijn leven kapot is gemaakt door Groenewegen? Excuses moi, m'n Frans is niet meer wat het geweest is

1 2 ... 212 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.