Onlogisch.
Toch veel logischer om Leezer of Martens naar de Giro mee te nemen ipv Martin die dan net uit de tour komt.
Roglic kan best kans maken maar als knechten gaat hij het toch vooral moeten hebben van renners uit de tourselectie. Dat Roglic die wedstrijden rijd is ook nog lang niet zeker.
Hier een mooi stuk over Sepp Kuss die na zijn overstap naar Jumbo op eigen initiatief en kosten naar een bikefitter in Colorado ging om zijn fietspositie te optimaliseren
https://www.velonews.com/news/road/how-sepp-kuss-paid-to-get-a-bike-fit-that-put-him-in-a-powerful-position/?utm_source=twitter&utm_medium=velonews&utm_campaign=0cd9e2ea-ab80-45c5-b37d-e73a223b66e8
Kuss zegt onder andere dat hij toen hij naar de betreffende bikefitter ging last had van verkrampte/verkorte hamstrings, en dat hij om stap voor stap bij een betere fietspositie te komen onder andere naar een lokale sportschool ging waar hij naartoe werd verwezen.
Ook zit hij nog niet in de optimale aerodynamische positie (zadel lager dan optimaal, en meer rechtop) omdat hij nog niet flexibel genoeg is in oa. de heupen.
Er valt dus nog de nodige winst te halen voor Sepp.
'@TijmenCamps het schijnt toch vrij normaal te zijn dat een renner dat zelf regelt of dat de ploeg dat doet als die dat nodig vindt. In ieder geval dat zegt hij zelf. Ik kan me ook wel voorstellen dat dit kosten zijn waarvan de ploeg verwacht dat je die zelf ophoest en dat is dan meegenomen in je salaris. Wel eens interessant om dit onderwerp te bespreken met iemand van de ploeg in de podcast.
"Kuss zegt onder andere dat hij toen hij naar de betreffende bikefitter ging last had van verkrampte/verkorte hamstrings"
en
"We checked different saddles, different insole varieties, all while gradually changing aspects of the bike fit so it wasn’t a complete shock to the system and my tight hamstrings.”
Zijn toch 2 hele andere dingen.
Hij heeft denk ik geen last van zijn hamstrings maar gewoon een positie aangenomen die aansluit bij zijn explosieve wat kortere hamstrings.
Ook was het mij niet helemaal duidelijk wanneer die bike-fit nu precies was want hij praat in dat artikel ook over zijn tijd bij Rally.
Ik denk dat het in zijn eerste jaar bij Jumbo was, en vermoed dat dit zeker voor een topper als Kuss ook echt wel door de ploeg geregeld kan worden.
Als je de woorden van Van Aert gisteren leest op sporza, zijn er genoeg momenten om voor eigen kans te mogen gaan in de tour. Lijkt me ook niet meer dan logisch, waarom etappe overwinningen laten liggen, als je ze kan pakken.
Snap dat ze in een WVA etappe niet de kopgroep gaan terughalen, maar als een andere ploeg dat wel wilt en het draait uit op een sprint, gewoon lekker mee sprinten.
Jansen zit nu in tignes.
Verder zal v aert in het hooggebergte nu de extra man worden. Als je zag hoe beestachtig hij tekeer ging in de Dauphiné, daar kan geen kwiatkowski, amador of castroviejo tegenop.
Op het vlakke zal hij daarentegen meer kansen in de sprint krijgen, omdat hij minder hoeft te doen. Die taak is nu voor jansen en martin.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.