Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 239 ... 396 397
S. Morgenstern

ik denk niet dat het verhogen van het maximum van 30 naar 32 renners van belang is om te bespreken binnen een forum dat gaat over een ploeg die een selectie wil met 27/28 renners.

Imbatido

'@rahimns: Dit hele topic is toch discussie in de marge?

kelderfan

De reactie van TJV is kennelijk, dat zij niet blij zijn met die regel; omdat zij het aantal van 27 renners genoeg vinden.
Dus dan is het toch wel van belang om evtuele reacties te lezen/horen.

S. Morgenstern

De ´reactie´ van Jumbo is inderdaad dat ze geen gebruik maken van de regel, omdat ze ook al geen gebruik maakte van de ruimte die er was om tot 30 renners te gaan. Daar valt helemaal niets over te zeggen.

peerduell

Dir is alleen maar goed voor de 'rijken'.

Stoempie

Terwijl een paar jaar geleden de insteek was het maximale aantal renners naar ik meen 26 terug te brengen, inclusief 2 jonge gasten. Begrijp ik goed dat het nieuwe beleid 180 graden anders is?

user20064

Ik lees hier allemaal reacties over de kansen voor Dumoulin deze Tour, maar hij zit toch bij team Sunweb terwijl het forum gaat over de ploeg van Jumbo-Visma. Laten we het gewoon bij team Jumbo-Visma houden ;)

goldone123

tom dumoulin heeft een hele grote kans om te winnen met kuss en bennet en in de shaduw van roglic kan het zo maar zijn dat hij voor jumbo visma de winst binnenhaalt

Stoempie

Ja idd. Tom rijdt voor Sunweb

kelderfan

Nee hij reet ;) Gelukkig is hij daar weg, want die ploeg ging eerst op de Duitse tour en nu gaat 't richting Franse slag.

tendam

Oh ja, vergeten. Tom reet voor Sunweb. Nou, laat dan maar zitten.

goldone123

denken jullie dat roglic al weer op de fiets zit?

Poeksel

Interview met Merijn Zeeman bij Bureau Sport (achttien minuten).

https://www.youtube.com/watch?v=cnO6dCctF6k

Nu aan het kijken, hij zegt o.a. dat Kruijswijk nog veel pijn heeft. En dat Roglic wel had kunnen starten zondag, maar hij nog steeds beurs is.

Het maandagverhaal blijkt niet te kloppen: er komt geen uitspraak over de hierarchie van de kopmannen (om de concurrentie niet wijzer te maken).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Goed @rahimns maar nu wordt de regel over het aantal renners per ploeg van max 32 renners gemeld.

Begrijp eerlijk gezegd niet wat dit te maken heeft met de selectie voor de Tour, maar blijkbaar heb je de wens om weer eens een andere oude discussie omhoog te halen.

De UCI geeft deze ruimte aan de ploegen omdat er een aantal ploegen dreigen om te vallen. Nu heeft dit alleen maar zin als je meer veranderingen toepast. TJV houdt zich vast aan die 27 omdat ze waarschijnlijk niet van plan zijn om meer koersen te gaan rijden in 2021. Het aantal wat ze nu al een paar jaar rijden past hun goed. Ze gaan meer voor de kwaliteit dan de kwantiteit.

Dat betekend dat het voor hun weinig zin heeft om meer renners aan de ploeg toe te voegen, want dat zou betekenen dat je dus meer koersen moet gaan rijden en je dus ook meer ondersteunend personeel nodig zal hebben. Nu past dat gewoon waarschijnlijk niet in het budget wat ze voor 2021 begroot hebben en dat zal voor meer ploegen zo gelden. De enige oplossing zou zijn (als je het extra budget voor dee renners even buiten beschouwing zou houden) als je dus het aantal renners per koers weer terugbrengt naar het oude niveau, dus 9 in de grote rondes en 8 in de overige wedstrijden. Anders heeft die regel echt totaal geen zin.

