Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 244 ... 396 397
tendam

Eigenlijk is Gesink nu die renner. Van Aert kwam zelfs na hem in het treintje bergop, dat zegt toch wel wat.

S. Morgenstern

Ze hebben andere kwaliteiten in de bergen. Van Aert is heel waardevol in een rit die vanaf de start ontploft (zoals afgelopen zondag), wanneer er even in korte tijd een gat gedicht moet worden (zoals richting die Bahrein trein op zaterdag), er na een klim teruggekeerd kan worden in een lange aanval (ook zaterdag) of in bergritten met een wat vlakkere aanloop waar hij mee kan sluipen met een grote kopgroep en zodoende na wat klimmen. Gesink is meer van de lange adem en zal in de ritten met veel lange beklimmingen langer aanwezig zijn om kopwerk te doen (zoals hij zaterdag richting het eind van de rit ook van plek wisselde met Van Aert; een rit waar die verschillende kwaliteiten perfect te zien waren).

Het opstellen van Jansen, zou wat mij betreft vooral zijn om vlak werk van Van Aert over te nemen en zo meer mogelijkheden te hebben om die specifieke kwaliteiten van Van Aert in de lastigere ritten te benutten. Ik denk dat dat meer toevoegt aan de selectie, dan Tolhoek als een (veel) mindere versie van Kuss en Bennett.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Gesink kan wel een paar bergetappes achter elkaar verteren. Ik weet niet of Van Aert dat kan.

En laat Kruiswijk lekker thuis. Aan een aangeslagen Kruiswijk heb je niks. Ook niet als knecht. Brengt rust in de koppen van de knechten, die hoeven niet 3 mannen in de gaten te houden. En ook in de koppen van de overgebleven 2 kopmannen.

Rawolf

Van Aerts rol word nog wel wat onderschat, hij kan ook bijvoorbeeld in een bergrit in de aanval gaan om in een vallei weer opgepikt te worden en daar op het vlakke de boel te redden. Van Aert ontlasten zodat je zijn kwaliteiten kan gebruiken belangrijkere momenten lijkt me de ideale optie nu Kruijswijk de Tour moet missen. Met Jansen of Van Emden.

Ik geloof er ook niks van dat van Aert nooit voor eigen kans mag gaan, als je met 2 vingers in de neus een touretappe kan winnen zeg je geen nee. En reken maar dat die scenarios gaan komen nu van Aert bewezen heeft heel goed te sprinten en te klimmen. In zo'n heuvelrit zometeen een gereduceerd peloton met pak m beet Colbrelli als beste sprinter ga je van Aert toch niet aan de lijn laten.

Degene die het hardste bleren dat enkel het klassement belangrijk is zijn dezelfde als die zeiden dat Groenewegen naar de Tour heel belangrijk is voor het moraal door vroege etappewinsten (:

Laatst gewijzigd
goldone123

Ik zou voor een koen bouwman gaan of hofsteden maar tolhoek doet ook goed ben benieuwd

tdola

https://nos.nl/collectie/13847/artikel/2344719-jumbo-visma-hakt-snel-knoop-door-over-tourdeelname-kruijswijk

Dat klinkt wat mij betreft steeds meer ri geen kruijswijk in tour.

Sijbrands

TJV is topfavoriet. Je kunt de Tour alleen nog maar verliezen door (1) tegenslag Roglic (2) Pinot en/of Bernal blijken gewoon veel sterker (3) je wordt ergens gepiepeld in een chaotische etappe.

In geval van (1) of (2)
Je hebt Dumoulin nog achter de hand en misschien zelfs Kuss/Bennett). Belangrijk is dan wel dat je heb niet elke etappe oprookt en zoveel mogelijk mensen in het klassement houdt. Waarom zou je altijd met een trein het initiatief moeten nemen, totdat je numeriek niet meer in overtal bent? Zie bijvoorbeeld in de Dauphine waar Ineos nog meer 7 zat en TJV met 3. Maar even later was het 1 tegen 3. Wat heeft Ineos eraan gehad om de 6 man op kop te zetten?

In geval van (3):
Van Aert is dan cruciaal. Die kan dan alles repareren. Dus eens met @Rawolf en @Morgenstern dat Van Aert en cruciale rol kan spelen in een eindoverwinning. Je moet hem dus zolang mogelijk fris houden in iedere etappe. Ik kies dan voor een type Bouwman / Hofstede. Ik zou niet gaan voor van Emden of Martens. Van Emden op dit parcours is minder geschikt, terwijl Martens inmiddels de inhoud moest om lang op kop van het peloton te sleuren, iets wat Bouwman en Hofstede wel kunnen. Op die manier wordt Van Aert ontlast in de eerste 170 km, met als bijkomend voordeel dat hij mogelijk in een positie komt ook voor een etappe overwinning te gaan.

WielerFan

Nathan van Hooydonck naar Jumbo Visma volgens het Nieuwsblad.

jvh93

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200819_97073934

Ik zat het ook net te lezen. Goeie zaak

Glorious

van Hooydonck, TOP!

