Tolhoek 12e vandaag inderdaad, super!
Morgen eindwinst Dauphiné plus ploegenklassement en puntenklassement, wat een topresultaten.
Jansen zou een ideale knecht zijn als vervanger van Steven, mocht je een rasklimmer willen, dan Tolhoek.
Jansen kan er zelfs voor zorgen dat van Aert wat meer speelruimte krijgt in bepaalde etappes.
https://www.ad.nl/wielrennen/waarom-het-geen-toeval-is-dat-jumbo-visma-angstaanjagend-dominant-is~af1a8b1a/
Leek in het interview met Niermann er echter meer op dat zij hem uit voorzorg niet laten starten morgen. Zoals @tendam al opmerkte schiet het lichaam in de herstelstand na zo'n valpartij. De twee dagen na dit type val wordt door de renners als zwaarste ervaren. Het is dan beter om met het oog op de Tourstart in twee weken morgen niet te starten. Hoe jammer het ook is, maar het opent nog wel perspectieven voor een dagsucces van Tom of Sepp.
Wat een dag! Evenepoel het ravijn in, maar gelukkig niet te zwaar gewond. Een nietsvermoedende dame die diep in de finale, bruusk onreglementair van haar lijn afwijkt en een afdaling met gevaarlijk grint en achterstallig onderhoud. Roglic, de daler pur sang die de Dauphine niet leek te kunnen verliezen, is nu voor morgen een groot vraagteken. Kruijswijk crasht met een ontzette schouder en dat doet pijn, zeker bij zulke brede exemplaren. Verder nog wat Bora’s down. Man man. Bennett klasse, maar de Kiwi redt het net niet tegen de Ferrari.
Blijft een keiharde sport waar we zo van houden en wat zo gemist werd de afgelopen tijd. Maar ondertussen is het voor ons volgers ook weer ouderwets afzien. Behouden koers voor alle renners de komende tijd. Heb even meer dan genoeg valpartijen gezien.
De Plus heeft nog geen dag gekoerst en dat zou mij toch bijzonder verbazen als je hem dan opstelt. Teunissen is ook nog niet fit. Volgens HLN is Steven zijn schouder vavavond weer in de kom gezet en ik verwacht dat men maandag uitsluitsel geeft of hij de Tour kan halen. Zeker nadat ik hoorde dat Primoz ook even groggy is geweest na de val, (een raar moment overigens na de plaspauze op een recht stuk weg) ben ik van mening dat ze beter geen enkel risico kunnen nemen en de prioriteit leggen bij het herstel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.