Echt geweldig... Hoe Bennett Moscon eraft gooit, en dan een groep van 6 voorblijft en het gelukkig net haalt.
10 jaar prof eerste eendags wedstrijd gewonnen.
https://tiz-cycling.io/videos/gran-piemonte-2020-last-15-km/
Hier spreekt hij ook uit dat hij veel geeft om de talentontwikkeling bij JV:
https://www.youtube.com/watch?v=pUehVqo6I_o
Ik hoop dat hij het goed doet vrijdag want dat verdient hij wel!
Geen toeval, het is wel degelijk een zeer goede trainingsopbouw die al tot deze prestaties leidt, Al moet ik erbij zeggen dat er ook zoiets is als een flow. Het succes werkt aanstekelijk, zorgt voor meer zelfvertrouwen en voila. Maar het peil nu is wel bijzonder hoog. Vond het vooral frappant dat INEOS kennelijk wel degelijk de druk voelt want dit rijden vandaag is alleen maar nuttig als je wint. Nu wordt de tik alleen maar groter. Magistraal trouwens het werk van Kuss, maar Roglic die vanuit het zadel ze allemaal degradeert tot figuranten was ook wel een momentje hoor.
Ik denk dat ze eerder schietgebedjes aan het doen zijn dat er niemand positief test op corona. Wat Ineos voor heeft op Jumbo is dat als er nu iemand uitvalt, ze ook gelijk een stuk zwakker worden door de vervanging. Stel Kuss of Bennett valt weg, wie krijg je dan? Tolhoek?
Een wijziging zonder duidelijke reden lijkt me dus ook niet echt waarschijnlijk.
Kruijswijk is een cruciale schakel in heel veel scenario's die ze de laatste maanden hebben doorgenomen voor de belangrijkste koers van het jaar. Ik zou er helemaal niets van begrijpen wanneer ze nu opeens iets zouden veranderen aan die plannen. De ploeg voor de Giro is daarin altijd onderschikt geweest en zal dat ook nu nog zijn. Ondenkbaar dat ze daarvoor de ploeg voor de Tour nu gaan verzwakken.
Zolang t een gerucht is zonder bevestiging geloof ik er niks van.
Maar op zich zou ik bouwman of tolhoek naar de tour ploeg en kruijswijk naar de giro ploeg geen ramp vinden.
Zeker met huidige kopman schap voor roglic is 1 schaduwkopman ook prima (dumoulin). Superknechten met kuss en Bennett. Gesink voor t eerdere werk en van aert en Martin voor eerder.
Bouwman zou van aert en Martin Wrs wat meer ontlasten,
Tolhoek kan bergop ook nodige betekenen.
Maar kruijswijk dan met de plus, bouwman /tolhoek en foss is natuurlijk geen super ondersteuning. (En van Emden, pfingsten, hofstede (?) en nog iemand).
Maar wel leuker om giro te volgen.
Maar weer afwachten.
Kan ook dumoulin wisselen, met al die tijdrit kilometers in giro. Maar die steeds echt uitgesproken over tour.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.