Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 214 ... 396 397
kelderfan

'@Murcia
Dat gaat zeker een rol spelen in het aankoopbeleid van DCQS. Hopelijk kan TJV daarvan profiteren.

Mils

Dan zijn we het er met verschillende mensen toch over eens hier dat Van Aert een sterker blok nodig heeft en verdiend. Fingers crossed voor de aanwervingen!

tendam

'@mille
Ben jij een soort one issue-partij? Ja, Van Aert verdient steun. Het zou alleen een paar maanden geleden nog een riskante investering zijn geweest om vol in te zetten op omringing van Van Aert. Ik zou ook niet weten wie ze daar nu voor moeten halen.

Mils

Wat is een one-issue partij? Veronderstel dat je vindt dat ik te veel op Van Aert focus. Maakt toch niets uit eigenlijk. Het is gewoon mn favoriet.

Ik weet niet wie er allemaal op de markt is en de ploeg kan vast de beste keuze maken, maar ik denk aan iemand als Vanmaercke, Keukeleire, Langeveld, Dillier, etc... enerzijs en daarnaast iemand als De Vreese, Frison, Burghardt... Zullen vast wel namen tussen zitten die niet matchen, maar het geeft een idee. Wat Vanmaercke en Langeveld in de RVV '19 deden voor Bettiol, dat is het soort steun dat WVA volgens mij nodig heeft.

Mils

Vandaag de finale van Sanremo trouwens nog eens opnieuw gekeken; nagenieten. Het moet gezegd worden, wat Jansen op de Poggio doet was fenomenaal. Hij kraakt Bennett en geeft Van Aert wat hij op de Poggio nodig heeft. Heel jammer dat hij weggaat.

Stoempie

Het ding is dat de keuzes van de laatste 3 resterende nieuwe renners al zijn gemaakt. Voor Strade al volgens mij.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Ja, dat zal wel zo zijn, maar @Mille heeft gelijk, dat Wout Van Aert de genoemde steun verdient.
Ik denk al gezegd dat TJV zeker heeft meegekeken.
Normaal gesproken is Dylan de man met de meeste zeges, maar dat moet nu van Wout Van Aert en Primoz Roglic komen.
Roglic heeft zijn verdiende trein; maar Van Aert heeft nu ook recht op een goede trein. Ik hoop ook dat Jansen op zijn besluit terugkomt.

Stoempie

Dan moet TJV al voor Strade hebben besloten dat Van Aert extra ondersteuning gaat krijgen. Dan zou het ook wel prettig zijn als dIe investering langer dan 1 seizoen zal lonen. En Van Aert z'n contract loopt na volgend seizoen af

Murcia

Wout gaat zeker naar de top etages van het salarishuis bij JV. Ik dacht dat Primoz 2 mijoen verdient en Tom 1,8. Voor een kopman in de klassiekers die nu ook bewezen heeft ze te kunnen winnen en die een schakel is voor de klassementstrein zal op zijn minst de beloning op het niveau van Tom terecht moeten komen. Frits zal waarschijnlijk worden gevraagd nog een extra spaarvarkentje stuk te slaan. Gezien de ambities van Jumbo en ook zoals ik deze week hoorde Visma in België zal dat wel gebeuren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat er hier even niet heel realistisch gedacht wordt. De ploeg heeft al enorm veel van hun sponsoren gevraagd. Alleen al voor de komst van Tom heeft men een extra potje geld bij de andere sponsoren gevraagd. Jumbo investeert al heel veel geld in de ploeg, daar komt nu ook de vrouwenploeg bij... ze hebben de Nederlandse GP en hun andere activiteiten. Dat houdt natuurlijk een keer op. Ik denk dat tot nu toe is gebleken dat Wout prima ondersteund word en er zal best nog rondgekeken zijn wat er bij kan... maar die namen die hierboven worden genoemd. Dat zijn renners die in mijn fantasie rijtje staan maar absoluut onrealistisch lijken. Dit is geen Ineos en ook geen Quickstep... denk dat de ploeg er echt wel alles aan doet om Wout goed bij te staan, maar om te verwachten dat die net zo'n ploeg om zich heen krijgt als wat QS aan de start kan zetten.

Mils

Zou het jammer vinden als wat Rahimns schrijft klopt. Met bv Langeveld en Frison zit je immers nog niet aan het niveau van QS, maar heb je wel meer en betere opties om hem bij te staan. Jumbo heeft nu op klassiek gebied één van de 2 grote juwelen (WVA & MVDP) voor de komende 5 jaar in handen. Geef die man aub een zo sterk mogelijk team in steun. Ik ben echt wel akkoord dat wat er nu al staat een mooi basis is. Ik geloof er in dat Roosen, Dekker en zeker Eenkhoorn kunnen groeien. Maar ik geloof niet dat het met deze klassieke kern altijd zo goed zal aflopen als zaterdag. Het mag ook niet allemaal toekomstmuziek rond Van Aert zijn. Het team zal er vanaf nu moeten staan, want de kopman is à point.