Yeez

Zoals ik al zei 😉

Glorious

Verschillend Jumbo nieuws/ info:

https://www.rtvoost.nl/nieuws/334579/Luchtfilter-uit-Staphorst-zorgt-voor-veilige-frisse-lucht-in-rennersbus-van-Jumbo-Visma

https://www.telegraaf.nl/sport/370652075/analyse-keiharde-keuzes-ineos-onderstrepen-angst-voor-jumbo-visma

Van Aert:
https://www.hln.be/sport/wielrennen/wout-van-aert-verdedigt-zijn-belgische-titel-tijdrijden-ken-die-trui-alleen-van-in-de-kast-te-hangen~ac2e1c2c/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

https://www.velonews.com/news/road/how-sepp-kuss-paid-to-get-a-bike-fit-that-put-him-in-a-powerful-position/

Diever

Was er geen Nederlander vrij met de kwaliteiten van van Hooijdonk? Of wordt de Nederlandse kern een beetje losgelaten?

Ik hoop trouwens wel, tegen beter weten in, dat ze iets spectaculairder gaan koersen als ze een overtal hebben in een bergrit. Hebben we jaren tegen een ineos treintje aangekeken, moeten we nu naar een Jumbo trein kijken

Glorious

Kruiswijk heeft breukje in schouder, geen tour definitief

wouter

Kruiswijk gaat zich richten op de Giro... (Bron: NOS.nl)

deharderpeter

Kruiswijk gaat dus toch niet naar de tour en wie vervangt hem ? zoals ik gisteren al gemeld heb.....

heino

Amund als vervanger mee. (Bron @jumbovismaroad)

Jopster

Jammer voor TJV dat Kruijswijk niet start. Logisch dat Jansen mee gaat ondanks dat die TJV gaat verlaten. Zou toch stiekem mooi zijn als Kruijswijk kan presteren in de Giro.

deharderpeter

Wel mooi voor de Giro van Jumbo, dat nadat ze eerst alles op Groenewegen wilde zetten, om nu alsnog voor het klassement te gaan. hopen dat de Plus dan ook herstelt is en je hebt gewoon een prima ploeg voor het klassement daar, met Tolhoek, Bouwman als knechten en dan Kruiswijk en de Plus ( schaduwkopman) kopmannen.

Murcia

Belangrijkste nu is een snelle vervanger voor Steven, ik blijf gokken op Tolhoek. Verder ben ik blij met een renner als Nathan voor Wout erbij. Hij is jong en een tijdrijder van origine waar nog voldoende groei in zit. Dat betekend dat we hierna nog twee namen mogen verwachten.

Glorious

Jansen mee, dat komt voor van Aert heel goed uit. Ontlasten, etappes en misschien groen. Van Aert kan ook heel goed omhoog. Jansen als knecht ipv een schaduwkopman....misschien worden ze hier juist beter van.

Hopelijk verliest Jansen zijn trui zondag, dan is hij wat beter zichtbaar als ik weer eens gele mannen probeer te tellen.

Laatst gewijzigd
jvh93

Dan krijgt het Giro team nu ook opnieuw vorm nu Groenewegen daar niet heen gaat en Jansen dus naar de Tour gaat. Kruijswijk - De Plus (mits fit) - Tolhoek - Bouwman - Foss.

Geeft ook meer kansen voor Van Aert in de Tour denk ik, al ga je er in de Bergen natuurlijk wel op achteruit. Je had Kruijswijk er goed bij kunnen hebben mits ze het met zijn 3en goed konden afstemmen qua kopmanschap etc. Je krijgt er nu een 100% knecht voor terug en hebt dan Roglic en Dumoulin als absolute kopmannen. Zal een interessante strijd worden

AWestie

Ook al werd hier eerder nog een beetje smalend gedaan over het vertrek van AG Jansen, dat hij nu Steven vervangt zegt natuurlijk wel in hoeverre hij als een gerespecteerde kracht wordt gezien. En ja, een fitte De Plus of Teunissen waren nog eerder opgeroepen, maar hij hoorde bij TJV gewoon wel bij de A-garnituur.

T80JZ

Jansen wordt de vervanger van Kruiswijk, is al door de ploeg gemeld. Ik ben tevreden. Beste keuze, Van Aert voor de bergen en Tony Martin krijgt steun van Jansen.

Maar wat de Giro ploeg betreft zal veel afhangen van het herstel en de vorm van De Plus. Gezien de geluiden hier op het Forum is het twijfelachtig of dat in orde zal komen en dan wordt de Giro ploeg kwetsbaar. Harper en Foss meenemen?

Glorious

Foss, Bouwman, Tolhoek en van Emden gaan zeker naar de giro.
De Plus geen idee meer, horen we letterlijk niets over.
Pfingsten , Lindeman, Harper misschien erbij.

Roosen lijkt mij iemand om te sparen voor de klassiekers.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 244 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.