Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 217 ... 396 397
S. Morgenstern

Dat is het risico van renners van dat niveau erbij hebben, die kunnen in semi-klassiekers in posities komen waardoor zij uitgespeeld worden.

Het niveau dat ze daar toonden, wat ze in andere koersen volledig in dienst van Van Aert in kunnen zetten, was echter mijn punt en dat uitstekend.

kelderfan

'@Dave87
Arndt Nikias kun je wegstrepen, want die tekent bij.
@Mille
Een man vooruit was een goede zet, maar Van Aert kwam door het wegvallen van Jansen een sterke renner te kort.
Maar Van Aert kon geen kant op met steeds een DCQS-renner in zijn wiel en dat gaat alleen maar erger worden, want Wout is nu een grote meneer geworden. Hopelijk gaan Naesen en Van Avermaet meedoen om DCQS te slopen.

jvh93

Ik heb het gevoel dat er 2 man voor het vlakke bij komen (die ook een rol kunnen spelen in de klassiekers), waarbij Van Hooydonck, Durbridge (spreekt volgens mij ook al een beetje Nederlands, als ik me dat goed herinner) en Boasson Hagen dus geschikt kunnen zijn.
Daarnaast verwacht ik 1 extra klimmer/heuvelrijder waar bijvoorbeeld TJ van Garderen (Nederlandse roots) of Jan Polanc (gelijk een maatje voor Roglic) interessant kunnen zijn.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Je gaat weer voorbij het gegeven, dat de ploegen op Wout gaan letten en jagen. Vraag maar aan Matthieu van der Poel.
Dus met Leezer kom je er niet meer.
Derhalve moet Jansen behouden worden of vervangen en moet je nu al een vervanger voor Wynants in huis halen.

kelderfan

'@jvh93
Er was toch sprake van Attila Valter?

Mils

De vooruitgeschoven renner moet dan natuurlijk wel tijdig aangeven dat de benen wat minder zijn. Nu bleef Teunissen vooraan meerijden om er dan genadeloos uitgereden te worden. Hij had zich beter 20km vroeger in de wielen kunnen zetten. Door de benen te sparen had hij misschien wel kunnen mee zijn. De kloof met de achtervolgers zou zo ook niet zo groot geworden zijn omdat Lampaert en Stuyven wel eens 2x zullen nadenken met de snelle Teunissen in hun wiel. De overschatting van Teunissen kost Jumbo in deze wedstrijd alle kansen.

S. Morgenstern

Ploegen zijn sinds 2018 Van Aert al niet meer aan het onderschatten. Ik heb geen idee waar uit blijkt dat ik daar aan voorbij ga.

Wanneer was Leezer onderdeel van het Vlaamse blok? Of onderdeel van deze discussie?

Jansen gaat toch weg? Dus dan zullen ze daarna anderen een contract hebben aangeboden. Lijken me weinig redenen te zijn om aan te nemen, dat ze geen renner(s) aantrekken om zijn vertrek op te vangen.

Waarom zou je nu al een vervanger voor Wynants moeten halen? Die rijdt volgend jaar gewoon nog het voorjaar. Die hoeft dus nog niet vervangen te worden. Of heb je een goede reden die ik over het hoofd zie?

S. Morgenstern

'@Mille, ja, klopt. Spreek ik toch niet tegen?

Yeez

'@jvh93 denk dat je wat hoog inzet

S. Morgenstern

Die laatste drie renners nemen de plekken over van Jansen, Van der Hoorn en Martens (of Lindeman/Leezer). Goed om te beseffen wanneer je na denkt over de mogelijkheden die ze daarvoor hadden.

jvh93

'@kelderfan volgens mij is Valter hier enkel een gerucht (net als alle andere namen trouwens)

TLJCAMPS

'@jvh93

Eens, waarschijnlijk heeft iemand die weer lukraak geroepen en is daar op ingegaan alsof die komt.

S. Morgenstern

Volgens mij noemde ik Valter als een typische Jumbo-renner. Dat was niet gebracht als gerucht en er is verder nooit serieus op in gegaan alsof hij zou komen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat maakt hem een typische jumbo renner?

jvh93

Precies! en @yeez ik denk zelf ook dat ik met de namen iets te hoog inzet. Al komt er verwacht ik ook wel wat budget vrij met het vertrek van Jansen en de Plus. Dit zouden niet de goedkoopste geweest zijn binnen de selectie

Murcia

Een andere mogelijkheid is natuurlijk de oude bekende Sep Vanmarcke. Ik weet niet of hij binnen het budget past maar TJV kan hem wel de kans bieden op een langer contract dan EF waar Vaughters niet verder kan kijken dan 2021 getuige de verlenging van Bettiol met maar 1 seizoen. Ik denk overigens dat de ploeg in de drivers seat zit mbt versterkingen, aangezien Plugge net als Zeeman eerder meldde dat renners zichzelf door de opmars van de ploeg nu al bij de ploeg
aanbieden. Tony was daar vorig jaar ook al een voorbeeld van.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik hoop dat Martin, Roosen, Hofstede en Eenkhoorn hun contract verlengen, Oomen een contract bij Jumbo-Visma tekent en de vrije plaatsen worden gebruikt om extra de sprinttrein rond Groenewegen en de klassiekerploeg rond Van Aert zo sterk mogelijk te maken. Als ze een tweede kopman voor de klassiekers aan kunnen trekken zou dat ideaal zijn. Met bijvoorbeeld Vanmarcke en Van Aert als kopmannen, Teunissen als schaduwkopman en Wynants, Roosen, Affini en Eenkhoorn als knechten zouden ze volgend jaar een ijzersterke klassiekerploeg hebben.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@Yeez; jonge getalenteerde klimmer met niet de meest gebruikelijke wielerachtergrond. Jumbo komt regelmatig bij dat soort renners uit.

Stoempie

Roosen, Hofstede en Eenkhoorn hebben recent verlengd. Met der Tony komt t ook wel goed.

Murcia

Volgens deze site heeft Tony al verlengd. Stond in het artikel over mogelijke versterkingen.

Stoempie

Nou. Des te mooier dan. 😀

Fanny

Ganna loopt ook uit zijn contract per 01-01-2021.
Is nog jong, slechts 24, en een uitstekende hard- en tijdrijder.
Lijkt mij, als jonge knecht voor bv Van Aert, een hele goede match voor o.a. de klassieke ploeg van TJV.
Echter hoe duur is hij en wil hij naar TJV.
Bij Ineos zal hij denk ik niet blijven gezien daar de focus bij hun ligt op de GC's.

Rawolf

Jumbo kijkt meestal wat verder, Valter is een erkent talent.

S. Morgenstern

Dat waren Foss en Powless ook.

Ganna is hier al eerder genoemd. Ondenkbaar dat Ineos zo'n talent laat gaan toch?

Laatst gewijzigd
Rawolf

In zekere zin, Kuss, Roglic en Bennett weer niet. Dat zou ik meer als typische Jumbo aanwinsten opschrijven

Bewezen talenten haalt elke ploeg 😅

1 2 ... 217 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.