'@kelderfan; tussen DCQS en een magere ondersteuning zit een zee van ruimte, dus dat ene latje niet aan kunnen tikken, betekent niet dat je daarmee dicht bij de andere kant van het spectrum zit. Wat mij betreft heb je met de renners die nu bekend zijn (+ de types waarvan we weten dat ze nog worden gehaald), genoeg mogelijkheden om Van Aert goed te ondersteunen.
Hij vindt dat Lefevere te ver is gegaan met zijn uitspraken en kan de fout van Groenewegen begrijpen.
"Ja, het lijdt geen twijfel dat hij een fout maakt. Hij verandert al vrij geleidelijk van lijn en aan het einde voelt hij dat hij gepasseerd zal worden - want een sprinter heeft heel goed zicht en voelt wanneer een berijder weer op de pedalen begint te klimmen - en hij knijpt naar rechts. Maar het was al te laat want Jakobsen was al verloofd en met een goed snelheidsverschil. Groenewegen had de deur weer moeten openen en zich laten inhalen, maar dat deed hij niet ... Hij maakte een beoordelingsfout, maar wat ik weet, na het met veel andere sprinters te hebben besproken, is dat we geen deur openen. Er zijn natuurlijk manieren om het te doen, maar het blijft een sport om een deur te sluiten. Het hoort erbij, ook al moet het goed gebeuren, wat Groenewegen woensdag niet deed."
"De gevangenis is iets heel serieus! Groenewegen is geen bedachtzaam gebaar, het is op dit moment. Er is geen intentie om iets anders te doen dan iemand een overwinning te ontnemen. Van de kant van Groenewegen is er geen sprake van kwaadwillende bedoelingen. Dus de gevangenis is nog steeds een ernstige zaak ... Maar in feite wordt Dylan Groenewegen veel meer beoordeeld op de gevolgen van zijn daad dan op zijn daad op zich. Maar dit is niet de enige boosdoener, er zijn andere dingen om op te wijzen. Ik vraag me ook af hoe de barrières er zo uit kunnen komen, maar ze mogen niet aan elkaar worden vastgemaakt. Er zijn veel andere vragen die je moet stellen in plaats van de hardloper te bestraffen en te zeggen dat hij alleen verantwoordelijk is."
"En wat Groenewegen moet doormaken sinds het ongeval is de ergste sanctie. Hij zou zijn hele carrière geven om het leven van Fabio Jakobsen te redden, dat is zeker. Hoe dan ook, zijn leven wordt geruïneerd door schuldgevoelens. Hij kan zich alleen maar schuldig voelen, hij hoeft er niet in te worden geduwd. Als ik de woorden van Patrick Lefevere zie, vraag ik me af wat hij wil ... Er is al Jakobsen die zich tussen leven en dood bevindt en hij wil dat de ander zelfmoord pleegt vanwege schuld ?! Het was geen bedachtzame daad van Groenewegen . "
Hij zegt inderdaad dat Groenewegen hier wel eens de rest van zijn leven last van kan hebben. Verder korte opsomming:
- Er is geen twijfel dat Dylan Groenewegen de fout in ging
- Zijn conclusie na een discussie met een aantal andere sprinters: de deur dicht doen is helaas onderdeel van het sprinten. Ook al gebeurd het normaal "netter".
- Groenewegen mag niet publiekelijk gelyncht worden
- Veel andere factoren moeten bekeken worden om de uitkomst te verklaren
- Groenewegen wordt veroordeeld op de gevolgen van zijn acties. Niet de actie zelf.
- Aankomst veel te gevaarlijk. Fietsen niet gemaakt om 80 km/h te gaan. Ze kunnen beter valsplat omhoog sprinten.
- De boarding was veel te gevaarlijk
- Hij vond Groenewegen in zijn beginjaren wat "slordig"sprinten, zoals gewoonlijk bij jongen sprinters. Heeft te kort samen gereden om hem goed te beoordelen, maar heeft niet het idee dat Groenewegen een gevaarlijke sprinter is.
- Hij vindt de reactie op de elleboog van Groenewegen ook iets overdreven. Hij zegt: Het is geen Mark Renshaw die naast het gebruik van zijn elleboog nog kopstoten gaf.
- De uitspraak van Lefevre vindt hij niet kunnen. Er is al een renner die voor zijn leven vecht. "Does Patrick Lefevere wants Dylan Groenewegen to kill himself because of guilt?!"