S. Morgenstern

Wensen dat de lat gelegd kan worden bij hetgeen ze nu voor het klassement voor elkaar hebben en dus voor iets wat in de buurt komt van DCQS, is inderdaad wat anders dan dat een reële eis vinden. Het eerste is prima, het tweede is niet realistisch.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Frison? Dan zou ik Roosen nog hoger inschatten.

Fanny

Mooi interview met Richard Plugge in de Volkskrant.
Top 7, 8 qua budget. Onderaan linkerrijtje.
Kunnen dus absoluut niet tippen aan budget DCQS ( en nog een 5[6 tal andere ploegen) en dus ook geen grote klassieke renners halen voor ondersteuning voor WVA.
Ook heeft TJV nog een Dev. Team en een nieuw op te zetten Vrouwenteam te runnen inclusief materiaal en personeel.
Dan zouden er externe geldschieters moeten komen voor Van Aert. Misschien willen privésponsors wel extra doneren.

https://www.volkskrant.nl/sport/van-de-winst-van-van-aert-tot-de-val-van-jakobsen-richard-plugge-van-jumbo-visma-leeft-in-een-wereld-van-uitersten~b83dd2ee/?referer=https%3A%2F%2Fwww.inhetnieuws.nl%2Fnieuws%2Fsport%2Fin-het-wielrennen-kan-een-jubelstemming-in-een-oogwenk-omslaan-in-zwaar-mineur%2F8092465

Rawolf

Je beweert nu een aantal dingen die helemaal niet in het artikel gaan. Of dat 7/8e inclusief vrouwenploeg en dev team is word niet genoemd. Ik ga ervan uit van niet eigenlijk.

Waar Quickstep zit qua budget is ook niet genoemd. (Dat weet Plugge ook niet)

kelderfan

'@Fanny
Leuk die link en goed om te lezen.
@rahimns
Jij zegt dat de genoemde renners niet realistisch zijn.
Nu gaan Leezer, Lindeman en Van der Hoorn weg omdat zij niet meer passen in 't plaatje.
Maar wat voor renners zijn dan wel realistisch om Wout Van Aert bij te staan. De nu gehaalde Dekker heeft nog een lange weg te gaan. Dan had je Taco gewoon nog jaar kunnen houden toch.

S. Morgenstern

Als ze heel veel potentie zien in Dekker, dan is dat toch een goede reden om hem te halen? Wat heeft Van der Hoorn daar mee te maken?

tdola

Interessant artikel met plugge, benieuwd welke renners bellen om bij de ploeg te horen.
Benieuwd naar de 3 resterende namen.

Murcia

Vorig jaar onthulde Patrick dat INEOS buiten beschouwing latend, het gemiddelde budget van een World-Tour ploeg 18 miljoen euro was en dat hij daar iets boven zat ( 20 miljoen volgens het Nieuwsblad). Over JV heeft Ton van Veen CFO Jumbo verklaard in augustus vorig jaar (Telegraaf) dat het budget in 2020 ook 20 miljoen zou bedragen. Maar ik weet niet of daarin ook de schaatsploeg is meegenomen. Dat scheelt nogal natuurlijk.

tendam

Het is een soort sport binnen het wielrennen om te doen alsof je het meest armlastige team van allemaal bent, Lefevere is daar een koning in maar ook Vaughters doet het graag, en Jumbo doet eraan mee. In werkelijkheid zullen de meesten wel een beetje gelijkwaardig zijn, give or take een miljoen of twee. Behalve Ineos, die hebben het dubbele.

S. Morgenstern

Pure wielertraditie! Zoals renners tegenover elkaar ook altijd slechte benen hebben, niet goed hebben kunnen trainen of met een verkoudheid rondlopen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wordt echt gek van dit forum. Weer verdwijnt er een reactie in de spambox.... de uitslagenreactie deze keer, hopelijk is hij weer snel terug.

Stoempie

Ik snap niet waarom er bij wielerploegen zoveel schimmigheid is omtrent budgetten. Waarom niet transparant zoals met voetbalclubs

kelderfan

'@Michiel De Rooij
De budgetten moeten zeker transparant worden. Die worden nu vaak gebruikt om je gelijk te halen.

S. Morgenstern

Dat worden ze ook nog wanneer ze bekend zouden zijn.

1 2 ... 214 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.