Ook vorig seizoen zijn er situaties geweest waar er eigenlijk te weinig renners waren. Wat ook logisch, soms zit je met een driedubbel programma wat dus 21 renners is. Bv Quickstep heeft nu op t moment 5 renners in de lappenmand. Dan kan je zelf ook wel bedenken dat het krap word en renners meer moeten rijden dan ze eigenlijk zouden willen.
Als hij de Tour gaat rijden zal dat toch uitmonden in een knechtenrol naar mijn mening. Steven zal niet 100% aan de start staan, wat ongetwijfeld tijdsverlies tot gevolg zal hebben omdat al in de eerste week er verschillen gemaakt zullen worden. Etappes 2,4 en 6 zullen er flink inhakken en het is zeer waarschijnlijk dat Primoz en Tom er dan beter voor staan. Dan word je vanzelf een luxe knecht of je wilt of niet.
JV ruikt het geel. Denk dat het nu nog belangrijker is dat Kruijswijk mee gaat. Bernal kan op deze manier een 1 tegen 3 situatie krijgen op sommige momenten. Denk dat Sivakov zijn sterkste knecht is en die was minder in de Dauphine dan Kuss. Iedereen weet dat Bennett ook in topvorm is en minimaal sterk genoeg om iedereen van Ineos eraf te wapperen op Carapaz, Bernal en Sivakov na. Ineos gaat de Tour niet winnen.
Voor de eventuele vervanging van Kruijswijk zal de staf van TJV denk ik ook wachten tot na de NK's.
Kanshebbers vervangers denk ik Tolhoek, Jansen, Hofstede en Bouwman.
Indien voorkeur klimmer dan Tolhoek.
Mooie klasseringen in de voorbije Italiaanse koersen, maar heeft totaal niet hoeven knechten.
Indien knecht die op kop van het peloton kan sleuren naast Martin en ook nog redelijk goed kan klimmen dan voorkeur voor Bouwman tov Hofstede die in Italië weinig kopwerk heeft verricht.
Voor Jansen schat ik in dat hij de klassiekers in België gaat doen en dus niet naar de TdF gaat.
Indien toch dan zal mij dat verbazen. Wel een goede renner.
'@Rawolf
Quote: "TJV wil niet meer renners maar moet wel Emilia skippen omdat ze niet genoeg renners beschikbaar hebben. Misschien is 30 renners zo gek nog niet."
Helemaal met je eens; want DCQS heeft nu ook een aantal renners, die zij niet kunnen opstellen
Die ploeg pakt meteen door met de komst van Masnada {CCC}.
Maarja je kunt 't ook oplossen met het af en toe inpassen van renners, die nog moeten groeien om mee te kunnen doen.
Zie de Czech Tour met nieuweling Dekker.
Zou de ploegleiding niet preventief voorsorteren op het niet kunnen starten van Kruijswijk, door alsnog één renner in de Tour- bubbel te plaatsen (en dus niet het NK te laten starten)? Zo last minute op hoogte zal niet gebeuren (tenzij keuze op Tolhoek), maar risico's uitsluiten is wellicht verstandig.
Komend weekend pas zicht op inzetbaarheid Kruijswijk in de Tour. Inschatting zal wellicht zijn of hij einde week 2 van de Tour op niveau kan zijn en zo een bijdrage kan leveren in de slotweek?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.