Roglic superieur net als zijn ploeg. Strakke kopbeurt van Tom en daarna George om de aanvallen van Porte te neutraliseren. Bernal moest wel iets proberen na al het werk van zijn ploeg, maar Roglic lijkt de methode Thomas te kiezen om de prijzen binnen te halen. Een machtige punch die een paar honderd meter voor de finish begint.
Leuk om Froome vol te zien gaan, maar een plek in de Tourploeg wordt denk ik wel moeilijk.
Een overzicht van de klasseringen van Roglic dit jaar: 1,2,2,1,1,1 Vorig jaar had hij maar liefst 30 uitslagen in de top 3.
Dan ben je als renner echt een klasbak. Als we de Roglic van de Vuelta in de Tour te zien krijgen + de paar procent explosiviteit extra van dit seizoen en met deze ploeg dan moet hij wel als de belangrijkste uidager van Bernal worden gezien al hoop ik stiekem ook op Pinot en Pogacar.
Ok Morgenstern, fair enough. Dacht dat je me wat aan het trollen was met Martin en Van Emden, maar blijkbaar meen je het, dus dan heb je idd wel recht op een beleefdere reactie.
Volgens mij zijn Van Emden en Martin volgend jaar voorzien als ondersteuning op het vlakke in de ronde-kern. Ik verwacht ze dus niet in de klassiekers, hetzij in noodgevallen. Sowieso zijn het geen mannen die Van Aert kunnen bijstaan in de finale van de grote klassiekers. Dekker en Affini evenmin. Ik ben er van overtuigd dat hij die steun wel degelijk nodig zal hebben als hij met The Wolfpack de finale ingaat, anders verscheuren ze hem levend. Hoe moet Van Aert het volgens jou anders opnemen tegen Stybar, Asgreen, Lampaert, Allaphilippe en co? Het zou kunnen dat die broodnodige versterking bij de komende 3 namen zit. Maar ik vind die zou een must.
Van Aert zal het dan moeten hebben van eventuele steun Teunissen en vooral zijn eigen benen. Zoals alle concurrenten van DCQS dat altijd hebben moeten doen. Een knecht van het niveau Lampaert, Asgreen of Stybar gaat hij niet krijgen, nergens. Hem goed ondersteunen tot dat moment is wat je mag verwachten, daar zo min mogelijk energie verspillen, zodat hij wat meer over heeft dan die kopmannen die hun positie moeten delen. Van Emden is uitstekend in dat werk en als hij nodig zou zijn, dan is dat gewoon een reële optie.
'@S.Morgenstern
Jij blijft maar steeds op je stokpaardje zitten. Geen serieuze knechten erbij, want Dekker gaat dat opvangen.
Dat het geen Stybar, Asgreen en Lampaert gaat worden is niet anders, want die jongens liggen vast.
Maar mannen als Trentin, Vanmarcke zijn nog wel te halen, maar waarschijnlijk te duur.
Daaronder zijn er ook nog Keukelaire, Van Hooijdonck.
@Rawolf
Je hebt gelijk, dat Van Aert het met alleen Teunissen niet gaat redden. Als Van Aert wil gaan heeft hij met dank aan Dylan gelijk 2 Quickstepers in zijn wiel.
Hoe vaak rijdt DCQS daadwerkelijk met vier kopmannen tegen de andere kopmannen? Volgens mij zijn de verhoudingen in die koersen vaak zodanig, dat er al snel een moment is waar er nog een man of zes tot acht echt in aanmerking komt voor de overwinning. Daarvoor moet je Van Aert goed blijven ondersteunen, daarna nog iets verwachten vind ik niet reëel.
Het kan ook zijn dat het de komende jaren makkelijker gaat worden voor JV om te scoren in de klassiekers door de ontwikkeling van Evenepoel. Tot nu toe liet DQS de eindklassementen van de grote rondes redelijk links liggen. Maar als Remco bevestigd in de Giro zal hij meer ondersteuning moeten krijgen voor de klassementstrein. Het moet ook bij Patrick uit de lengte of de breedte komen. Het is niet onwaarschijnlijk dat de klassiekerkern daar wat manschappen moet inleveren ten koste van Remco's klassementsambities. Dit biedt perspectief voor JV.
Die DCQS-jongens gaat TJV nog vaak tegenkomen. Natuurlijk moet elke kopman het uiteindelijk zelf doen
Derhalve moet ja de opdracht zijn om Van Aert in de finale af te zetten, maar zij nemen afscheid van Taco, dan blijven over naast Roosen, Teunissen nog Eenkhoorn, die er aankomt. Maar daarachter heb je nu alleen nog Wynants, die afscheid gaat nemen. Dat noem ik een dunne spoeling en ik denk, dat TJV dat ook ziet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.