Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 240 ... 396 397
horsm

Hmmm... klinkt niet zo goed voor Stevie.

tendam

Laten we eerlijk zijn: no way dat Kruijswijk in een vorm aan de start komt die hem mede-kopman kan maken. Dan is het dus knechten in de Tour, of straks kopman in de Giro.

Wheely

Kruijswijk naar de Tour lijkt me zeer onrealistisch, die zal dan wel heel erg snel moeten herstellen. Check ook maar wat Zeeman bij Bureau Sport daarover zegt.

Rawolf

Ook vorig seizoen zijn er situaties geweest waar er eigenlijk te weinig renners waren. Wat ook logisch, soms zit je met een driedubbel programma wat dus 21 renners is. Bv Quickstep heeft nu op t moment 5 renners in de lappenmand. Dan kan je zelf ook wel bedenken dat het krap word en renners meer moeten rijden dan ze eigenlijk zouden willen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daarvoor is het nu gewoon handig dat je dus een renner uit de opleidingsploeg kan overhevelen en in sommige gevallen zal je dus een keer met een renner minder moeten rijden. Maar om daar dus extra renners voor aan te nemen lijkt me niet echt verstandig.

horsm

@tendam of eerst knechten in de Tour en dan alsnog kopman in de Giro?

Murcia

Als hij de Tour gaat rijden zal dat toch uitmonden in een knechtenrol naar mijn mening. Steven zal niet 100% aan de start staan, wat ongetwijfeld tijdsverlies tot gevolg zal hebben omdat al in de eerste week er verschillen gemaakt zullen worden. Etappes 2,4 en 6 zullen er flink inhakken en het is zeer waarschijnlijk dat Primoz en Tom er dan beter voor staan. Dan word je vanzelf een luxe knecht of je wilt of niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer waren die situaties dan vorig seizoen? Ik kan me helemaal niet herinneren dat er periodes waren waarin ze renners tekort kwamen, of dat er renners waren die teveel moesten koersen.

Laatst gewijzigd
tdola

Ty marilise/rahimns,

Is dus eigenlijk bureau sport interview als ik t zo lees.
Na t weekend lijkt t dus of we weten of kruijswijk start in tour en wie m evt vervangt.
Roglic lijkt wel goed te komen.

Glorious

Thomas en Froome gaan niet naar de Tour!

bombba

JV ruikt het geel. Denk dat het nu nog belangrijker is dat Kruijswijk mee gaat. Bernal kan op deze manier een 1 tegen 3 situatie krijgen op sommige momenten. Denk dat Sivakov zijn sterkste knecht is en die was minder in de Dauphine dan Kuss. Iedereen weet dat Bennett ook in topvorm is en minimaal sterk genoeg om iedereen van Ineos eraf te wapperen op Carapaz, Bernal en Sivakov na. Ineos gaat de Tour niet winnen.

tendam

Dan moet Kruijswijk wel fit zijn natuurlijk. Hij leek naar een goed niveau toe te groeien, maar dat hij over anderhalve week weer zo rondrijdt lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Fanny

Voor de eventuele vervanging van Kruijswijk zal de staf van TJV denk ik ook wachten tot na de NK's.
Kanshebbers vervangers denk ik Tolhoek, Jansen, Hofstede en Bouwman.
Indien voorkeur klimmer dan Tolhoek.
Mooie klasseringen in de voorbije Italiaanse koersen, maar heeft totaal niet hoeven knechten.
Indien knecht die op kop van het peloton kan sleuren naast Martin en ook nog redelijk goed kan klimmen dan voorkeur voor Bouwman tov Hofstede die in Italië weinig kopwerk heeft verricht.
Voor Jansen schat ik in dat hij de klassiekers in België gaat doen en dus niet naar de TdF gaat.
Indien toch dan zal mij dat verbazen. Wel een goede renner.

Sijbrands

Tolhoek voegt niets toe aan de huidige selectie.
Jansen zullen ze niet kiezen ivm vertrek.
Ik blijf voor Bouwman gaan (of anders Hofstede)

kelderfan

'@Rawolf
Quote: "TJV wil niet meer renners maar moet wel Emilia skippen omdat ze niet genoeg renners beschikbaar hebben. Misschien is 30 renners zo gek nog niet."
Helemaal met je eens; want DCQS heeft nu ook een aantal renners, die zij niet kunnen opstellen
Die ploeg pakt meteen door met de komst van Masnada {CCC}.
Maarja je kunt 't ook oplossen met het af en toe inpassen van renners, die nog moeten groeien om mee te kunnen doen.
Zie de Czech Tour met nieuweling Dekker.

Laatst gewijzigd
Glorious

Ik zat de profielen te bekijken van de Tour, die nu allemaal zichtbaar zijn, Wout kan de eerste 4 etappes winnen. Zou rust geven :)

Witte Trui

Zou de ploegleiding niet preventief voorsorteren op het niet kunnen starten van Kruijswijk, door alsnog één renner in de Tour- bubbel te plaatsen (en dus niet het NK te laten starten)? Zo last minute op hoogte zal niet gebeuren (tenzij keuze op Tolhoek), maar risico's uitsluiten is wellicht verstandig.

Komend weekend pas zicht op inzetbaarheid Kruijswijk in de Tour. Inschatting zal wellicht zijn of hij einde week 2 van de Tour op niveau kan zijn en zo een bijdrage kan leveren in de slotweek?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@witte trui denk niet dat dit nodig is... renners worden allemaal getest voor de start op het NK. Het is op een parcours met weinig publiek. Dat zal echt het probleem niet zijn.

tendam

Stel Tolhoek is een optie, dan is het misschien wel verstandig om hem naar Tignes te sturen. Hij is al in Noord-Italië, en wat moet hij doen op het NK? Die koers gaan ze toch niet winnen, volgens mij halen ze het podium niet eens. Lekker laten gaan.

Glorious

Ik snap Jumbo hierin niet, laat ze gewoon een vervanger nu al meetrainen en op hoogte aanwezig zijn (bv Tolhoek of Bouwman) en Kruiswijk rustig aankijken, niet dramatisch doen als hij het niet haalt, dan maar Giro.
Geen idee waarom er geen reserve renner nu al aanwezig is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wellicht zegt het iets over de verwachting rond Kruijswijk. Of over het type renner dat ze als vervanger in gedachten hebben.

mus van de maasstad

Waarom roept iedereen kruijswijk giro? Hij gaat toch naar de vuelta?

Ik zou Martens (mits in vorm) misschien wel een goede vervanger vinden. Die kan v aert zn taken op het vlakke overnemen en kan in het begin van een etappe ook mee een berg over.

Stoempie

Is Tolhoek recent op hoogtestage geweest? Anders heeft een weekje hoogtestage geen nut.

Stoempie

Martens komt volgens mij vandaag de dag hooguit een vluchtheuvel over.

S. Morgenstern

Een week trainen in de bergen met de Tour selectie zal vast wel nut hebben.

1 2 ... 240 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.