Plugge gaf net in het Sportjournaal aan dat de keuze mbt Steven zijn deelname aan de Tour niet al te lang op zich laat wachten. Roglic gaat de goede kant op (Lees: Start gewoon). Voor wat betreft Stijn Vandenbergh als aanwinst, er is een renner bij AG2R die ik liever naar TJV zie komen. Dillier, maar die is ook een stuk duurder.
Misschien zijn er goede renners (Dillier) die vanwege "de ploeg TJV" over willen komen voor minder salaris maar voor een langere contractperiode. Mits TJV in Dillier is geinteresseerd. Er zijn in het verleden ook renners graag naar TJV gekomen terwijl ze elders (veel) meer konden verdienen.De uitstraling van de ploeg zegt ook iets.
Klopt, en daar hoop ik stiekem ook op. Tony is natuurlijk het beste voorbeeld, en zowel Plugge als Zeeman hebben al laten weten dat renners zich nu bij hen aanbieden als gevolg van het imago en ook de successen. Volgens deze site hebben de versterkingen overigens al getekend en dat zou betekenen dat we naast Leemreize, Dekker, Affini en Oomen nog twee of drie namen tegoed hebben. Ik wacht het maar af.
Ja, de renners die ze willen halen hebben ze al binnen. Het is alleen de vraag wanneer ze het bekend maken. Kelderfan kan zich dus rustig op andere zaken richten ;)
Bij De Plus vraag ik me af wat er in vredesnaam met hem aan de hand is... gezondheidsproblemen die al meer dan een half jaar duren? Heeft hij Pfeiffer ofzo?
Dat vraag ik mij ook steeds af, eerst werd er gespeculeerd over maagproblemen. Maar in juni zei hij tegen HLN dat er sprake was van een ontsteking op de heup. Sindsdien niets meer gehoord of gezien hoe het met zijn herstel is en welke koersen hij weer aan kan deelnemen. Zonder wedstrijden te rijden kan hij ook niet aan de Giro beginnen en zo ver weg is die nou ook weer niet.
Puur uit het feit dat als het een 'klimmer' zou zijn (lees Bouwman of Tolhoek) deze niet zal starten op het NK en al naar Tignes was vertrokken. Voor een hardrijder als Amund is het niet nodig om op hoogte te zijn ( zie ook Martin en Van Aert die nu ook niet mee zijn op hoogtestage).
Laat de tour maar snel beginnen!
Vandaag geen negatief bericht gelezen over een afzegging van de tour voor Steven Kruijswijk. Hij zou vandaag in een ziekenhuis onderzocht worden. Dus enigszins positief kun je noemen dat er blijkbaar geen ernstige kwetsuren aan het licht zijn gekomen waardoor een start onmogelijk zou zijn geworden. Jammer dat JV hier geen nieuws over naar buiten heeft gebracht.
Bouwman gaat, maar niet in de rol van klimmer.
Met het wijzigen de Ineos selectie, zal de zwaarte van de koers nog meer alleen op TJV terecht komen. Ineos zal nu nog minder snel de eerste deel van de koers op zich nemen. Je kunt niet van Tony verwachten dat hij 20 etappes 150km p loop gaat rijden.
TJV zal ook de NK's op de weg van de diverse landen (o.a. Nederland-België-Noorwegen en Duitsland} dit weekend willen afwachten daar er altijd nog blessures, valpartijen enz kunnen ontstaan bij de TJV wielrenners die voor de evt te rijden TdF in aanmerking komen.
Volgens Niermann kan de opgave nog tot uiterlijk 29 augustus 10.00 uur. Tijd zat nog dus. En ja dan maar geen hoogtestage voor de in te vallen renner. Zal idg denk ik dan geen echte klimmer zijn (bv Tolhoek).
By the way: Hofstede en Tolhoek zijn nog steeds in Italië aan het trainen gezien hun Strava.
Maar of dat iets te betekenen heeft ?
Ze starten wel allebei op het NK van aanstaande weekend op de VAM berg.
Daar er vandaag nog geen positief bericht van Kruijswijk (onderzoek ziekenhuis) is verschenen heb ik weinig hoop op het starten van hem in de TdF.
Dit mede ingegeven door de berichten van Plugge en Zeeman in de media.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.