Balen voor Steven, maar eerst maar eens afwachten wat de gevolgen zijn. Ik denk dat Zeeman en de ploegleiders van dienst in samenspraak met Primoz en Tom wel met een goede oplossing kunnen komen als Steven toch moet afhaken.
Mocht er toch een extra renner voor het vlakke meegaan, misschien Jos of Amund en als het een klimmer moet zijn Antwan of Vingegaard.
Ik zou persoonlijk kiezen voor een extra renner op het vlakke. Ik denk als Van Aert wil, dat hij zelfs tot de beste 40 bergop mee kan gaan in de Tour. Zo goed is die man. Dan kan een Van Emden of Bouwman (die ook best een bergje kan overkomen) best wel van pas komen om Van Aert wat te sparen.
Ik zou voor vervanging van Kruijswijk eerder kijken inderdaad naar een renner met meer body, liefst een die ook een bergje over kan.
Maar ik denk bij voorkeur een goede renner die Martin kan ondersteunen in het werk op het vlakke en liefst ook een verschil kan maken mocht het tot waaiers komen.
Er werd vandeweek al terrecht door enkele volgers opgemerkt dat door de kracht van Jumbo in de bergen de concurrentie eerder het verschil in waaiers zou moeten proberen te maken.
En een ploeg als Ineos heeft met mannen als van Baarle, Castroviejo en Kwiatkowski diverse mannen die dat ook goed aankunnen naast dat ze bovengemiddeld klimmen.
Daar ligt volgens mij het gevaar.
Mooi dat Tolhoek een goede indruk maakte aangezien hij Kruijswijk misschien moet vervangen in de Tourploeg. In dat geval kan Kruijswijk zich op de Giro richten met De Plus als meesterknecht. In de Tour zouden ze met Roglic en Dumoulin als kopmannen en Bennett, Tolhoek en Kuss als klimknechten nog steeds een geweldige klimploeg hebben.
Afwachten wat er met kruijswijk is voor de tour, als hij niet meegaat verschillende opties idd.
Bouwman, sterk met op kop rijden, kan ook wat heuvels over, evt dubbel met Vuelta. Ontlast Martin en van aert.
Tolhoek, kan wat beter bergop, maar zie ik niet echt tempo maken bergop. Zou ook kruijswijk kunnen ondersteunen in evt giro.
Jansen. Meer voor vlakke en ervaring in de tour, kan evt sprintte aantrekken van aert.
Van Emden, lijkt juist wegkapitein voor giro.
Gok dat 1 van bovenstaande t wel wordt. Ik zou voor Bouwman of Jansen gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.