'@S.Morgenstern
Niet gek hoor want met die Jansen erbij is het plaatje voor de Vlaamse klassiekers compleet.
Dan doet TJV op dat terrein ook mee. AG2R heeft zich ook op dat gebied danig versterk. Dan wordt de concurrentie nog sterker.
@tdola
Correct want tot nu toe klopt het verhaal van WF helemaal; dan zullen zij daarmee ook wel goed zitten.
Quote: "Pfingsten is toch een prima knecht om Kruijswijk samen met Van Emden door de vlakke ritten te loodsen? Ik zie geen betere opties voor die rol."
Prima knecht voor Dylan misschien, maar verder blijft hij voor mij een vraagteken. Je hebt wel gelijk, dat de spoeling wel erg mager is geworden. De andere ploegen hebben daar minder last van
DCQS die ook in de lappenmand zat heeft gelijk bij CCC aangeklopt, die maar wat blij zijn als een mannetje eerder vertrekt..
Quote: "Van Hooydonck is wel een flinke downgrade, hopelijk kan hij bij Jumbo – Visma nog wat opleven."
Hij is wel een echte knecht, die in Wallonie ook uit de voeten kan komen. Greg Van Avermaet liet in de zwaardere ritten die Van Hooydonck de forcing doen met Gijs Van Hoecke {die heeft ook stappen gezet bij CCC in die trein}
Helaas heeft al dat werk zich niet uitbetaald. Het is geen sigaar voor de gouden Greg geworden
@S.Morgenstern
Een sprinter voorin afzetten komt niet in de buurt van het veilig voorin houden van onze gouden Stevie Kruijswijk.
Dan moet je ook heuvelop mee kunnen komen. Daarvoor gaat Koen toch mee.
Het wordt nu wel leuker om de Giro te volgen met de combi Kruijswijk & De Plus. Hoever is Foss.
Een leadout doen is heel anders dan een klassementsman veilig voorin houden. Dat laatste kan Jos van Emden vele malen beter. Paul Martens of Leezer ook nog een optie.
ik gok
Kruijswijk
Tolhoek
Bouwman
v Emden
Foss
Harper
Vingegaard
Leezer/Martens
En je hebt mijns inziens een nette selectie om Kruijswijk te ondersteunen. Vingegaard kan de heuvelklassiekers ook wel doen maar winnen gaat hij daar niet en dan is de Giro toch wat belangrijker om daar Kruijswijk te ondersteunen en de kans om hem een eerste grote ronde te laten rijden.
Ik snap niet dat sommigen niet willen begrijpen dat TJV zichzelf één doel heeft gesteld voor de TdF; geel in Parijs. Het feit dat renner A vervangen wordt door B verandert dat doel niet. Om één doel te halen geldt steeds meer dat er volledige focus nodig is, dus een ander doel (groen) past daarbij niet. Vroeger kon dit nog wel, maar nu, met minder renners per ploeg en meer focus bij de andere ploegen, is het onmogelijk om zo optimaal mogelijk twee doelen na te jagen. Zelfs als Roglic ook een topsprinter zou zijn geweest, zou je nog niet willen dat hij zich in het sprintgeweld mengt. Waarom zou je dat wel willen voor een topknecht die daarmee de kansen voor jouw topkanshebber op geel vermindert.
Valt me op dat iedereen van Hooydonck vergelijkt met Jansen (die lijkt te vertrekken). Is denk ik geen eerlijk vergelijk. Van Hooydonck vergelijken met Martens/Leezer/Lindeman/v.d. Hoorn is eerlijker en dan is dat redelijk in evenwicht. Terwijl van Hooydonck nog best groeimarge heeft vermoed ik.
Oomen zou een vervanger moeten zijn van De Plus (vertrek lijkt zeker). Die ontlopen elkaar niet veel.
De komst van Affini, Dekker en Leemreize staan tevens tegenover het rijtje hierboven. Ook hier schat ik géén van hen gelijk in aan Jansen, maar zeker in staat de rol van pure knecht / ondersteuning te ontstijgen op (korte) termijn.
Met de aanvulling van één renner - wellicht 2 wanneer v.d. Hoorn niet kan bijtekenen - volgt er hopelijk nog een absoluut talent, danwel iemand die in de tweede lijn in staat is een koers te winnen / in een finale uit te spelen.
'@morgenstern, Pfingsten heeft niet de rol van sprinters loodsen door een finale. Dat doen de namen die ik zojuist noemde. Pfingsten is een man voor de laatste kilometer. Bij een klassementsman zijn de kilometers 3 tm 8 het belangrijkst. Essentieel verschil in de lengte van de inspanning. Hetzelfde geldt voor de andere kwaliteiten, als laatste kilometerman moet je goed kunnen dringen en als je een klassementsman beschermt heb je meer aan iemand met inhoud, een tijdrijder.
Pfingsten vind ik ook een van de minste renners maar als sprinter is het wel belangrijk een band te hebben met je leadouts en die is er wel blijkbaar.
@tdola je overschat het belang van de Waalse klassiekers vind ik, de Giro is veel belangrijker voor Jumbo. Als er in Luik bastenaken Luik wat renners opgesteld worden die daar weinig te zoeken hebben is dat geen ramp.
Is dat zo als je met Roglic een topfavoriet hebt?
Maar tuurlijk kan je bijv een Martens of Lindeman of hofstede naar de giro ploeg verplaatsen, klopt.
Maar er zal naar algehele plaatje gekeken worden. Rijdt Martin toch de giro samen met van Emden dan ben je voor t vlakke al aardig voorzien bijvoorbeeld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.