TJV heeft al aangegeven niet meer renners dan de 27 die ze voor dit jaar hadden en gewoon gebruik te maken van de regel om een renner uit de opleidingsploeg in te passen. Ik zie daar inderdaad ook geen probleem en is een voor TJV een stuk effectiever.

kelderfan

'@rahimns
Ik heb ook gezegd, dat jouw suggestie niet verkeerd is. De UWT-koersen weer naar 8 brengen lijkt mij prima.
De GT-koersen naar 9 renners lijkt mij niet haalbaar. Dan worden de kosten van het verplaatsen/hotels etc. weer een stuk duurder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik denk dat mijn hele suggestie waarschijnlijk niet haalbaar is... maar daarmee is ook dit plan bijna niet uitvoerbaar voor de meeste ploegen. De kosten worden natuurlijk ook hoger voor die andere koersen. Zie het verschil niet direct.

Murcia

Bedankt @Poeksel, Roglic kunnen we dus wel opschrijven voor Nice, is beurs maar dat herstel zal wel op tijd zijn. Steven is veel meer een vraagteken en er zal denk ik na morgen wel duidelijk worden of hij het haalt. Verder goede dingen gezegd door Merijn over de val van Jacobsen en de nasleep voor Dylan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

TJV wil niet meer renners maar moet wel Emilia skippen omdat ze niet genoeg renners beschikbaar hebben. Misschien is 30 renners zo gek nog niet

S. Morgenstern

Verwacht je volgend jaar weer zo'n gekke kalender?

Murcia

Heel verstandig juist dat ze deze wedstrijd en Bretagne komend weekend skippen. De Tour komt eraan en nog meer bubbels met renners en gevolg is niet nodig. Bovendien de favorieten voor deze wedstrijden binnen de ploeg zijn toch niet beschikbaar dus een terechte beslissing op alle fronten.

tdola

https://www.telegraaf.nl/sport/860919841/tom-dumoulin-bij-tour-favorieten-met-steven-kruijswijk-hopen-op-wonder

Kan iemand de tekst van bovenstaand artikel op telesport.nl posten? Kom er niet bij, ook niet in incognito modus

goldone123

kan er zelf ook niet op

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf dit was niet eens vanwege het aantal renners.... meer ook voor het personeel en logistiek. Je kan niet blijven schuiven in zo'n korte periode. Er staan ook verschillende NK's op stapel. Het houdt ook wel een keer op.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien moeten we gezamenlijk wat geld bij elkaar leggen voor een Telegraaf abonnement ;)

edit: 20:31

Blijkbaar was dit een samenvatting van het artikel.

Het was enorm onzeker hoe Tom Dumoulin na een ruim jaar zonder koers terug zou keren. Het begon onwennig, maar hij leek elke dag sterker te worden. Merijn Zeeman rekent hem nu bij de Tourfavorieten, vertelt hij aan De Telegraaf.

In de laatste etappe van de Dauphiné zette Dumoulin wat grote namen op achterstand, maar hij heeft nog een stap te maken. 'We zijn heel blij met hoe Tom er voor staat, want ook met hem was het toch een beetje een race tegen de klok. Het gaat echter ontzettend goed. Nu is hij ook op hoogte om de volgende stap te zetten, en daarna ben ik er van overtuigd dat Tom er echt heel goed voor staat.'

Voor Steven Kruijswijk wordt dat een ander verhaal. De hoop is vooral dat hij de Tourstart zal halen. 'Steven heeft wel al wat op de roller gefietst, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan een koers rijden. Het moet goed genoeg zijn om in een peloton te sturen, hij moet afdalingen kunnen rijden, je vraagt om functionaliteit met die schouder. Komend weekeinde kunnen we pas echt een eerlijk oordeel geven of het realistisch is dat ’Stevie’ er op 29 augustus bij is.'

bron: indeleiderstrui

Laatst gewijzigd
marilise

'@tdola Ik zal maar niet gaan knippen en plakken, maar hier een uittreksel van het artikel:
- Steven heeft al wel op de rollen gefietst, zijn wonden worden goed verzorgd, maar of het allemaal voldoende is opdat hij zich volgende wek woensdag kan melden in het teamhotel te Nice is de vraag; Komend weekend verwacht men een realistisch oordeel te kunnen geven;

- Eventuele vervangers: nog niet bekend, maar sowieso niet de Plus of Teunissen;

- Roglic is aan de beterende hand;

- Team ziet dumoulin als 1 van de favorieten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

1 2 ... 239 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.